Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Og nei, de trenger ikke tid på å etablere seg. De har faktisk hatt tid på seg siden de lanserte den første konsollen.

De har ikke sagt noe om:

1. Billigere digitale spill.

2. Mindre restriksjoner over tid.

3. De forklarte aldri i detalj hvordan delingen ble å fungere. Og hvorfor kalle den sterkeste delen "Family Sharing", når man åpenbart kunne dele spillene med hvem man ville?

Sony er godt likt om dagene. Alt de har gjort er å se hva Microsoft gjør, så foreta det stikk motsatte på omtrent alle ting for å lykkes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam har offline som varer ufattelig lenge, og salg som ingen kan slå.

Og det hadde dei dag #1.

Nei vent no litt.

Ikke vits og forklare det her.

De vil ikke forstå .

Skulle vært 18 års aldersgrense på diskusjonar på nettet også. Då hadde me sluppe desse innlegga her. :-)
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hahahahahahahahahahahahah

Det er lett å si flere år etter. Steam ble HATET da det kom.

Husker når Half Life 2 krevde Steam....Gud for et kaos. Husker godt jeg var forbanna som fy...hvorfor skulle dem tvinge på oss dette liksom.

Idag er Steam selve definisjonen av å spille på en PC.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle vært 18 års aldersgrense på diskusjonar på nettet også. Då hadde me sluppe desse innlegga her. :-)

Oh i do agree!

Hahahahahahahahahahahahahaagagagagagagagagagahahahgagagahagagahahagagagagahaahahaahahahahahahahahahhahahahaha.

Det er lett å si flere år etter. Steam ble HATET da det kom.

hihihi

• Liker 5
Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg er særlig imponert av verken Steam eller Origin hadde egentlig tenkt å gå over til pc som hovedgamingplatform - etter å ha hatt en pause fra dette i en del år. Men etter å ha opplevd Steam og Origin så blir det fortsatt konsoll som kommer å bli gamet mest på.

Prisene på Steam er jo hinsides. Handlet en del spill - på amazon osv og havnet langt under halv pris av det det ville kostet på Steam og Origin. Så var det å opprette brukere og fikk masse problemer - har enda ikke klart å starte BF3. Steam er stødigere saker - men blir ikke særlig imponert over hvor mye det skal til for å starte et spill man har kjøpt på disk.

Edit:

Problemet - tror jeg - er at alle slike ting som Steam og andre drm opplegg bestandig blir designet med brukervennlighet ganske langt ned på listen.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Takk for det, nå kan jeg aldri ta deg seriøst igjen. Det å legge en aldersgrense på noe fordi det finnes "noen" under 18 som ikke klarer å oppføre seg er bare ren idioti.

Lenke til kommentar

Både Steam og Origin har helt elendige priser, fordelen med Steam er at de har gode salg relativt ofte så har du en smule tålmodighet så kan du plukke opp spill en absolutt akseptabel pris. Men prisen på nye titler er hinsides og her er jo Origin helt håpløs med elendige priser selv årevis etter at titlene kom på markedet.

Hovedutfording nummer to med slike digitale tjenester er at at spillselskaper utelukkende tenker melking av mest mulig penger som skaper en utfordring da man ikke kan velge hvilken digitale plattform man ønsker selv, man blir jo faktisk låst til forskjellige løsninger. Skal du ha EA spill så er du låst til Origin som har en helt håpløs klient som ikke ligner grisen, på de fleste andre titler så er du låst til Steam som har blitt bedre med årene men som på ingen måte er noen perfekt løsning det heller.

Det idéle for oss som forbrukere er jo om vi hadde hatt endel forskjellige digitale løsninger å velge mellom, hvor vi da kunne gå for den som tiltaler oss selv mest og dermed hatt litt sund konkurranse innen digital distribusjon akkurat som man i dag har konkurranse mellom butikker som er med på å presse prisene. Men her er jo naturligvis de griske kongene av spillselskapene smarte nok til å tenke at "aha! her kan vi jo bare være totalt drittsekker å selge våre egne titler eksklusivt igjennom vår egen sære løsning så vi har jerngrep på både salg og distribusjon av alt og ingenting".

Det er vell dessverre dit markedet ser ut til å gå, det er vell bare et spørsmål om tid før alt utelukkende distribueres digitalt og vi har en situasjon hvor hvert enkelt spillselskap utelukkende selger igjennom sin egen låste kanal, til sine egne fastatte priser hvor det er null konkurranse og hvor spillkonsoller har en egen eksklusiv digital butikk som tilbys av produsenten (Nintendo, Microsoft, Sony) og priser og tilgang blir manipulert deretter.

Personlig har jeg overhode ikke noe problem med digitalisering og DRM problematikken det innfører, men det er viktigere enn noen gang at vi som forbrukere setter foten ned å nekter å la disse grise jævlene på toppen av disse selskapene rævkjøre oss så kraftig at de skaffer seg et markedet og et monopol hvor de selv kan detaljstyre hver eneste ledd i distrubisjonsprosessen. Derfor syntes jeg det ville vært fantatisk om Microsoft faktisk legger opp til at man kan kjøpe spill fysisk og selv velge å digitaliser innholdet når man starter opp spillet for første gang, for da har vi som forbrukere fremdeles makten til å handle inn spillet fra den butikken og på de måtene vi selv ønsker og deretter velge om vi vil digitalisere innholdet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes også disse referansene til Steam blir veldig merkelige. Sony og Microsoft har jo allerede digitale tjenester som fungerer på noenlunde samme måte som Steam (bortsett fra at du ikke kan velge maskinvare selv, og iallefall PSN er eksepsjonelt mye mer klønete når det gjelder å laste ned sakene på en ny maskin), men det er jo ikke det hele rabalderet rundt Xbox One handlet om. Vi er godt vant med begrensningene på spill kjøpt digital, poenget er at Microsoft ville innføre de samme begrensningene på spill kjøpt fysisk. Forskjellen er enorm.

Og ja, jeg er klar over at det finnes titler (deriblant HL2) på PC som krever Steam/Origin/etc. selv om man kjøper fysisk. Dette er like bedritent som de originale planene for Xbox One, og personlig styrer jeg langt unna slike titler.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange som har fått med seg dette:

Microsoft's president of Interactive Entertainment Business, Don Mattrick, confirmed to Polygon players will be able to chat and communicate across the generational barrier between Xbox 360 and Xbox One.

Noen som har en side hvor man har samlet ALLE funksjoner osv? Samme om de er store eller små, men føler det er mye funksjoner som drukner i mengden som er veldig relevante og morsomme å vite om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker om ting som allerede har blitt bekreftet. Altså av personer innenfor MS e.l. Slik som den jeg delte, altså at Don Mattrick sier man kan snakke sammen på tvers av 360/One. Noe som er en funksjon som synker i mengden, men som allikevel er nokså interessant å frem på en eventuell liste!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men da må vel strengt talt Xbox one stå på? Sjelden jeg har vært borti slikt utstyr som takler slikt uten strøm. Som f.eks recievere. Disse vil ikke sende videre før du får på den aktive forsterkningen.

Men jeg tolker det osm at Xbo one får en HDMI inngang også ... Hmm interessant. Helt ubrukelig for meg, men liker hvordan de tenker. (jeg har reciever og kan aldri se for meg at jeg ville latt en Xbox stå for dette)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Den har hdmi-inn port ja, og ir-blaster som jeg regner med at kan programmeres til å styres med kontroller eller kinect.

Hovedgrunnen til at du lar xboxen stå mellom tven og en annen enhet er at xboxen skal styre den andre enheten også, at xbo er "the one" :p

En av tingene microsoft sier at de har gjort mye med er forskjellige strømspare modus, så det kan være at mesteparten av xboxen er passiv når man bare bruker den som ett mellomledd. En av tingene som er sagt er blandt annet at xbo kan laste ned ting mens den er "slått av".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...