Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har gått ut og sagt at Kinect ikkje trenger å vere på, det er ingen som tvinger deg til å bruke det, med mindre det er spel den der er eit vesentlig del.

 

Folk har vel brukt webcam og mic til både live messenger, skype osv i lengre tid, er ikkje dåke redd for at alt blir overvåket der?

 

Om ein ser vekk fra PRISM saken da.

 

Den er ikke på, men lytter til "Xbox On". Så den er på, men er ikke på?

Lenke til kommentar

Kan vi ikke diskutere så krampa tar oss uten å gå på personer a folkens?

 

Når folk går rundt å kaller folk for idioter fordi de vil heller One enn PS4, så er det ikke rart folk går over til personer.

 

Dessuten er det ganske slitsomt å ha den PS4 vs. One diskusjonen over hele spillforumet. Hold det til en tråd. Greit å dele informasjon, men hold dere til en saklig diskusjon og drit med gjentagelser millioner av ganger (som spesielt en bruker gjør i denne og andre tråder om One/PS4).

Endret av Maury
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Microsoft driter seg ut på alt, mens Sony gjør det bra på absolutt alt.

 

Hvorfor er det så mange her som fremdeles sverger til Xbox? Dere er klar over at PS4 tilbyr:

 

- Mulighet til å bytte spill.

- Mulighet til å selge spill.

- Mulighet til å gi bort spill.

- Er sonefri

- Spiller offline

- Ikke påtvinger kabel-TV

- Ikke påtvinger Kinect

- Ikke avlytter eller spionerer på deg

- Fungerer i alle land

- Ikke har 24 timers innsjekking

- Du eier det du kjøper. Du leier ingenting.

- Gjemmer ikke Netflix og andre apper bak en betalingsvegg.

 

*snip snip*

http://n4g.com/news/..._medium=twitter

 

Må bare pirke litt her..

 

1.) Mulighet til å bytte spill: Det har Xbox One også. Dette har blitt oppklart. Kanskje ikke alle som har fått det med seg.

2.) Mulighet til å selge spill: Dette skal vel bli mulig. Det er opp til utvikler. Det samme gjelder vel for PS4? (at det er opp til utvikler altså)

3.) Mulighet til å gi bort spill: Dette skal også gå ann med Xbox One. I tillegg til punkt 1: Du kan dele spill, noe som nesten blir det samme som å gi bort.

 

Du skrev også at det er kvalmende av oss som kjøper en Xbox One? Jeg syns du drar den veeeldig langt her.. Det er ingen ting foreløpig som kommer til å hemme/endre måten jeg spiller på hjemme. For meg er ikke noe av dette et problem. Hvorfor kan jeg ikke få kjøpe min Xbox i fred uten å bli kjeftet på? Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe en Xbox One.. Kjøp det som passer DEG best. Dersom man hadde støttet barnemishandling og slaveri ved å kjøpe en Xbox hadde jeg vært enig med deg i at det er kvalmende å støtte opp ved å kjøpe en Xbox. Men det er absolutt ikke det det er snakk om i dette tilfellet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Greia er at vi har levd med drm i mange mange år allerede

 

Jepp, og derfor har jo nettopp en haug med folk foretrukket konsoll da det har vært nærmest drm fritt :)

 

Samme hva du skriver så er ikke slike restriksjoner som innskrenker rettigheter til forbrukeren noe positivt - prøv heller å forstå dette enn å klage på folk som påpeker negative ting.

Lenke til kommentar

- play installed games without the disc, hence 24 hour check in. Can't play offline, MS stance on this is not final. Hopes for offline play if disc is kept.

 

Når et selskap gjør noe man ikke er fornøyd med, si ifra. Nå får jeg nesten håpet, dette hadde vært et fantastisk alternativ!

 

Dette hadde vært meget og litt som jeg foreslo her i går. Kan velge å installere spillet for 24h-sjekken eller ha disken i for å la vær.

 

Om dette hadde vært mulig, i tillegg til den fantastiske funksjonene om å dele spillbiblioteket sitt med 10 andre er faktisk Xbox 1 er reelt alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var noen som nevnte noe tidligere her med at man fikk med noe ekstra om man bestilte Xbox One fra MS sine nettsider? Noen som vet noe mer om dette?

1 år gratis Xbox Live Gold tror jeg det var? En "Day One" kontroller og achievement. Tror det var de tingene.

 

Edit: Vet ikke om det blir å stå "Day One" på konsollen også.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Får sikkert en GPS-tracker, så MS til en hver tid vet hvor du er. Om noen bruker XBone uten at du er i nærheten, så får dem ikke spille!

 

Jeg er negativ til Xbox på grunn av alt av restriksjoner som er kommet ut. Samtidig ender jeg nok opp med å kjøpe konsollen på sikt - men jeg ønsker at MS føle misnøyen på pungen.

Lenke til kommentar

Skjønner forsatt ikke hvorfor personer her inne henger seg opp i hva andre velger. forhåndsbestilte Xbox one i dag, og den går eg for i første omgang. Ikke fordi den er bedre enn PS4 men fordi eg liker Xbox bedre. Og da blir det en smaksak

 

Du har akkurat solgt alle dine positive rettigheter og eierskap til Microsoft fordi du er en fanboy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...