Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Hvorfor er alle disse Youtube-folka så sinna?

Hvorfor kan de ikke bare ordne familiedeling på spill kjøpt gjennom Xbox-sjappa?

Det bør være fullt mulig å benytte seg av familiedeling på det digitale innholdet, men jeg tror som sagt ikke at denne delingen var så bra som det vi først trodde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan de ikke bare ordne familiedeling på spill kjøpt gjennom Xbox-sjappa?

Hvorfor kan jeg ikke si med sikkerhet, jeg kan bare spekulere.

Men en god grunn til at det ikke er der på dag 1 kan være at de ikke kan få det ferdig på den gjenstående tiden. Med de endringene som har vært er spill biblioteket ditt ikke det samme du har i skyen, hvis den gamle teknologien forutsatte at alle spillene var tilgjengelig i skyen kan det være at koden for dette er så knyttet inn i systemet at det rett og slett er vanskelig å endre den uten å ødelegge for andre deler av koden.

Det kan være at tjenesten blir for dyr(for Microsoft), det koster penger å tilby gratis nedlastinger, når vi snakker om så store datamengder til så mange mennesker må man dekke de utgiftene ett eller annet sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan MS vil håndtere Japan denne gangen.

Nå har jo ikke våre venner i solens rike fått ett lanseringsvindu en gang. Når sant skal sies, prøvde MS veldig hardt denne generasjonen med Xbox 360, men er det virkelig håp for MS der ? Jeg tror faktisk ikke det altså,for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Ut i fra hva vi har sett vil nok ikke Microsoft prøve seg på japan igjen, det er for vanskelig å score på bortebane. Med mindre de får muligheten til å kjøpe opp et virkelig stort spill(monsterhunter exclusive?) har de nok ingen sjangs, kanse de gjør et push når produksjonskostnadene går ned og de kan selge konsollen med overskudd så det ikke betyr så mye å ha lav attach-rate.

Lenke til kommentar

Skal jeg tippe så skjønte MS at det var for seint å komme med korrektiv informasjon angående familideling når alle allerede hadde oppfattet det som at man fritt kunne dele, og ikke bare begrenset seg til 1 time. Det ville vel gitt et jævla rabalder tenker jeg, så da er det enklere å gå tilbake på hele funkjsjonen og skylde på "grasrota" som ville ha det annerledes.

Dessuten veit jeg ikke om jeg er helt enig i at de ville fått solgt flere spill med mulighet for "1-times demoer". Dette blir bare mine spekulasjoner, og jeg kan ikke på noe vis backe det opp, men skal jeg være ærlig så tror jeg demoer kanskje skader salget i mange tilfeller. Med så mye reinspikka dritt som releases og folk blir lurt til å kjøpe p.g.a hyping på nett så tror jeg faktisk mange ville latt være å kjøpe hadde de fått prøvd spillet først. Prima eksempel, siste Ghost Recon spillet, fullstendig ubrukelig online experience på demo, intet kjøp på meg. Hadde de ikke hatt demo hadde jeg nesten garantert kjøpt det. Hvis demoer også gir en boost i salg, hvorfor etterstreber ikke da alle utviklere å faktisk utgi demoer?

Endret av bas
Lenke til kommentar

Kan fort bli melking deluxe dette her, men når sant skal sies er det kun ett Halo spill jeg har kjedet meg igjennom, og det er ODST. Resten har levert Halo-godset så det holder og mere til. Halo Wars er ekskludert da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

pøh vi i norge får sansynligvis ikke lov til å bruke stemmen, selv om vi snakker engelsk..

Microsoft har hentet inn nordmenn for å snakke til Kinect. Kjenner et par stykker som fikk betalt for å lese opp lange remser med kommandoer for et par år siden, antar dette var forberedelser til Xbox One-lanseringen. Jeg vil absolutt tro den kommer til å forstå norsk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det er jo også "Voice Studio"-appen på Xbox 360. Der man får achievements for å lese inn norske fraser.

Lenke til kommentar

Microsoft har hentet inn nordmenn for å snakke til Kinect. Kjenner et par stykker som fikk betalt for å lese opp lange remser med kommandoer for et par år siden, antar dette var forberedelser til Xbox One-lanseringen. Jeg vil absolutt tro den kommer til å forstå norsk.

Blir uansett vanskeleg for meg som snakkar Nynorsk, ha! :-)
Lenke til kommentar

Flott! Gleder meg til å høre om dette endelig blir tatt tak i!

Yes, it will work. The moment you sign in to your console, your console will recognize the language that the gametag is using.

Noe skeptisk til at det er riktig, men tiden vil vise

Angående 2x -5kr så fikk jeg til svar at jeg måtte snakke med Microsoft Store support og ikke xbox chat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...