Mala Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Jepp - også alle kule spesialutgaver da Det er vel derfor vinyl har blitt så inn - folk vil ha litt mer enn bare noen bits på hdd. Ja fysisk er morro, når det kommer til musikk er jeg helt der liksom! Kjøper stort sett konsoll spill fysisk også, men stuer dem bort etter å ha gjennomført de i stor grad. På PC er det digitalt stort sett. Er jo skambillig også, så det er jo ikke snakk om noe annet. Endret 14. juni 2013 av Mala Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Om alle her er så keen på digitale bibliotek, DRM, null eierskap osv, hvorfor ikke bare kjøpe en PC? Det er jo nøyaktig det samme som Xbox One, bare at Microsoft ikke dominerer alt du foretar deg. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) De tenker ikke som det du og jeg gjør. Har jeg forstått det riktig, så er du en av de som sette pris på å eie det du kjøper? Helt klart. Det å fysisk kunne se på, ta på og vise frem samlingen min til andre interesserte, uansett om det er spill, film eller musikk, er noe jeg setter veldig pris på. Endret 14. juni 2013 av Crazy Joe Davola Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Det er folk som kjøper digitalt og konsoller som Xbox One som bidrar til at spillindustrien kollapser, og gir spillutviklere og selskaper som Microsoft 100% kontroll over deg som forbruker. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Om det er digitale bibliotek, DRM, null eierskap osv på en PC, og det er nøyaktig det samme som Xbox One: Hvorfor dominerer ikke PCen alt du foretar deg? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Om alle her er så keen på digitale bibliotek, DRM, null eierskap osv, hvorfor ikke bare kjøpe en PC? Det er jo nøyaktig det samme som Xbox One, bare at Microsoft ikke dominerer alt du foretar deg. Der er han tilbake for å spre kvalme og nesten skal bestemme hvilken konsoll man skal kjøpe. Var det ikke du som kalte folk for Fanboys fordi dem kjøpte Xbox One, du virker jo som den største fanboyen når det kommer til Sony sine konsoller. 4 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Om det er digitale bibliotek, DRM, null eierskap osv på en PC, og det er nøyaktig det samme som Xbox One: Hvorfor dominerer ikke PCen alt du foretar deg? Er ikke helt enig i at en PC dominerer markedet på samme måte. Om Valve for eksempel stenger Steam vil jeg allikevel ikke ha problemer med å spille det jeg har lagret der, selv om man kanskje må bytte ut startfilene. Man trenger heller ikke å tenke på om en PC er bakoverkompatibel eller ikke. Dersom den neste konsollen til Microsoft viser seg å ikke være bakoverkompatibel med det vi kjøper til Xbox One, så blir det et stort problem, på samme måte som jeg blir å miste mine digitale spill på Xbox 360 en dag. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Fysiske samlinger er overlegent digitalt, men har sine ulemper som f.es at det tar masse plass (ikke i starten, men når du begynner å få en samling), og at det kan videreselges, noen ganger også med profitt. Jeg er glad i Steambiblioteket mitt, men de fysiske spillene jeg har betyr mye mer for meg. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Der er han tilbake for å spre kvalme og nesten skal bestemme hvilken konsoll man skal kjøpe. Var det ikke du som kalte folk for Fanboys fordi dem kjøpte Xbox One, du virker jo som den største fanboyen når det kommer til Sony sine konsoller. Hvordan kan du forsvare det? Å være villig til å betale mer penger for svakere maskinvare, for å bli kontrollert, samtidig som du har null eierskap, bare fordi du har hatt en Xbox tidligere? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Er ikke helt enig i at en PC dominerer markedet på samme måte. Om Valve for eksempel stenger Steam vil jeg allikevel ikke ha problemer med å spille det jeg har lagret der, selv om man kanskje må bytte ut startfilene. Man trenger heller ikke å tenke på om en PC er bakoverkompatibel eller ikke. Dersom den neste konsollen til Microsoft viser seg å ikke være bakoverkompatibel med det vi kjøper til Xbox One, så blir det et stort problem, på samme måte som jeg blir å miste mine digitale spill på Xbox 360 en dag. Om konsollene fremover kun er basert på standard PC-deler vil jeg tro bakoverkompatibilitet vil være et ikke-problem. Om Microsoft går konkurs eller trekker seg ut av konsollmarkedet håper jeg de er greie nok til å slippe en systemoppdatering som gjør at Xbox One er fullt brukbar til spilling også offline. Lenke til kommentar
samco Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Har ingen problemer med download only hvist prisen er "billigere" en fysiske disken i butikk Spiller 99.9 singel spill uansett men ser at man må kansje skifte litt mere mot online neste gen Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Har ingen problemer med download only hvist prisen er "billigere" en fysiske disken i butikk Spiller 99.9 singel spill uansett men ser at man må kansje skifte litt mere mot online neste gen Per i dag er ikke digitale spill på konsoll billigere, heller tvert i mot. Jeg har heller ikke sett lovnader om billigere spill. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Snakk om å grave seg lenger og lenger ned. #whylivethere? #dealwithit 1 Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvordan vet du det? For alt vi vet kan spillene bli dyrere en Gamestop sine brukte spill. Hva er så galt med at Ps4 blir dominant hva skjer da? Og har du hørt om Ebay? spill vil bli billigere dersom bruktspillsalgvarianten til Gamestop får en opprydding. Per i dag er det ikke en krone av bruktspillsalg på Gamestop som går til utviklere. Spill er jo spillselskapenes eneste inntekt - det er slik de får råd til å produsere nye spill. Dersom det blir mindre av bruktspillsalg vil spillselskapene tjene mer slik at de kan få råd til å senke prisene på spill + ha et større overskudd til å utvikle nye, bedre spill Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Snakk om å grave seg lenger og lenger ned. #whylivethere? #dealwithit Virker som alle som jobber for Microsoft plutselig har begynt og vere helt dead set på at alle skal ha nett. Synd at de tenker sånn fordi nå vil sony tjene masse spenn i land som xbox ikke kan selge konsollene sine, og hos de med dårlig nett. Heck tilogmed meg selv har gått 2 år periode uten nett når jeg var 16 til 18. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 spill vil bli billigere dersom bruktspillsalgvarianten til Gamestop får en opprydding. Per i dag er det ikke en krone av bruktspillsalg på Gamestop som går til utviklere. Spill er jo spillselskapenes eneste inntekt - det er slik de får råd til å produsere nye spill. Dersom det blir mindre av bruktspillsalg vil spillselskapene tjene mer slik at de kan få råd til å senke prisene på spill + ha et større overskudd til å utvikle nye, bedre spill Hvordan skal family sharing hjelpe på dette? Spesielt om alle kan være i din "familie"? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Snakk om å grave seg lenger og lenger ned. #whylivethere? #dealwithit Denne fyren har sterk tilknytning til Microsoft, ikke sant? Hva annet er det å forvente. Lenke til kommentar
samco Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Tror mange går for begge konsollene uansett Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Har ingen problemer med download only hvist prisen er "billigere" en fysiske disken i butikk Spiller 99.9 singel spill uansett men ser at man må kansje skifte litt mere mot online neste gen Hvis spillene ble download only så kunne nok nye spill bli solgt til under 40 dollar mot dagens 60. Endret 14. juni 2013 av Knuttsen Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Virker som alle som jobber for Microsoft plutselig har begynt og vere helt dead set på at alle skal ha nett. Synd at de tenker sånn fordi nå vil sony tjene masse spenn i land som xbox ikke kan selge konsollene sine, og hos de med dårlig nett. Heck tilogmed meg selv har gått 2 år periode uten nett når jeg var 16 til 18. Det handler om at de ønsker å ha kontroll. Det er derfor jeg personlig ikke er noe fan av en nettbasert konsoll. Cliff er grinete fordi hele verden ikke har lynraskt bredbånd, fordi han ønsker mer penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå