BioNor Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Microsoftstore trekk ikkje før dei sender vara. Merk - dei trakk i underkant av 5 kroner for å verifisere bankkortet mitt. Mykje likt slik som Paypal gjer når du verifiserar eit nytt bankkort der. Ah, takk! Da kan jeg forhåndsbestille. En tre ukers tur til Mallorca med kone og barn og det det måtte innebære av lommepenger gjør grei vei i vellingen til en stakkars far(meg!) som må betale for hele gildet:-) Endret 18. juni 2013 av BioNor Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Ah, takk! Da kan jeg forhåndsbestille. En tre ukers tur til Mallorca med kone og barn og det det måtte innebære av lommepenger gjør grei vei i vellingen til en stakkars far(meg!) som må betale for hele gildet:-) Kjenner meg godt igjen der ja! @Formkake: Ta å skjerp deg ... Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Virkelig? Han prøver å selge, jeg siterer "offloads enemy and friendly AI to the cloud" som noe nytt, og dere tar det for god fisk? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Virkelig? Han prøver å selge, jeg siterer "offloads enemy and friendly AI to the cloud" som noe nytt, og dere tar det for god fisk? Og er dette ein dum ting? At latency-insensitive saker kan avlastast maskina di? Er eit enormt potensiale som kan utnyttast av utviklarar. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Greia er vel at dette har blitt gjort lenge, for eksempel i MMOs. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Det er mye som har vært gjort lenge men som forbedres over tid. OS har også vært gjort lenge, men kan vel trygt si at Win 7 fungerer bedre enn det Win 95 gjør? 1 Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Men "offloads enemy and friendly AI to the cloud" er da ikke alt en kan bruke cloud til! Mulig akkurat det allerede er gjort i noen år, men cloud kan brukes til mer enn akkurat det. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Og er dette ein dum ting? At latency-insensitive saker kan avlastast maskina di? Er eit enormt potensiale som kan utnyttast av utviklarar. Hva? Selvsagt ikke. Å kjøre bots, også kalt AI, på server-side er en genial idé. Det er derfor så mange spill allerede gjør det. Men å ta helt vanlig teknologi, kalle det for buzzwords som "the cloud" og selge det som noe nytt og revolusjonerende og prate vagt om det enorme potensialet, er. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Virkelig? Han prøver å selge, jeg siterer "offloads enemy and friendly AI to the cloud" som noe nytt, og dere tar det for god fisk? Minn meg på igjen, hva var det spillet på 90-tallet som hadde singelplayer AI i clouden? 3 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Det er mye som har vært gjort lenge men som forbedres over tid. OS har også vært gjort lenge, men kan vel trygt si at Win 7 fungerer bedre enn det Win 95 gjør? Det er vel heller ikke noen som har sagt det. Alt forbedres over tid. Det viktigste med clouden er det ingen som nevner her, og det er gratis dedikerte servere til alle utviklere som vil ha det. 1 Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Minn meg på igjen, hva var det spillet på 90-tallet som hadde singelplayer AI i clouden? Titanfall er ikke singleplayer. Poenget var Titanfall som et konkret eksempel, og da er det bare snakk om muliplayer-AI på serverside Det er vel heller ikke noen som har sagt det. Alt forbedres over tid. Det viktigste med clouden er det ingen som nevner her, og det er gratis dedikerte servere til alle utviklere som vil ha det. Virkelig? Gratis? Kilde på dette? Endret 18. juni 2013 av formkake Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Hvis du sa "Da vet vi hva de konkret mener med "clouden"." kun i forhold til Titan Fall, så ok. Jeg trodde du mente generelt for Xbone og Cloud. Endret 18. juni 2013 av skronk Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Hvis du sa "Da vet vi hva de konkret mener med "clouden"." kun i forhold til Titan Fall, så ok. Jeg trodde du mente generelt for Xbone og Cloud. Ja, men er det kommet noen andre konkrete eksempler på hva det vil (ikke bare kan potensielt, teoretisk) bli brukt til da? Drivatar.. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 En funksjon som kunne vært kult, er når jeg spiller ting som Dead Space (enern) og jeg er dritskremt. At den ser jeg holder på å pisse på meg på kinecten, og adder en heartbeat i kontrollen. Da hadde jeg muligens freaka ut! Ellers i RPG og FPS har det vel lite å si. Jeg har faktisk slått av rumble-funksjonen på X360, siden jeg nesten kun spiller Halo, men dette høres jo kjempekult ut! Hadde definitivt slått den på i andre spill dersom det blir sånn. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Det er mye som har vært gjort lenge men som forbedres over tid. OS har også vært gjort lenge, men kan vel trygt si at Win 7 fungerer bedre enn det Win 95 gjør? Win 7 fungerer bedre enn Win 8? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Det sier bare de som har prøvd Windows 8 i 10 sekunder og konkludert med at Windows 7 er bedre for den har startknappen, men Windows 8 er vesentlig raskere enn Windows 7 på de fleste punkter. Men ang. den clouden til MS. Om den funker som den skal så kan jeg se for meg at Minecraft "singleplayer" fortsetter å spille selv etter jeg går av? Altså at den fortsetter å brenne i ovnen, vokse trer osv osv. og til neste gang jeg logger på så har spillet "spilt" i skyen. Endret 18. juni 2013 av Emils. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg syntes personlig Win 8 er bedre enn Win 7(bruker dog Win 7 på min gaming-maskin pga FSX), brukte Win 7 siden det er det de fleste bruker og kan relatere seg til. Det var nå uansett ikke en del av poenget, poenget var at ting utvikles og blir bedre. Biler er jo en elsket analogi, og en 2013 variant av Toyota Avensis er bedre enn en 2008-modell, barnesykdommer er vekke og ny teknologi er lagt til. Vi vet altfor lite om hvordan cloud vil benyttes i sin helhet, og det vil være dumt å avvise "ny" teknologi pga tidligere erfaringer fra eksempelvis WOW. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Dårlige sammenligninger. Må nesten ta med at den nye bilen kan kjøre raskere enn fysisk mulig, og da. Lenke til kommentar
TOREGILe Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Ah, takk! Da kan jeg forhåndsbestille. En tre ukers tur til Mallorca med kone og barn og det det måtte innebære av lommepenger gjør grei vei i vellingen til en stakkars far(meg!) som må betale for hele gildet:-) Her er det egentlig omvendt. Med unge nr. 2 nettopp i hus, blir det nok ingen utflukter på oss, og det er nå med feriepenger og slikt jeg har penger. Men får bare sette litt bort på en konto til november da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå