Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Jeg skjønner ennå ikke hvorfor så mange her er villig til å betale mer penger for svakere maskinvare og restriksjoner (leiemarked).

 

Har dere sjekket avstemningene?

 

På Amazon Games:

 

PS4 - 26575 stemmer

Xbox One - 1509 stemmer

 

På Gamespot er det ingen land i hele verden som har stemt Xbox One over PS4.

Hva? Skal man velge produkt ut ifra hvilket som er mest populært? Da hadde jeg sittet her med en iPhone.

 

Nei, slutt med disse avstemningene fra andre sider. Ingen her bryr seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han slikker fingeren, stiller den loddrett opp i lufta for å finne ut av hvilken vei vinden blåser. Han tar og gjetter litt ettersom han ikke er helt sikker. Dette er tull ifra din side. Rett etterpå gjør du det eksakt samme ("sikkert") og tipper, og da er det ikke tull?

 

Og du mener?

 

Dersom det blir mye klager på DRM, så kan de fortsatt fjerne den om de ønsker. Slik som Ubisoft gjorde når alle klaga på dem. Og dersom det ikke blir fjernet så er tydeligvis det å overføre Xbox Live fra en konsoll til en annen ganske enkelt. - og hvorfor ikke klare å overføre spill også?

 

Jeg sier ikke at noe jeg sier er tull. Men det er tull å dømme MS til helvete uten å vite noenting.

Lenke til kommentar

Selvsagt blir xbox lansert i Polen.

 

Folk har misforstått de 21 land greiene og de virale sony folka på nettet driver å sprer det for å skape mest mulig negativt om Xbox.

 

Se på samme lista for xbox 360.

 

Island er ikke "støttet", men 360 selges overalt der og alle kan logge på Live.

 

Det eneste lista betyr er at det ikke vil være noen offisiell Xbox Live brukerstøtte der dag 1 så hvis de ringer til kundesupport så må de kanskje snakke med en svensk og ikke en islanding.

 

Hvorfor skulle MS ikke selge konsollen sin i land hvor de har solgt 360 i 8 år nå? Dette er bare tullball.

 

Så du Twitter-svaret MS kom med angående dette? De sier jo rett ut at dersom du er i Polen kan du ikke bruke maskinen din med f.eks. en engelsk konto; du må vente på lokal lansering før du kan spille. Det er nærliggende å tro at det samme vil gjelde for Island. Det er selvsagt mulig de endrer på dette før lansering, men i skrivende stund vil ikke en islending spille på Xbox One før Microsoft eventuelt bestemmer seg for å lansere den der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er pga eSRAMen, ikke pga stor etterspørsel. Men pga dette vil det nok bli slik at ikke alle som vil ha får konsoll ved launch.

Er det komen noko meir konkret info om dette? Var vel snakk om at GPU klokka måtte justerast ned?

Eg har ikkje nemneverdig lyst på ein konsoll som køyrer på sparebluss. Dersom det visar seg å stemme, lyt eg freiste å vente litt med anskaffinga.

Lenke til kommentar

Er det komen noko meir konkret info om dette? Var vel snakk om at GPU klokka måtte justerast ned?

Eg har ikkje nemneverdig lyst på ein konsoll som køyrer på sparebluss. Dersom det visar seg å stemme, lyt eg freiste å vente litt med anskaffinga.

 

Kan noen forklare dette for meg? :) Har ikke hørt om eSRAM, hva den gjør eller hvorfor den er der. Kjøre på sparebluss? :mellow::blink:

Lenke til kommentar

Er det komen noko meir konkret info om dette? Var vel snakk om at GPU klokka måtte justerast ned?

 

 

Nei. Ikke noe info om det, men CBOAT sier at dette fremdeles stemmer. Men, det er ikke sikkert at de må klokke det ned, faktisk vil jeg si at det er ekstremt usannsynlig at de gjør det. Det gjør bare ting litt trøblete for dem, og dette er grunnen til produksjonsproblemene.

 

Ettersom jeg har forstått, jeg kan selvsagt ta feil.

 

Edit: Greia er at eSRAMen skal være integrert i selve CPUen, og dette skaper varmeproblemer. Det vanligste da er å klokke ned, eller finne bedre kjøler.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Er det komen noko meir konkret info om dette? Var vel snakk om at GPU klokka måtte justerast ned?

Eg har ikkje nemneverdig lyst på ein konsoll som køyrer på sparebluss. Dersom det visar seg å stemme, lyt eg freiste å vente litt med anskaffinga.

På samme måte som at de fleste GPUer også kjører på sparebluss. ;) Ja, beste eksempelet er vel Geforce Titan. At maskinvaren ikke klarer maksimale yields og må klokkes litt ned for å kunne selges i stort nok kvantum er da ikke unormalt overhode. :)

 

Lenke til kommentar

På samme måte som at de fleste GPUer også kjører på sparebluss. ;) Ja, beste eksempelet er vel Geforce Titan. At maskinvaren ikke klarer maksimale yields og må klokkes litt ned for å kunne selges i stort nok kvantum er da ikke unormalt overhode. :)

Høyrest ut som om De har betre greie på dette enn meg.

 

Uansett, varmeutvikling var vel eit av hovudproblema til Xbox 360. Vonaleg går dei ikkje på ein smell i denne omgongen òg.

Lenke til kommentar

Haha, greier de å age en konsoll i ekte nille kvalitet denne gangen også tror jeg det er rimelig no-go for MS denne generasjonen. En slik fadese kan de ikke ha råd til samtidig med den allerede negative publisiteten de når har fått rundt Xbox One

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Alt skal gå igjennom X1, men den har kun én HDMI inngang?

 

Jeg har dessverre fler "duppeditter" enn det altså for at min eventuelle X1 skulle klare å være min alt i ett boks.

 

Jupp.

Xbox One er et mediasenter, blu-ray spiller, spillkonsoll, støtte for apps (streaming apps som f.eks. Netflix, tv2sumo kommer osv) og den har innebygget TV-funksjon.

Det Xbox One mangler da er muligheten til å dekode, derav den ene HDMI-in. Siden jeg antar at Xbox One ikke kan ha støtte for alle verdens muligheter som Canal Digital, Sky osv. bruker. Det ville vært urimelig. Jeg kan derimot tenke meg at de største aktørene vil komme med dekodere som støtter Xbox One.

 

Får man til dette, så stemmer påstanden hans om at Xbox One er device nummer 1.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan grafikken blir. Bildene som har kommet ser alt for bra ut til at en PS3 eller 360 skal kunne kjøre det, så jeg regner at det blir noe ala GTAIV, og da sliter jeg litt. Grafikken på det spillet er forferdelig på konsollene.

 

Skulle ønske Rockstar bare kunne si om det kommer til next-gen-konsollene eller ei, og dermed bli ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...