Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av dere som har forhåndsbestillt Xbox One hos MS som vet hvor dere tenker å handle spill? Lurer på om jeg skal handle hos MS for å være sikker på å få spill og konsoll samme dag, eller om jeg skal satse på at download blir så og si samme pris som fysisk?

Endret av johnviggo
Lenke til kommentar

Har spart mange 100-lapper på å få steam kode på f.eks http://www.g2play.net . Kjempe greier det der :)

 

Håper det blir noe slik på Xbox One også! At man kan kjøpe CD-key fra andre aktører også laste de ned på konsoll.

 

Ett annet ønske jeg har er at man kan "forhåndsbestille" digitalt, slik som man kan på Steam(?). Kjøper spillet eller cd-keyen. Laster ned spillet og får spilt det når det blir sluppet ut, altså på dagen. Hadde vært så konge om man slapp å dra i butikken for å hente COD ved midnatt f.eks.

Lenke til kommentar

Tipper systemet blir tilnærmet lik slik det er på 360, kun kjøp via marketplace. Selv om jeg tviler på det, kan det dog hende man kan kjøpe koder til å laste ned spill. Finnes enkelte slike eksempler i dag, men de er i fåtall og alle er utelukkende Arcade-spill (Joust, Robotron, Double Dragon er noen jeg vet om).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

 

Håper det blir noe slik på Xbox One også! At man kan kjøpe CD-key fra andre aktører også laste de ned på konsoll.

 

Ett annet ønske jeg har er at man kan "forhåndsbestille" digitalt, slik som man kan på Steam(?). Kjøper spillet eller cd-keyen. Laster ned spillet og får spilt det når det blir sluppet ut, altså på dagen. Hadde vært så konge om man slapp å dra i butikken for å hente COD ved midnatt f.eks.

Syns jeg har lest en plass at man forhåndsbestille digitalt, og så blir spillet tilgjengelig på den aktuelle datoen.

Lenke til kommentar

Håper det blir noe slik på Xbox One også! At man kan kjøpe CD-key fra andre aktører også laste de ned på konsoll.

 

Ett annet ønske jeg har er at man kan "forhåndsbestille" digitalt, slik som man kan på Steam(?). Kjøper spillet eller cd-keyen. Laster ned spillet og får spilt det når det blir sluppet ut, altså på dagen. Hadde vært så konge om man slapp å dra i butikken for å hente COD ved midnatt f.eks.

 

Tviler på at man får gjort det, men det hadde vært knall.

 

Og det bør faktisk forventes at man skal kunne preloade et spill, dette har vært tilgjengelig på noen spill på Steam, Origin og faktisk PS3 en god stund.

 

Og den Gizmodo-artikkelen er kanskje den dummeste artikkelen jeg noensinne har lest. Bloggingentil Varg Vikernes er mer fornuftig, og det sier litt. Virker som om personen har glemt alle andre systemer og features som har og ikke har vært tilgjengelig og hva de faktisk gjør.

Lenke til kommentar

Og den Gizmodo-artikkelen er kanskje den dummeste artikkelen jeg noensinne har lest. Bloggingentil Varg Vikernes er mer fornuftig, og det sier litt. Virker som om personen har glemt alle andre systemer og features som har og ikke har vært tilgjengelig og hva de faktisk gjør.

Ynskjer du utdjupe litt? Eg synest han tok opp fleire gode poeng eg. Kom gjerne med døme på kva som var så dumt.

 

Har elles ikkje lese bloggen til Vikernes.

Lenke til kommentar

At du er noko form for 'veileder' er for meg eit stort mysterium.

 

Synest dette er ei blanding av gode nyhende, og dårlege. Å misse 'Family' funksjonen synest eg er veldig trist.

 

Helt enig med begge ting. Hvorfor er er han "veileder"?

 

Family er noe jeg gledet meg til jeg også. Er skuffet over at den blir borte, fordi noen trur MS spionerer på folk. Jeg er ikke glad for kinecten er der og alltid på, men jeg tviler på at det er pga spionasje.

 

 

Pluss at den blir jo dere som klager ikke kvitt heller =/

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Steam-sammenligningen er dum, nok en gang. Hvorfor skulle Microsoft som eneste aktør kjøre crazy salg ala Steam? Systemet deres hadde ikke vært langt unna det det er nå når det gjelder digitalt innhold, så det skal ikke ha noe å si. Faktisk bør det være mer lukrativt å selge digitalt innhold til en billigere penge nå siden det ikke kan deles. Steam sine salg hadde aldri hatt så lave priser om man man kunne låne bort alle spillene sine. (og igjen, når Steam har salg, vel, så har de konkurranse som tilbyr alle spillene enda billigere enn Steam igjen, som GMG, Amazon osv.)

 

Vi vet ekstremt lite om limiteringene om family sharing, og siden utviklerne satte foten ned når du kunne gjøre det på PS3 hadde nok utviklerne valgt å utelate dette alternativet i spillene sine uansett.

Men, det hadde fremdeles vært bedre enn ingenting. Jupp, og hva stopper egentlig Microsoft fra å gjøre det nå? Ingenting. De kan lett gjøre det valgfritt.

 

Microsoft har sagt i det siste at systemet deres var såpass bra at alle ville ha det. At konsollen hadde mange tusen dollars innhold. At de ikke ville forandre noe, ihvertfall ikke for Sony.

 

Hvorfor tror du Microsoft snudde? Det er selvsagt fordi systemet ikke er så bra som de lovet. Fordi det ikke er hva brukerne ønsker. De bryr seg ikke om memes. Det de har å basere seg på er tall, og da også tall vi ikke har. Hvor mange som forhåndsbestiller. Man kan gjerne klage over de som klaget, men det er bare dumt. Hvordan hadde det gått med Xbone fremover for de som faktisk kjøpte konsollen om de var i et klart mindretall og Microsoft kun tapte penger? Da måtte de ha snudd på flisa da, og da kunne det vært for sent, som igjen alle som hadde kjøpt en Xbone hadde tapt på. Dette er hva brukerne vil ha, og ingenting forhindrer dem i å ha det andre systemet som et valgfritt alternativ.

 

Forbrukerne vinner, rettighetene vinner, de som elsker spill vinner. Jeg har blitt kritisert her i tråden, jeg har blitt kalt troll, fått drittmeldinger sendt til meg, og alt fordi enkelte ikke klarer å se lengre enn til sin egen nesetipp.

 

Og jeg beklager at jeg skriver veldig dårlig og usammenhengende nå, og jeg har garantert glemt haugevis av argumenter, men jeg trenger mer kaffe. Masse kaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS har nok jobbet overtid i god stund for å finne ut hvilken løsning de skulle velge. Selv om det kan virke som om det er enkeltpersoner på youtube og twitter som har forårsaket dette er det nok store undersøkelser og større ting som har hatt mye mer utslag.

Bare tenk hvor mange analytikere og rådgivere som kan ha hatt sitt å si.

 

Det er klart, men enkeltpersonar som Angryjoe har mykje å seie for kva som er konsensusen, berre sjå kor ofte han blir brukt som argument på dette forumet åleine. Vi er jo flokkdyr tross alt, når enkelte autoritetar ropar veldig høgt om noko, så hiver resten seg med, då er det jo heller ikkje så rart at dette slår ut på større marknadsundersøkingar rundt X1.

Lenke til kommentar

Steam-sammenligningen er dum, nok en gang. Hvorfor skulle Microsoft som eneste aktør kjøre crazy salg ala Steam? Systemet deres hadde ikke vært langt unna det det er nå når det gjelder digitalt innhold, så det skal ikke ha noe å si. Faktisk bør det være mer lukrativt å selge digitalt innhold til en billigere penge nå siden det ikke kan deles. Steam sine salg hadde aldri hatt så lave priser om man man kunne låne bort alle spillene sine. (og igjen, når Steam har salg, vel, så har de konkurranse som tilbyr alle spillene enda billigere enn Steam igjen, som GMG, Amazon osv.)

Eg meinar ikkje det er ei dum samanlikning. Det byggjer veldig mykje på det same prinsippet.

 

Sjølvsagt er det mykje me ikkje veit, og mykje blir berre spekulasjonar. Men, ein kan også sjå mange felles trekk.

 

Vi vet ekstremt lite om limiteringene om family sharing, og siden utviklerne satte foten ned når du kunne gjøre det på PS3 hadde nok utviklerne valgt å utelate dette alternativet i spillene sine uansett.

Men, det hadde fremdeles vært bedre enn ingenting. Jupp, og hva stopper egentlig Microsoft fra å gjøre det nå? Ingenting. De kan lett gjøre det valgfritt.

Dette kan væra sour grapes frå Microsoft pga at dei følte seg pressa til å fjerne 24 timers sjekken. Kven veit. Men, slik som denne dele-funksjonen vart lagt fram på informasjonssida til Xbox One (den offisielle) så virka det utruleg bra. Kanskje for godt til å væra sant? Mogleg. Det er uansett, nett no, eit ikkje-tema - og det synest eg er synd

 

Hvorfor tror du Microsoft snudde? Det er selvsagt fordi systemet ikke er så bra som de lovet.
Noko forutinntatt meinar eg, med tanke på at me ikkje har prøvd maskina endo :p

Eg vel å tru at MS hadde ein plan med innføringa av DRM, som til dømes delt spelbibliotek. Og innførte dette i beste tru. Deira aller største problem var at dei annonserte maskina - og sa: Sjå her! Alt dette kan du ikkje gjere. Me vil i dei neste vekene kanskje fortelje deg litt om kva du kanskje kan gjere.

 

Forbrukerne vinner, rettighetene vinner, de som elsker spill vinner. Jeg har blitt kritisert her i tråden, jeg har blitt kalt troll, fått drittmeldinger sendt til meg, og alt fordi enkelte ikke klarer å se lengre enn til sin egen nesetipp.
Dette kan eg ikkje krangle på. Eg har spekulert mykje om og men. Men eg vonar du ikkje siktar til meg på det siste her.

 

men jeg trenger mer kaffe. Masse kaffe.
Utan sukker då. Du er søt nok frå før :) Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er trist ja.

Levetiden er 5-6 år for neste generasjon. Regner med at mye forandrer seg om 2-3 år.

Når det verste hasselet har lagt seg, og det kommer frem at PS4 ikke er noe mere "åpent" enn xbox, vil vi nok begynne å se forandringer.

 

Playstation har bedre hardware, men jeg har personlig vanskeligheter med å tro at menigmann vil se forskjell.

 

Det jeg vil savne mest er å kunne spille uten å sette inn disken.

 

Lenke til kommentar

...men herregud da. Det er fortsatt fullt mulig å bytte spill uten å være nødt til å reise seg. Det er bare å kjøpe den nedlastbare versjonen.

 

På 360 var prisene på retailer games så hinsides all fornuft at det samme skjer nok denne gangen også, folk vil jo ha det samme gamle, så Microsoft tenker sikkert at folk er fornøyd med prisene som var på 360.

Lenke til kommentar

På 360 var prisene på retailer games så hinsides all fornuft at det samme skjer nok denne gangen også, folk vil jo ha det samme gamle, så Microsoft tenker sikkert at folk er fornøyd med prisene som var på 360.

Games on Demand har blitt mye bedre siden lanseringsåret. ...men totalt sett har du nok rett i at det vil være billigere å kjøpe discbaserte spill enn nedlastbare spill.
Lenke til kommentar

På 360 var prisene på retailer games så hinsides all fornuft at det samme skjer nok denne gangen også, folk vil jo ha det samme gamle, så Microsoft tenker sikkert at folk er fornøyd med prisene som var på 360.

 

Kan garantere deg at spillene ikke ville blitt billigere uansett. 499/599 er retail price. Naivt å tro at de kom til å sette ned prisen pga det nye systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...