Windoge Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Håper ikke det har noe praktisk betydning hvorvidt man har plass til Kinect, eller ikke. Det er sikkert mange hybelboere som blir å kjøpe Xbox One, men som ikke bryr seg om Kinect. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det de viser er jo åpenbart hvordan den funker i spill i hovedsak. Prating osv vil nok neppe kreve plass. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Temmeleg avansert. Eg er veldig spent på kva utviklarar vil finne på med Kinect 2. Med tanke på at installbasen er 100% - så vil det jo væra enklare for utviklarar å rettferdiggjere utviklingskostnaden. Eg trur dette kan bli bra. Og håpar på noko morosame party spel! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Helt enig. Jeg kan forstå kritikken mot at Kinect v2.0 må være tilkoblet hele tiden og alltid må være på for at du skal kunne bruke konsollen, det virker litt overilt av Microsoft. Men at den bundles med hver konsoll uten at det har påvirket prisen nevneverdig er bare en fordel for alle som overhode er interessert eller har et ørlite håp om at vi skal kunne se kreative utviklere benytte seg av funksjonaliteten som Kinect innehar. Trenger ikke å være noen rakettforsker for å forstå at eneste måten å få denne typen tilleggsutstyr til å bli tatt seriøst av utviklere er ved å sørge for at brorparten av kundemassen har tilgang på den, og hva er en mer effekt og logisk måte å få gjort det på annet enn å sørge for at det følger med hver konsoll? Du kan hate Kinect aldri så mye, og du kan være en av de som påstår du aldri noengang kommer til å benytte deg av den og det er selvfølgelig ditt eget valg. Men man burde klare å ha såpass mye vett oppi pappen at man klarer å forstå at det eneste fornuftige fra Microsoft sin side et er å faktisk levere den med hver konsoll om de har noen som helst ambisjon om at det skal bli tatt halvveis seriøst av utviklere. Kan vell nesten garantere at ingen seriøse trippel-A spill kommer til å kreve finurlig bruk av Kinect, det meste kommer nok til å være optional for de som ønsker å benytte seg av det og vi får nok en mye mer solid bruk av Kinect og langt flere solide Kinect titler for de som ønsker det som et resultat av at utviklere kan trygt legge ned mer tid i utvikling mot Kinect da de vet at det vil være et langt større og tryggere marked for det denne gangen. Selv om man selv kanskje ikke har store interessen av dette, så burde man kunne ha såpass respekt for andre spillere som kanskje har en smule interesse av det at man klarer å se nytteverdien av at det blir levert med hver konsoll fra starten av, istedenfor å oppføre seg som om man har blitt fullstendig rævkjørt og voldtatt av Microsoft som tvinger deg til å betale noen hundrelapper ekstra for konsollen som vi uansett ikke kan si med sikkerhet at hadde vært noe nevneverdig billigere selv uten Kinect. Men håper at Microsoft tar til fornuften å gir folk muligheten til å deaktivere Kinect om man ikke ønsker å benytte seg av den, disse kan logisk nok ikke spille spill som krever Kinect men det burde da strengt tatt være opp til hver enkelt om de ønsker dette gigantiske kamera og motion tracker enheten stående ved TV-en eller PC-skjermen for jeg ser ingen grunn til at konsollen skal være helt avhengig av at Kinect er koblet til og alltid er på. 3 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Det er jo rimelig å være misfornøyd, om man i utgangspunktet ønsket seg en ny Xbox, men ikke har noen interesse av Kinect. For meg virker det veldig merkelig at man ikke skal få lov til å kritisere uten at noen begynne å slenge rundt seg med ord som hylekor, hat og rævkjøring. Ellers har jo bevegelseskontroller noen år på baken nå, så jeg synes det virker noe urimelig å forvente at folk skal stille med helt åpne sinn angående dette. Kinect ble aldri spesielt interessant, Move kan vel nesten sies å være en flopp, og selv Nintendo gikk bort viftingen da de lanserte oppfølgeren til Wii. Det Microsoft (og til en viss grad Nintento og Sony) ber om nå, er en sjanse til, for å vise at denne gangen blir det ålreit. Det er jo helt legitimt å uttrykke misnøye angående dette ønsket. Endret 1. juli 2013 av Okapi 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Å prakke på folk noe de ikke vil ha ser jeg ikke noe positivt med, å begrense valgfrihet - kaller jeg det. Men MS har vel en godt planert strategi med dette - håper det ikke er samme gjengen de brukte til å innføre drm. Om dette er et smart trekk gjenstår å se. Vil man ha en konsoll uten, som minst er like god - så velger man PS4 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Selv om man selv kanskje ikke har store interessen av dette, så burde man kunne ha såpass respekt for andre spillere som kanskje har en smule interesse av det at man klarer å se nytteverdien av at det blir levert med hver konsoll fra starten av, istedenfor å oppføre seg som om man har blitt fullstendig rævkjørt og voldtatt av Microsoft som tvinger deg til å betale noen hundrelapper ekstra for konsollen som vi uansett ikke kan si med sikkerhet at hadde vært noe nevneverdig billigere selv uten Kinect. I hvilken verden må en leve i hvis du trur at det ikke hadde utgjort noen forskjell på pris med og uten kinect? Det folk klager på er vell igrunn det faktum at de kanskje gikk på smellen sist generasjon og kjøpte dette mjølet som aldri slo noe godt ann. Hvorfor skal det plutselig være bedre denne generasjon? Hoppet plutselig utviklerne et par hakk opp på IQ skalaen nå når kinecten plutselig er med selve konsollen? Endret 1. juli 2013 av oophus_3do 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Å prakke på folk noe de ikke vil ha ser jeg ikke noe positivt med, å begrense valgfrihet - kaller jeg det. Men MS har vel en godt planert strategi med dette - håper det ikke er samme gjengen de brukte til å innføre drm. Om dette er et smart trekk gjenstår å se. Vil man ha en konsoll uten, som minst er like god - så velger man PS4 Kinect vil nok være integrert på en såpass god måte at det blir litt feil å si, synes jeg, at Microsoft begrenser valgfriheten ved at denne er inkludert. Prisen blir ikke nevneverdig endret, fordelene med dette kan bli store, og for innovasjonens skyld er det helt greit. Ser jo forøvrig mye bedre ut enn Kinect v.1.0. Velger man andre alternativer, så står det nok ikke å faller på Kinect eller ei. Om PS4 er en "minst like god" konsoll som Xbox One gjenstår å se. På papiret kan den se bedre ut, men som vi ofte ser så trenger ikke dette å gjenspeile i spillene. Forøvrig trenger PS4 et gigantisk løft på gamescom når det gjelder spill. Det de viste på E3 var desverre stryk, uansett hvordan man vrir og vender på det. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Selvsagt viser et avansert stykke teknologi som Kinect seg på prisen til Xbox One. Noe annet hadde vært rart. Endret 1. juli 2013 av Ginecólogo Necrolamedor 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Kinect vil nok være integrert på en såpass god måte at det blir litt feil å si, synes jeg, at Microsoft begrenser valgfriheten ved at denne er inkludert. Prisen blir ikke nevneverdig endret, fordelene med dette kan bli store, og for innovasjonens skyld er det helt greit. Ser jo forøvrig mye bedre ut enn Kinect v.1.0. Velger man andre alternativer, så står det nok ikke å faller på Kinect eller ei. Om PS4 er en "minst like god" konsoll som Xbox One gjenstår å se. På papiret kan den se bedre ut, men som vi ofte ser så trenger ikke dette å gjenspeile i spillene. Forøvrig trenger PS4 et gigantisk løft på gamescom når det gjelder spill. Det de viste på E3 var desverre stryk, uansett hvordan man vrir og vender på det. Nei, jeg synes ikke det er greit - og det er klart dette har kostet. Og jo - mange kan nok velge noe annet enn Xbox på grunn av Kinect. Tidligere har både Sony og MS konsollene hatt masse bra spill - skulle det plutselig endres nå? Så nei - jeg er ikke enig i noe særlig du skriver i ditt innlegg. Dette Kinect opplegget får meg til å tenke litt på Norwegians harselering med "alt inkludert" opplegget http://www.norwegian...fordetdutrenger Endret 1. juli 2013 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Trenger ikke å være enig Kan være Microsoft selger de med tap, bare for at alle som eier en XO skal ha tilgang til en. Som igjen fører til mer Kinect salg. Om det vil dekke de eventuelle utgiftene Microsoft må ut med nå etterhvert, vil Microsoft fort få en pekepinne på. Tror det er smart å inkludere den, i det lange løp tjener de nok på det. Forøvrig er ikke en 500kr f.eks en nevneverdig pris, bare så det er klart. Om Kinect v.2 koster så allverdens mye penger å produsere er vel heller tvilsomt. Tviler på at den har en pris på 1500kr, men det kan jeg ikke si noe sikkert om. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Tipper Kinect 2.0 hadde kostet vesentlig mer enn 500 kroner om de hadde solgt den separat. Noe som ville ført til at de ikke får solgt den omtrent og utviklingen til den blir elendig. PS Eye er nærmest bortkastet å lansere. Når utviklingen og satsingen blir så svak. Kinect 2.0 virker å ha mange kule egenskaper som sikkert blir brukt. At Microsoft velger å satse på Kinect for å gjøre den større er fult forståelig. De gjør iallefall et valg om hva som blir vesentlig med tanke på Xbox One som multimediakonsoll. Jeg klarer bare ikke å "kjøpe" argumentet mange kommer med. Men når jeg ser hvem som klager så er det stort sett de samme som har klaget under hele perioden så de måtte skifte fokus når Xbox One fjernet DRM. At Kinect er noe som blir brukt som argument er ikke uventet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg hadde personlig heller sett for meg at utviklingstiden og pengene brukt på Kinect 2.0 kunne blitt kastet inn i selve konsollen i form av hardware. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg kunne sett for meg at pengene gis bort til Afrika, siden jeg bryr meg om andre mennesker. Sa Sony-fanboyen i meg. 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg vil ha boksespill til XBone! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor har ikke One et barnespill? Bryr de seg ikke om barn? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Kinect er like spennede som det kamera greiene til PS, kjekt i 5 min cirka. Når du skal ha en god gaming runde i sofaen er det best og ligge i ro med kontrolleren, ikke løpe rundt og vifte med armene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Du har også missforstått Kinect fullstendig. Hvorfor tror dere at Kinect er med så alle skal vifte med armene? Det er flere ting du kan gjøre med Kinect. Endret 1. juli 2013 av Emils. 1 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor har ikke One et barnespill? Bryr de seg ikke om barn? Kinect Sports Rivals og Zoo Tycoon på dag 1. Project Spark tidlig i 2014. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå