Argoniel Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Greit, kjekt å vite Er jo veldig greit, jeg prøver ut masse spill, en kamerat av meg prøver lite, men er mye spill jeg vet han hadde likt, han bare gidder ikke å kjøpe så da kan han jo spille alt via meg, når jeg er ferdig da Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 DEt på twitter gjaldt det å ta med seg konsollen til et land som ikke støtter One. Du kan nok ikke spille samtidig som du har lånt det bort. I beste fall kanskje offline. Det er sikkert et krav om at utlåner skal være online. 24 timer er nok til å fullføre nesten alle spill. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Vi vet alle at spillene vil bli ganske likt til slutt uansett hvordan man vender på det så her er man likt. Xbox One har bare så mye bedre operativsystem, online support, online muligheter, bedre apps, det er så mye mer som kan komme til Xbox One som ikke kan komme til PS4. Bare med Kinect finnes uttalige mange muligheter som vi kanskje ikke har tenkt på enda? men det er nu så, min mening. Jeg er helt enig! Det er jo veldig mange utviklere som sier det blir en drøm å jobbe med spill til Xbox One. På Gamespot i går var det noen utviklere som snakket om at det blir lettere å utvikle spill til Xbox One enn PS4 fordi den er mer lik en PC. Jeg tenker også på en ting.. Det med Cloud'en kan jo bety mye moro! Vil det si at de f.eks i en fremtidig Elder Scrolls (singleplayer) kan "endre" på verdenen mens jeg spiler? Altså at NPC's kan oppføre seg mer uforutsigbart osv? Eller at det dukker opp nye ting og situasjoner slik at det ikke blir så "statisk" som det har vært tidligere? Her var det endel rart. For det første, PS4 er merkbart sterkere enn Xbone. Multiplattformtitler vil nok se penere ut og kanskje flyte litt bedre, og i en større grad enn denne generasjonen, men til syvende og sist, det er ikke så alt for mange som bryr seg om det uansett. De fleste er fornøyd med hvordan grafikken er på PS360, og nå blir den mye bedre. Alle vil kose seg med sin konsoll uansett. Hvem som har bedre operativsystem kommer vel til å bli en smakssak, litt som gamepad, spill osv, og er noe mange kommer til å vektsette når de velger konsoll. Hvordan online support og online-muligheter blir vet vi ikke enda, jeg vil tro det blir ganske likt. Xbox One vil nok få bedre apps, det er jeg ganske sikker, siden de nok vil porte/kunne kjøre mange Windos 8 apps. Kinect har nok endel muligheter, men jeg tror det blir mest en gimmick. Litt som 3D, hvor ofte hørte man det under årets E3 i forhold til fjorårets? At Xbox One er mer lik en PC enn en PS4 er bare tull. Begge bygger på x86-arkitekturen, men Xbone eSRAMen som skal hjelpe DDR3-RAMen, noe som gjør at den faktisk skiller seg mer ut fra en PC, og som har blitt nevnt som Xbone sin akilleshæl. Den vil hjelpe, selvsagt, men den vil gi utviklerne en ekstra jobb. Og ja, clouden kan bety mye moro. Men dette har vi allerede hatt en god stund. De har kunne endre ting i verdenen mens du spiller lenge. Men det har ikke vært slik, bortsett fra i multiplayerspill fordi man har satt en grense mellom singleplayer og multiplayer. Dette ser vi nå er i ferd med å endres, med f.eks spill som Watch Dogs og The Division, hvor man spiller singleplayer, men verdenen fremdeles er koblet mot nett og mikser opplevelsen. Dette er nok noe utviklere gjør både som et steg videre i spillutviklingen og teste grensene, men også for å lage en "always online"-DRM, noe som da vil gjelde for alle systemer. Det jeg ser som _veldig_ positivt med cloud-systemet til Microsoft derimot, det er at alle spill nå vil ha dedikerte servere. Og det som er enda bedre, og faktisk utrolig, er at Microsoft visstnok tilbyr alle utviklere dette gratis. Vi vet ikke hvordan dette blir på PS4 enda, men det blir et stort pluss i retning Xbone når det gjelder multiplayer (minus fighting-spill hvor det tydeligvis er et minus, men jeg regner med at det ikke kreves uansett) kontra PS4. tldr; PS4 er kraftigere, det vil vises, men begge konsollene vil bli en stor forbedring kontra dagens konsoller og alle vil bli fornøyde. Lenke til kommentar
Populært innlegg BlastyTrasty Skrevet 14. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2013 Kom over denne på Reddit, den er litt long - men absolutt verdt ei lesning. Han hevdar å væra ein engineer som har jobba med X1: Han ynskja sjølvsagt å væra anonym, for å ikkje risikere jobben sin. It's not worth my time to prove it, or risk my Job. I work in Studio A, 40th ave in Redmond, Wa. The thai place in the studio cafeteria has double punch wednesdays. Go ahead and call them and verify if you want. >The thing is we suck at telling the story. The whole point of the DRM switch from disc based to cloud based is to kill disc swapping, scratched discs, bringing discs to friends house, trade-ins for shit value with nothign going back to developers, and high game costs. If you want games cheaper then 59.99, you have to limit used games somehow. Steam's model requires a limited used game model. >The thing is, the DRM is really really similar to steam... You can login anywhere and play your games, anyone in your house can play with the family xbox. The only diff is steam you have to sign in before playing, and Xbox does it automatically at night for you (once per 24 hours) >It's a long tail strategy, just like steam. Steam had it's growing pains at the beginning with all it's drm shit as well. [...] For digital downloads steam had no real competition at the time, they were competing against boxed sales. At the time people were pretty irate about steam, (on 4chan too...) It was only once they had a digital marketplace with DRM that was locked down to prevent sharing that they could do super discounted shit. >Think about it, on steam you get a game for the true cost of the game, 5$-30$. On a console you have to pay for that PLUS any additional licenses for when you sell / trade / borrow / etc. If the developer / publisher can't get it on additional licenses (like steam), then they charge the first person more. [...] If we say "Hey publishers, you limit game to 39.99, we ensure every license transfer you get 10$, gamestop gets 20$" that is a decent model... Microsoft gets a license fee on first and subsequent game purchases, compared to just first now? That's a revenue increase. >Competition is the best man, it helps drive both to new heights. See technology from the Cold War. If we had no USSR, we'd be way worse off today. TLDR: Bring it on Steam 2/4 >Yeah we passed that around the office at Xbox. Most of us were like "Well played Sony, Well played". That being said they are just riding the hype train of ZOMG THEY ARE TRYING TO FUCK US FOR NO REASON. Without actually thinking about how convienent it would be for the majority of the time to not find that disc your brother didn't put back... [...] just simpleminded people not seeing the bigger picture. Some PS4 viral team made them all "U TOOK R DISCS" and they hiveminded. >Everyone and their mother complains about how gamestop fucks them on their trade ins, getting 5$ for their used games. We come in trying to find a way to take money out of gamestop, and put some in developers and get you possibly cheaper games and everyone bitches at MS. Well, if you want the @#$@ing from Gamestop, go play PS4. >The goal is to move to digital downloads, but Gamestop, Walmart, Target, Amazon are KIND OF FUCKING ENTRENCHED in the industry. They have a lot of power, and the shift has to be gradual. Long term goal is steam for consoles. [...] If you always want to stay with what you have, then keep current consoles, or a PS4. We're TRYING to move the industry forwards towards digital distribution... it'sa bumpy road >Publishers have enourmous power. Microsoft is trying to balance between consumer delight, and publisher wishes. If we cave to far in either direction you have a non-starting product. WiiU goes too far to consumer, you have no 3rd party support to shake a stick at. PS4 is status-quo. XB1 is trying to push some things, at the expense of others. We have a vision, we'll see if it works in the coming years >Living room transformation. We want to own the living room. Every living room TV with an XBox on input one. It's the thing that gives the signal to your TV, everything is secondary. The future, where games, TV, internet telephony, all that shit happens magically on some huge ass screen with hand / voice gestures... That's our goal. 3/4 >Google TV + PS4 + Minority report level gestures, that combined with a sick second screen experience (which is really hot for TV, I know I know.. tv tv tv tv tv... but it's fucking sick when you have it). Games will be the same, there are more exclusives to MS then PS atm, and Kinect 2 makes Kinect 1 look like a childs toy. >By default it's on, listening for "Xbox On". You can turn it off tho, and turn the console like OFF off. OFF off is required for Germany / other countries that require it (no vampire appliances) [...] It has to be plugged in for the console to post. You can turn off everything it does from the settings. Think of it like airplane mode for the iPhone. You can't just unplug the cellular radio, but you can turn it off. >Instead of 10mins, is 24hrs for your console, and 1 or 2 at a friends house. Really the majority of people have a speck of internet at least once a day. And if you don't. Don't buy an Xbox 1. Just like if you didn't have a broadband connection don't get Live, and if you don't have an HDTV the 360 isn't that great for you either. New tech, new req. This allows us to do cool shit when we can assume things like you have a kinect, you have internet, etc. >Current plan is basically you're fucked after 24 hours. Yeah... I know. Kind of sucks. I believe they will probably revist the time period and / or find a diff way to "call in" to ensure you haven't sold your license to gamestop or something... but there is no plan YET. I'm hoping the change it, but I don't work on that so I don't have much influence there /sigh >If the power goes out you ain't playing shit. I'm assuming you mean the internet goes out but you have power for TV and Xbox. Yes, You're fucked for single player games. Again, that's the PoR (Plan of record), but I expect it to change after the e3 clusterfuck >What fee? There is no fee to play your games at your friends house. Never has, never will. Even x360 digital downloads could do that. 4/4 >The cloud capabilities is the shit they like the most. We basically made a huge cloud compute shit and made it free. What people are doing with it is kind of cool. THe original intention was to get all the Multiplayer servers not requiring 3rd party costs (Like EA shutting down game servers to cut costs), as well as taking all the games that servers hosted by the clients (Halo, etc), and have all that compute done in the cloud allowing more CPU cycles for gameplay. That will really expand what developers can do. Anything that doesn't need per frame calculation and can handle 100ms delays can be shifted to the cloud. That's huge. >SmartGlass + IE is going to be pretty freaking sweet. 1 finger cursor, 2 finger direct manip. Basically if you think of a laptop trackpad where your phone/ slate is the trackpad and the monitor is your TV... it's that. The tech is there, just needs to be applied. There is some really cool shit going on with Petra + controllers that pairs people with controllers. So if person with controller two trades controlers with controller 1, their profiles magically switch. It's sick. What does this matter? Now if you lean left/right it knows which person is leaning, even if 4 people are all int he same room. It's awesome. >New service using Azure for cloud compute. Allows developers to not use clients for hosting multiplayer servers, or other tasks that do not require per frame calcuations. It's pretty sweet. >Honestly, if you care about anything other then pure games AT ALL. Xbox 1 > PS4. If all you do is play games, and nothing else, PS4. This was all from the Microsoft engineer that was on /b/ last night. >It's not worth my time to prove it, or risk my Job. I work in Studio A, 40th ave in Redmond, Wa. The thai place in the studio cafeteria has double punch wednesdays. Go ahead and call them and verify if you want. Det er sjølvsagt mogleg at dette berre er tull og vas - men eg synest det er veldig mykje logikk i innlegget, og håpar i alle fall at det er legit. 10 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Det verste er at han får frem budskapet tusen ganger bedre enn de offisielle PR-kanalene til Microsoft. 6 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Veldig interessant lesning og veldig mange gode poenger han. Spesielt dette med at Microsoft prøver med Xbox One å flytte grenser og skape en konsoll rettet mot fremtiden. Altså, med tanke på skyen og internett osv. PS4, er jo som han sier, på status quo. Ja de har oppdatert maskinene osv. men for utenom det er det vel lite som kan sies å være en revolusjon som man egentlig forventet? Det er heller ingen hemmelighet at folk tåler forandringer dårlig i starten og at man trenger tid og overbevisning før man tørr å slippe seg ut på det. Han sier også at han vil at Xbox One skal være boks nummer 1 i stuen og at resten skal gå igjennom den. Og det er ser man jo veldig at Microsoft prøver på. Også sier han vel rett ut hva alle tenker, om du KUN skal spille og gir faen i alt annet så er kanskje PS4 et bedre valg. Men for oss som faktisk er ute etter streaming tjenester, gode apps, bedre utvalg av apps og annet for utenom spillingen så er jo Xbox One er en nydelig boks (som vi har prøvd å si sånn typ 100 ganger). Veldig interessant artikkel. Anbefaler alle å lese den. God oppsummering av styrkene ved Xbox One. 4 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 GameStop handing out flyers to tell customers about Xbox One’s restrictions Helt sikker på at dette er noe kun diverse butikker gjør, men. Viser ihvertfall at ikke alle i Gamestop er like sikre på som Knuttsen at det Microsoft gjør redder Gamestop. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Det verste er at han får frem budskapet tusen ganger bedre enn de offisielle PR-kanalene til Microsoft. Er heilt sinnsvakt, ja... Han opnar fint; The thing is we suck at telling the story. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 GameStop handing out flyers to tell customers about Xbox One’s restrictions Helt sikker på at dette er noe kun diverse butikker gjør, men. Viser ihvertfall at ikke alle i Gamestop er like sikre på som Knuttsen at det Microsoft gjør redder Gamestop. Dette er ògså kanskje eit steg i retning 'self preservation' frå GameStop. Med tanke på at dei omsett jo ein del på brukte spel. Ikkje veit eg, Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Dette er ògså kanskje eit steg i retning 'self preservation' frå GameStop. Med tanke på at dei omsett jo ein del på brukte spel. Ikkje veit eg, Jeg har inntrykk av at Gamestop har en spesialavtale med Microsoft om å få selge bruktspill til Xbox One. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Microsoft har sagt at det vil være mulig å selge spillene sine til spesifikke forretninger, og Gamestop er nok en av disse. Dette irriterer meg, for de tvinger deg til å selge spillene dine for slikk og ingenting. Om du vil selge spillene dine burde du kunne selge de hvor du vil, til hvordan pris du vil. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg har inntrykk av at Gamestop har en spesialavtale med Microsoft om å få selge bruktspill til Xbox One. Du må gjerne utdjupe. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Fra Microsoft: Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games. Du vil altså kunne selge spillene dine til utvalgte forretninger, det vil si Gamestop. Så istedet for å gå på Finn.no og selge en brukt kopi av et 1-2 ukers gammelt spill for 250 kr, så tvinger de deg til å selge spillet til Gamestop, for hva, 30-50 kr? Om du i det hele tatt får så mye. Du må gjerne utdjupe. Men dette er sikkert helt greit for dere, ettersom dere har godtatt alt det andre? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 det vil si Gamestop Trur eg vel å ignorere innlegga dine. Du antar og spekulerar - og når du blir satt til veggs svarar du ikkje. 3 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Hva mener du er "participating retailers" da? Du kan banne på at det ikke er finn og qxl. Eller ebay for den saks skyld. I norge har vi to som kan gå inn under den katagorien. Gamestop og Game. Endret 14. juni 2013 av Benbjo Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Trur eg vel å ignorere innlegga dine. Du antar og spekulerar - og når du blir satt til veggs svarar du ikkje. Så når Microsoft sier at utvalgte butikker kan selge bruktspill, så er det galt for meg å anta at de snakker om Gamestop? Selv om Gamestop har hintet kraftig mot at de er en av de utvalgte? Gamestop, eller ikke. Du har uansett svart på hvitt at bare utvalgte forretninger lar deg gjøre dette. Ergo, det utelukker Finn.no, QXL, Ebay osv. Med andre ord, alt som har med salg mellom privatpersoner. Steder som faktisk gir deg en slant for det vi har betalt 500 kr for. Det er poenget mitt. Hva mener du er "participating retailers" da? Du kan banne på at det ikke er finn og qxl. Eller ebay for den saks skyld. I norge har vi to som kan gå inn under den katagorien. Gamestop og Game. Jeg er 99% sikker på at Gamestop blir å kunne selge og bytte bruktspill fra Xbox One på verdensbasis. Games, kanskje. Endret 14. juni 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Gode poenger. Tar det med en klype salt, men er det sant blir jeg fornøyd jeg Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 "Du har sendt inn en bestilling pålydende 3990.00 NOK til Microsoft Luxembourg S.a.r.l.." Kall meg gjerne en sau, men jeg gledere meg uansett til ny Forza, ny Halo og masse annen kos. Bæææææ. 4 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Fra Microsoft: Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games. Du vil altså kunne selge spillene dine til utvalgte forretninger, det vil si Gamestop. Så istedet for å gå på Finn.no og selge en brukt kopi av et 1-2 ukers gammelt spill for 250 kr, så tvinger de deg til å selge spillet til Gamestop, for hva, 30-50 kr? Om du i det hele tatt får så mye. Men dette er sikkert helt greit for dere, ettersom dere har godtatt alt det andre? Selger ikke spillene mine, så bryr meg lite om det egentlig. 4 Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Selger ikke spillene mine, så bryr meg lite om det egentlig. Det eneste du liker er å selge rettighetene og eierskapet ditt? Så lån spill fra Microsoft. Om 10 år mister du hele samlingen din, mens PS4 eiere har sine for evig og alltid. Endret 14. juni 2013 av petterpann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå