Mr. Pants Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Håper du har rett. Det virker som de har investert enorme summer i å prøve å få dette til en 100% digital plattform over tid. Jeg tror det er en sjanse for at systemet kan vende tilbake på Xbone, men at det vil bli en alternativ løsning. Kun for nedlastbare spill, og kun for XBL Gold. Jeg vet dog ikke helt om jeg er enig i at de har investert enorme summer på å utvikle systemet. Det er tross alt bare en videreføring av Online Pass ordningen. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Så nå må vi irritere oss over bakgrunnstøy? "Kinect allows" .. Så er nok mogleg å skru av. Så du slepp bekymre deg for å bli angrepen av Zombiar når den eventuelle kjerringa di kjeftar eller dei eventuelle skrikerungane dine hylar. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Dersom folk reagerte så voldsomt mot DRM-planene til Microsoft som de gjorde, hvordan tror du at de kommer til å reagere dersom Microsoft selger Xbone uten restriktiv DRM for så å introdusere den senere? De kan ikke lure folk på den måten uten at det får konsekvenser. Stoler hverken på Microsoft eller Sony når det gjelder slike ting. Sony fjernet jo Linux fra PS3, selv om mange selvsagt vil mene at det er et mindre drastisk enn å innføre den type DRM. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Stoler hverken på Microsoft eller Sony når det gjelder slike ting. Sony fjernet jo Linux fra PS3, selv om mange selvsagt vil mene at det er et mindre drastisk enn å innføre den type DRM. Ja, men jeg føler aldri at Sony hadde intensjoner om å innføre denne type DRM. Sony har vært ganske tydelig på at PS4 er en offline-konsoll for de som ønsker det. Microsoft prøvde noe helt annet, men de trakk seg. Jeg tipper det hadde med lite forhåndsbestillinger å gjøre. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Morsomt hvis det kommer ut av Sony også hadde planlagt å innføre DRM. At det uoffisielt var slik at begge skulle innføre dette, mens så lot Sony være og lot MS ta all skylda. Med tanke på at grunnen til at MS snur, sies å være at Sony kjører offline-konsoll. Sikkert usannsynlig, men hadde vært et smart move, PR-messig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Morsomt hvis det kommer ut av Sony også hadde planlagt å innføre DRM. At det uoffisielt var slik at begge skulle innføre dette, mens så lot Sony være og lot MS ta all skylda. Med tanke på at grunnen til at MS snur, sies å være at Sony kjører offline-konsoll. Sikkert usannsynlig, men hadde vært et smart move, PR-messig. Det var nok aldri planen. Dagen etter at PS4 ble lansert i februar var Yoshida klar og tydelig på at PS4 både vil fungere helt offline, og støtte bruktspill. Sony trodde ikke dette kom til å bli noe "big deal", så de var aldri spesielt tydelige på dette da. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Sony og Microsoft vil nok ikke innføre noe DRM på fysiske spill, men det stopper ikke alle andre utviklere/utgivere ifra å gjøre det. Tipper EA kommer snart ut med info om sin nye DRM til konsoll. For jeg kan aldri tro at dem vil gå glipp av inntektene dem ikke får lenger pga online passes dem har fjernet. Tipper vi får Origin systemet på konsoll (som rykter har det til) og en har samme system som på PC. Men nå uten mulighet for å selge eller bytte spillene videre da MS har måtte gå bortifra den ideen. Og når EA, verdens største utgiver starter med dette så kommer nok resten på løpende bånd. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Sony og Microsoft vil nok ikke innføre noe DRM på fysiske spill, men det stopper ikke alle andre utviklere/utgivere ifra å gjøre det. Tipper EA kommer snart ut med info om sin nye DRM til konsoll. For jeg kan aldri tro at dem vil gå glipp av inntektene dem ikke får lenger pga online passes dem har fjernet. Tipper vi får Origin systemet på konsoll (som rykter har det til) og en har samme system som på PC. Men nå uten mulighet for å selge eller bytte spillene videre da MS har måtte gå bortifra den ideen. Og når EA, verdens største utgiver starter med dette så kommer nok resten på løpende bånd. Tvilsomt. Da har du ikke lest de siste uttalelsene fra EA. Speaking to MCV during E3 last week, Wilson said the firm doesn’t have any further plans in the works to block used EA games stating it’s not the firm’s “aim” as it has been “done away with.” http://www.vg247.com...er-says-wilson/ According to Moore, EA has never lobbied for "gating functions" on used games, insisting that he in fact supports the pre-owned games industry. "I am on the record as being a proponent of used games. I like the ecosystem." Moore said the used games industry keeps prices stable and supports US retailer GameStop, a company he considers a "great launch and marketing partner" for EA. http://www.computera...used-games-drm/ Gibeau stressed that the company's strategy will be "gamer first" and "customer first," noting that EA wants to continue to have a relationship with used games such that "it is a very positive experience" overall. http://www.gamespot.com/e3/ea-working-on-gamer-first-used-game-policy-for-next-gen-6409969/ Endret 28. juni 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Ikke noe hadde vært bedre om en slipper DRM, men jeg tror ikke et ord av det. Vi får se hvordan ting ser ut om et par år. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Stoler hverken på Microsoft eller Sony når det gjelder slike ting. Sony fjernet jo Linux fra PS3, selv om mange selvsagt vil mene at det er et mindre drastisk enn å innføre den type DRM. Ikke bare var det mye mindre drastisk, det medførte heller ingen stor endring for hvordan en PS3-eier interagerer med konsollen sin. Nei, jeg tviler på at det kommer til å skje. MS har ikke råd til en ny runde med dårlig publisitet. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Dagen etter at PS4 ble lansert i februar... Er den ute alt? Eller meinar du 'annonsert'? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Passe fin beskrivelse: 3 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Uansett om det er Sony eller Microsoft så vil vi alltid få den korteste delen av pinnen. Microsoft bruker enorm reklame på USA fordi det er der alt av media foregår. Det er veldig irriterende når man skal se en video og bli kastet ut fordi man er fra et annet land. Noe som er så forbanna irriterende er at alle disse region lovene gjør at vi går glipp av de mest normale appene og digitale spill. Hva slags syke regler er det som gjør at jeg måtte vente 1 fuckings år bare for og få youtube app for Vita. Og igjen aldri få Netflix som skal vere mest selgende for Ps3 og vita. så hvorfor ikke Vita EU? Jeg eier ikke Xbox, men er sikker på at dere har noe av samme problem Det er bare så plagsomt. Og når Amerikansk reklame og tv er over hele Norge, men ikke faen om vi skal få de tingene på grunn av restriksjoner. Bare for og gi et poeng. Breath of fire og Chrono Cross selges i Europa, den tiden ps1 solgte spill Men for at vi skal få spillene digitalt nå, så må de bli sett på som import. Helt serriøst, Spyro, Breath og Fire 4 , masse andre spill som jeg kjøpte med mine egne hender som unge er nå import i PSN, ikke for og snakke om at vi har ikke halvparten enda, som vi fortjener siden resten av verden har det.. Sigh, måtte bare slippe ut alt hat av restriksjoner. Har plaget meg i flere år. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Jeg bare elsker når folk skal sammenligne det Microsoft prøvde på med Steam. Det er omtrent så forskjellig som vi får det. 2 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Jeg bare elsker når folk skal sammenligne det Microsoft prøvde på med Steam. Det er omtrent så forskjellig som vi får det. Ingen kan slå Steam sine salg. Endret 29. juni 2013 av Realzi Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Ingen kan slå Steam sine salg. Steam har offline som varer ufattelig lenge, og salg som ingen kan slå. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Steam har offline som varer ufattelig lenge, og salg som ingen kan slå. Ikke vits og forklare det her. De vil ikke forstå . Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Og hvor lenge har ikke Steam holdt på? Tar tid å etablere seg. Selv for MS. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Og hvor lenge har ikke Steam holdt på? Tar tid å etablere seg. Selv for MS. Steam var bra helt fra starten av. Det Microsoft gjorde var å fjerne eierskapet vi har til det vi kjøper, samtidig som de skulle bestemme hvordan vi behandler det vi har betalt for, i tillegg til betalt online. Alt dette til samme pris som tidligere. Og de overrasket over at de fikk pes over dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå