Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

360 kom med headset og hadde fokus på online biten, ett billig headset men likevel stillte alle på lik linje når det kom til kommunikasjon. Sony leverte ikke med headsett og online biten var i tillegg en tragedie uten sidestykke. Så folk satt der med ymse BT-headsett av varierende kvalitet...for ett jævla kaos å spille f.eks Killzone..hørtes ut som..ja jeg vet ikke helt.

Idiotisk av MS å ikke inkludere dette med One i første omgang uansett, ihvertfall nå som Sony endelig ser ut til å ha lært.

Man kan ihvertfall ikke stille seg negativ til ekstra value i pakken.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft med Xbox One-presentasjon på Gamescom

På tide å sette skapet på plass?

Etter laber mottakelse for Xbox One på avdukningen i mai og latterliggjøring fra Sony på E3 har Microsoft gjort en rekke dramatiske endringer på Xbox One for å prøve å ta igjen forspranget. De har fortsatt en gedigen PR-jobb å gjøre for å vippe spillernes gunst tilbake i sin favør, og kanskje er det derfor de nå planlegger en egen presentasjon på den europeiske spillmessa Gamescom i august.

CVG

Det er det engelske magasinet CVG som hevder de har snakket med flere kilder som har blitt informert av Microsoft om at de skal ha en timeslang pressepresentasjon på årets Gamescom-messe. Microsoft har aldri hatt en slik presentasjon på Gamescom før, men de ser kanskje et sterkt behov for å posisjonere seg bedre ovenfor Sony.

Microsoft vil ikke si noe om en presentasjon, men de bekrefter at de er tilbake på Gamescom i år ovenfor CVG.

Forhåpentligvis vil de benytte anledningen til å klargjøre funksjonene til Xbox One i kjølvannet av at de har fjernet onlinekrav og lisensordningen og annonsere tettere samarbeid med indie-utviklere og kanskje enda flere eksklusive titler. De trenger også å forsikre samarbeidspartnere og spillere om at konsollen er i gode hender nå som Don Mattrick har forlatt selskapet.

Gamescom finner sted i Tyskland 21.-25. august.

Kilde: http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=4440

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Var helt idioti at dem ikke hadde tenkt å bundle med et headsett, det var en av grunnene til at XBL hadde mer liv og røre i online spill. På godt og ondt vel å merke...

Så selv om en kan bruke Kinect så er det bra dem legger ved dette, hvor mye koster det å produsere et slikt liksom...det er ikke mange kronene.

Men må si jeg ikke er spesielt begeistret over at dem nå med XBO skal gå litt videre med tilbakemelding systemet på spillere. Det kommer uten tvil til å bli missbrukt av horder av hjerneløse spillere der ute som vil ha bort gode spillere.

Uten tvil...

Lenke til kommentar

360 kom med headset og hadde fokus på online biten, ett billig headset men likevel stillte alle på lik linje når det kom til kommunikasjon. Sony leverte ikke med headsett og online biten var i tillegg en tragedie uten sidestykke. Så folk satt der med ymse BT-headsett av varierende kvalitet...for ett jævla kaos å spille f.eks Killzone..hørtes ut som..ja jeg vet ikke helt.

Idiotisk av MS å ikke inkludere dette med One i første omgang uansett, ihvertfall nå som Sony endelig ser ut til å ha lært.

Man kan ihvertfall ikke stille seg negativ til ekstra value i pakken.

Kinecten vil vel fungere som "headset" ?

Nå vet jeg ikke hvor bra kinect 1 var til dette men denne nye er sikkert også bedre på dette.

Blir nesten overkill å legge med headset også synes jeg.

Lenke til kommentar

Men må si jeg ikke er spesielt begeistret over at dem nå med XBO skal gå litt videre med tilbakemelding systemet på spillere. Det kommer uten tvil til å bli missbrukt av horder av hjerneløse spillere der ute som vil ha bort gode spillere.

Uten tvil...

Man får neste håpe på at det finnes fler av oss som ikke vil missbruke det kontra de som vil gjøre det.

Lenke til kommentar

Så har vel Microsoft sagt at dem skal lage et system som gjør at missbruk ikke blir avgjørende. De tar hensyn til f.eks. om du vant slaget og om du fikk negativ feedback i samme sleng. Det sier seg selv at du har dårlige tapere som gir dårlig feedback pga. det, men om MS klarer å skille ut det så er det selvfølgelig positivt. Om jeg kan starte en FIFA match og vite at jeg får fullført den vil gjøre opplevelsen mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg visste fint om systemet før, så regner med de de prater om er en stor oppgradering av dette systemet, som jeg igrunn føler ikke fungerer.

Vanskelig å vite om det man trykker inn faktisk har noe å si. Er det en liste over folk man har trykket avoid/prefer på?

Forskjellen er som sagt at det nå er dedikerte servere så listen vil behandles sentralt, på 360 ligger listen lagret på profilen din, det er dog ingen måte for deg å se denne listen. Det du vil oppdage er at du aldri vil møte en du har merket som en person du vil unngå i fremtiden. Og folk du har merked som foretrekket er det større sjangs for at du møter igjen.

Hva får deg til å føle at systemet ikke fungerer? Har du mødt spillere som du har satt til avoid? Eller er det at du ikke traffer de du setter til prefered igjen?

Lenke til kommentar

Jeg føler vel egentlig at man ikke får nok kontroll/oversikt. Man får ingen respons over at ting fungerer. Er vanskelig å holde kontroll på hvem man preferrer, og avoider. Hadde man fått en liste, der man kunne eventuelt fjerne folk fra listene også, hadde det vært fint. Hvis det har så stort utslag som de sier.

Jeg aner rett og slett ikke om det fungerer eller ikke. Det kan hende det gjør det, men det kan også hende at det er en bløff. Ingen måte å sjekke på. :p

Lenke til kommentar

Kan de som ønsker å kommentere på dette med å rapportere spiller vennligst lese dette først:

http://support.xbox....t-player-review

Dette er slik systemet fungerer i dag, det som er nytt med xbo er at vi har dedikerte servere, dermed blir oppdelingen av spillere gjort sentralt i stede for å hver enkel xbox.

Nei, det er ikke hver enkelt Xbox som står for oppdelingen av spillere. Det er matchmaking servere som står for det. På MS sine matchmaking servere fungerer det fint i dag, og du møter ikke folk du har gitt dårlig omtale. Problemet er at alle utgivere bruker sine egne matchmaking servere og disse kommuniserer ikke med MS sine.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke hver enkelt Xbox som står for oppdelingen av spillere. Det er matchmaking servere som står for det. På MS sine matchmaking servere fungerer det fint i dag, og du møter ikke folk du har gitt dårlig omtale. Problemet er at alle utgivere bruker sine egne matchmaking servere og disse kommuniserer ikke med MS sine.

Det var litt klønete sagt av meg ja, men som jeg sa senere her i tråden ligger dataene i dag i profilen til spillere og ikke som en sentral database hvor data brukes uavhengig av hvem som spiller.

Dette med utgivers matchmaking servere er vel bare tilfellet for EA, er det andre utviklere som gjør det samme? Husker EA måtte krangle med microsoft før de fikk lov til dette, og følgene var langt dårligere online opplevelse i de titlene som ikke brukte microsoft serverene.

Lenke til kommentar

Dette med utgivers matchmaking servere er vel bare tilfellet for EA, er det andre utviklere som gjør det samme? Husker EA måtte krangle med microsoft før de fikk lov til dette, og følgene var langt dårligere online opplevelse i de titlene som ikke brukte microsoft serverene.

Det kan du ha helt rett i. Mine online eskapader strekker seg til sportsspill. Jeg trodde det var slik for alle.

I stand corrected:)

Lenke til kommentar

Xbox One created 'with advertising in mind'

“On Xbox, the ad is part of the actual experience, it’s not something that is outside. The only difference is that the advertisement we have is quite small and not disruptive, so people are not aware of clicking on the banners because they know this is a part of the whole experience on the dash,” the senior digital art director revealed. “So the users know that this is something that when they click on it, they won’t be hit by something crazy or something dangerous like on the web. Everything that lands there, we create."

Den forklaringen: terningkast 1.

Lenke til kommentar

Og hva pokker mener de med:

Kinect will also be invaluable for collecting metrics on Xbox Live consumers

Høres ut som man snart må kontakte datatilsynet, Kinect virker mer og mer som overvåkning av privatlivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...