Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Hvilken enhet med WiFi er ikke tilkoblet 24/7 om den er innenfor sin trådløse sone?

 

Always on vil om den kreves å være tilkoblet til en hver tid være regnet som noe ganske negativt (ja, det finnes ikke en eneste god ting ved å kreve tilkobling).

Om den ikke MÅ være tilkoblet til enhver tid (altså at den ikke kobler ut om du går offline), så er det som en hver annen WiFI enhet...

 

At de nye konsollene går lenger med en form for skylagring er dog noe forventet, og har nok sine fordeler.

 

Man kan jo ha verdens mest stabile nett, men det spiller liten rolle hvis feilen skjer hos Xbox og Microsoft sin side. En obligatorisk Cloud-løsning vil ikke aksepteres fra min side. Ok, det er bra for back up og synkronisering men hva er poenget med en ~200gb harddisk hvis en må lagre ting på en server på andre siden av kloden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken enhet med WiFi er ikke tilkoblet 24/7 om den er innenfor sin trådløse sone?

 

Always on vil om den kreves å være tilkoblet til en hver tid være regnet som noe ganske negativt (ja, det finnes ikke en eneste god ting ved å kreve tilkobling).

Om den ikke MÅ være tilkoblet til enhver tid (altså at den ikke kobler ut om du går offline), så er det som en hver annen WiFI enhet...

 

At de nye konsollene går lenger med en form for skylagring er dog noe forventet, og har nok sine fordeler.

 

Nei, det er ikke forventet, og nei, det har ingen fordeler.

 

I for eksempel Sim City ødelegger skylagringen hele underholdningsverdien. Om man vil ødelegge byen sin for morro skyld, kan man ikke gå tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Ser kanskje litt mer lovende ut med tanke på dette med always-online kravet på Xbox 720. Det kommer til å avgjøre veldig om jeg kjøper neste konsoll fra Microsoft eller ikke. Det som kommer til å telle mest er selvsagt hvilke spill som kun dukker opp på Xbox 720 og ikke på andre konsoller. Håper på noen overraskelser på E3 i form av nye spill og spillserier, ikke "overraskelser" som tids-eksklusiv DLC til neste Call of Duty eller Assassin's Creed!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det du svarer? Om det er meg så er vi 100% enige.

Hehe, jepp. ;)

 

Man kan jo ha verdens mest stabile nett, men det spiller liten rolle hvis feilen skjer hos Xbox og Microsoft sin side. En obligatorisk Cloud-løsning vil ikke aksepteres fra min side. Ok, det er bra for back up og synkronisering men hva er poenget med en ~200gb harddisk hvis en må lagre ting på en server på andre siden av kloden?

Nei, det er ikke forventet, og nei, det har ingen fordeler.

 

I for eksempel Sim City ødelegger skylagringen hele underholdningsverdien. Om man vil ødelegge byen sin for morro skyld, kan man ikke gå tilbake igjen.

Med "en form for skylagring", så mente jeg altså ikke at det kun var snakk om ren skylagring, men at du bruker skylagring som ekstra redunans og at du kan bruke det som utvidet lagring, samt at du kan få tak i profilen din på hvilken som helst Xbox og uansett hvor i verden du befinner deg.

Ren skylagring kan jeg ikke se at jeg kommer til å ta i bruk de til PC de kommende tiårene engang, så DET vil ikke falle lett i jord om det blir det.

Lenke til kommentar

Men takket være de siste ryktene ser det ut som alltid online ikke blir å være på selve hovedkonsollen til Microsoft, men at det hele stammer fra en tilleggsfunksjon ("Xbox Mini") som man i tillegg vil kunne anskaffe seg. Disse ryktene høres uansett mer troverdig ut, spesielt ettersom Gamestop kom ut i media for litt over en uke siden og skrøt den neste konsollen opp i skyene, etter å ha brukt mye tid med Microsoft. Tidligere har de nærmest truet Microsoft med å ikke selge konsollen om den blir alltid online.

Lenke til kommentar

Håper på noen overraskelser på E3 i form av nye spill og spillserier, ikke "overraskelser" som tids-eksklusiv DLC til neste Call of Duty eller Assassin's Creed!

 

Såklart håper du på det, for som historien har vist, tidseksklusiv DLC har ødelagt mye for Sony, og gagnet Microsoft enormt.

 

Får Microsoft tidseksklusivt DLC til GTA5, som spillbare episoder, da er det game over for PS4. :) Og PS4-fansen vil igjen bli hysterisk sinte og legge skylden på Microsoft, enn å se den virkelige sannheten, som er at Sony ikke kan konkurrere med Microsoft når det kommer til $-avtaler! #dealwithit.

 

Men jeg er enig at det godt kan komme noe nytt fra deres egne studioer også. Så lenge de gjør Microsoft Xbox til den beste opplevelsen for alle, er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

De hadde det. Og de to episodene, TLAD og TBOGT, er det beste DLC jeg har spilt noen gang.

 

Jeg håper og tror GTA5 kommer til de nye konsollene. Krysser fingrene. :)

 

Edit; imo, så var TLAD en bedre spillopplevelse enn hovedspillet. Fantastisk episode.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

.Håper på noen overraskelser på E3 i form av nye spill og spillserier, ikke "overraskelser" som tids-eksklusiv DLC til neste Call of Duty eller Assassin's Creed!

Det har jo allerede blitt bekreftet at Sony har betalt for eksklusivt innhold til AC4, så jeg tviler på at MS har gjort det. :) COD er derimot en mulighet.
Lenke til kommentar

Såklart håper du på det, for som historien har vist, tidseksklusiv DLC har ødelagt mye for Sony, og gagnet Microsoft enormt.

 

Får Microsoft tidseksklusivt DLC til GTA5, som spillbare episoder, da er det game over for PS4. :) Og PS4-fansen vil igjen bli hysterisk sinte og legge skylden på Microsoft, enn å se den virkelige sannheten, som er at Sony ikke kan konkurrere med Microsoft når det kommer til $-avtaler! #dealwithit.

 

Men jeg er enig at det godt kan komme noe nytt fra deres egne studioer også. Så lenge de gjør Microsoft Xbox til den beste opplevelsen for alle, er jeg fornøyd.

 

Er uenig i hvor mye de avtalene betyr i det store og hele, er nok andre ting som betyr rimlig mye mer, som fks eksklusive spill. De avtalene er også bare en uting for oss gamere, så håper det ikke skjer så ofte i neste generasjon. Ikke stor uting, men en uting...

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Tidsbegrensede dealer er uting for gamere, uansett om det går ene eller andre veien. Nå har jeg vært såpass heldig at MS har vært ledende på dette denne generasjonen, men det har ikke hatt noen fordeler annet enn å gni det inn i trynet til kompiser (Som ikke er særlig hyggelig gjort :D).

PS3 har vært uheldig der, med både GTA, CoD og ikke minst Skyrim (Selv om det ikke var en avtale, så var/er det DLC-problemer).

Håper det blir lite av DLC-avtaler, og selv om jeg kan forstå at firmaene trenger pengene MS/Sony tilbyr, så er det et svik mot gamere å utgi spillet til flere konsoller, men ikke samme ekstrainnhold.

 

Kan også si at jeg velger ikke konsoll i det hele tatt utifra DLC-delen. Det blir helt andre grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...