Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bra, men det finnes også fordeler for oss brukere med en slik ordning.

Hvis det koster penger å oppdatere så vil du tvinge produsenter til å lage et bedre produkt som slippes ut, i stede for et halvferdig.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterende å oppdatere når du endelig skal ta å spille en runde da. Så jo færre oppdatering jo bedre. :)

Mer enn en gang så har tiden jeg har satt av til å spille blitt brukt på å oppdatere spillet i stede.

Men for all del, jeg ser jo de positive sidene ved det. Jeg vil dog si at jeg ser de negative også. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One får Windows 8 apps:

Microsoft's Build developers conference in San Francisco has mainly focused on Windows 8.1 so far, but the company spent a few minutes talking about the future Xbox One development platform on Thursday. Steve Guggenheimer, vice president of Microsoft's Developer & Platform Evangelism group, provided big hints at how developers can target the Xbox One in future. "Xbox one has two engines, it's got a gaming engine and it essentially has a Windows 8 engine," said Guggenheimer, referring to the new Xbox One architecture that lets the next-generation console run on the Windows 8 kernel.

Guggenheimer demonstrated remote debugging of a basic web application that appeared to be running on an Xbox One, noting that the app included an xbox.js library. "Nothing to announce today, but when I talk about that common core you're seeing that common core in action, being able to target other devices devices over time that run the Windows 8 engine," said Guggenheimer. He then proceeded to tease developers by encouraging them to develop Windows 8 apps in order to build Xbox One apps. "If you want to know about how to get a head start about thinking about developing for Xbox One, the logical thing to do is go build Windows 8 applications," said Guggenheimer.

XBOX APP DEVELOPMENT STILL UNCLEAR

The development platform is still unclear, but Microsoft did note it will support native apps on Xbox One alongside web versions. It appears that developers may need to work with development tools that are almost identical to Windows 8 tools to create Xbox One apps. Microsoft also announced a new partnership with Unity to support all Microsoft platforms, including Windows, Windows Phone, Xbox One, and Xbox 360. The toolset lets developers more easily develop games to run across multiple platforms.

http://www.theverge.com/2013/6/27/4470658/xbox-one-windows-8-apps-build-2013

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig MS har tatt bort avgiften for å gi ut patches. Det konseptet er ganske irriterende, mener nå jeg. Spesielt når små utviklere lider av dette. Endel XBLA-spill har dessverre blitt utgitt med mye bugs, visstnok fordi utviklere ikke får testet spillene skikkelig selv, men er avhengig av MS QA, og det ender altfor ofte med at spillene ikke blir patchet. I enkelte tilfeller blir spillene trukket fra marketplace i løpet av veldig kort tid fordi det er så store problemer med de og utgiverne rett og slett ikke har råd til å ta en ny sertifiseringsprosess.

Lenke til kommentar

Xbox One får Windows 8 apps:

Microsoft's Build developers conference in San Francisco has mainly focused on Windows 8.1 so far, but the company spent a few minutes talking about the future Xbox One development platform on Thursday. Steve Guggenheimer, vice president of Microsoft's Developer & Platform Evangelism group, provided big hints at how developers can target the Xbox One in future. "Xbox one has two engines, it's got a gaming engine and it essentially has a Windows 8 engine," said Guggenheimer, referring to the new Xbox One architecture that lets the next-generation console run on the Windows 8 kernel.

Guggenheimer demonstrated remote debugging of a basic web application that appeared to be running on an Xbox One, noting that the app included an xbox.js library. "Nothing to announce today, but when I talk about that common core you're seeing that common core in action, being able to target other devices devices over time that run the Windows 8 engine," said Guggenheimer. He then proceeded to tease developers by encouraging them to develop Windows 8 apps in order to build Xbox One apps. "If you want to know about how to get a head start about thinking about developing for Xbox One, the logical thing to do is go build Windows 8 applications," said Guggenheimer.

XBOX APP DEVELOPMENT STILL UNCLEAR

The development platform is still unclear, but Microsoft did note it will support native apps on Xbox One alongside web versions. It appears that developers may need to work with development tools that are almost identical to Windows 8 tools to create Xbox One apps. Microsoft also announced a new partnership with Unity to support all Microsoft platforms, including Windows, Windows Phone, Xbox One, and Xbox 360. The toolset lets developers more easily develop games to run across multiple platforms.

http://www.theverge....apps-build-2013

Dvs. jeg kan laste ned TV2 Sumo app fra Microsoft Store når Xbox One kommer?

Om dette stemmer så er det glimrende. Gjør at Xbox One vil få fitte mye apper!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dvs. jeg kan laste ned TV2 Sumo app fra Microsoft Store når Xbox One kommer?

Om dette stemmer så er det glimrende. Gjør at Xbox One vil få fitte mye apper!

Sakene må nok fortsatt portes til Xbox One og godkjennes av Microsoft, men dette burde iallefall bety at terskelen for å lage et program til maskinen blir betraktelig lavere enn den har vært på PS3 og Xbox 360.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke TV2 allerede bekreftet Sumo for både X1 og PS4, eller har jeg bare drømt?

De har bekreftet TV2 Sumo på Xbox og Playstation. Hvilken generasjon aner jeg ikke, men om det er lett å gjøre det om til Xbox One-app så burde det gjøres raskt. Selv om Windows 8 appen til TV2 Sumo suger.

Lenke til kommentar

De har bekreftet TV2 Sumo på Xbox og Playstation. Hvilken generasjon aner jeg ikke, men om det er lett å gjøre det om til Xbox One-app så burde det gjøres raskt. Selv om Windows 8 appen til TV2 Sumo suger.

Da blir det ikke TV2 PL i år, men Sumo igjen på meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...