Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft driter seg ut på alt, mens Sony gjør det bra på absolutt alt.

Hvorfor er det så mange her som fremdeles sverger til Xbox? Dere er klar over at PS4 tilbyr:

- Mulighet til å bytte spill.

- Mulighet til å selge spill.

- Mulighet til å gi bort spill.

- Er sonefri

- Spiller offline

- Ikke påtvinger kabel-TV

- Ikke påtvinger Kinect

- Ikke avlytter eller spionerer på deg

- Fungerer i alle land

- Ikke har 24 timers innsjekking

- Du eier det du kjøper. Du leier ingenting.

- Gjemmer ikke Netflix og andre apper bak en betalingsvegg.

Xbox One er ikke noe annet enn en PC. En PC med merkenavnet Xbox og Microsoft, hvor restriksjonene er 20 ganger verre enn PC allerede har i dag.

Håper dere er klare over at Microsoft en vakker dag blir å stenge alle spillene dere kjøper, inkludert konsollen?

Folk er helt utrolige. Gjør dere selv en tjeneste, for guds skyld. Tenk på hva dere viser industrien ved å støtte praksis som dette. Det er kvalmende. I tillegg oppfører Microsoft seg som drittsekker.

"Kjøp en Xbox 360 om du ikke er fornøyd med Xbox One".

"Alltid online, #dealwithit"

Selv Peter Molyneux, som blant annet står bak Fable, Xbox eksklusive spill sier at Microsoft gjør en elendig jobb.

http://n4g.com/news/1280925/xbox-ones-e3-showing-very-unprofessionally-done-says-molyneux?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Er forsåvidt enig, men den der med at de avlyttet of ser på meg må du dra lenger ut på landet med.

Ble positivt overrasker over prisen 3999

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig helt utrolig. Skal PS4 koste 2999 da? :confused: Virker som om de bare har regna rett fra Euro til NOK. Eller, kanskje Euro prisen allerede inneholder en viss MVA? Det er vel grunnen til at den koster 499$ og 499€? Er jo en del forskjell der.

Hvis det er riktig blir PS4 ca. 3099,-.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig, men den der med at de avlyttet of ser på meg må du dra lenger ut på landet med.

Om Kinect hadde vært valgfri, ville de ikke klart å komme under PS4 i pris? En vanlig Kinect koster vel rundt en tusenlapp?

Jeg burde ha vist bedre til å lese et innlegg som begynner med:

"Microsoft driter seg ut på alt, mens Sony gjør det bra på absolutt alt."

Vel, det som står der er sant, enten om man bryr seg, eller ikke. Deretter tar man sine egne valg.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har nett 24/7, jeg selger og låner ikke spill i 2013, det var 1998 tid da ting var vanskelig å få tak i. Jeg driter i om Polen ikke får det og det osv, bare det funker i norge er jeg fornøyd.

Vi har ikke shell er i bygda, bryr du deg om det? skeptisk. Keep it that way.

Eneste QQ som er på denne tråden er pure PS4 fanboys, vil dere virkelig ha Xbox fanboys over til PS4? skeptisk, keep it that way and hold dere til PS4 the best console tråden deres.

Helt utrolig.

Så forbanna enig

Er lei

Selvin

Ginecologo

Fantomena

Som bare sprer kvalme. X10 gangerværre enn samco når deler flere av dere. Hørt podcast fra giantbomb i dag og da var det devs fra borderlands 2 som snakket om drm og om hvordan folk gjør dette. Til dommedag, noe det ikke er.

Kan ikke huske kjipt jeg leide et spill. Dette er ikke video sjappa fra 1999.

Så dritt lei enkelte folk her inne

• Liker 9
Lenke til kommentar

Så forbanna enig

Er lei

Selvin

Ginecologo

Fantomena

Som bare sprer kvalme. X10 gangerværre enn samco når deler flere av dere. Hørt podcast fra giantbomb i dag og da var det devs fra borderlands 2 som snakket om drm og om hvordan folk gjør dette. Til dommedag, noe det ikke er.

Kan ikke huske kjipt jeg leide et spill. Dette er ikke video sjappa fra 1999.

Så dritt lei enkelte folk her inne

For mange er det prinsippet. Personlig mener jeg det er feil å ta samme pris for lisensleie når konkurrenten tar samme pris for eierskapet. Ellers hadde det vært helt greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om Kinect hadde vært valgfri, ville de ikke klart å komme under PS4 i pris? En vanlig Kinect koster vel rundt en tusenlapp?

Vel, det som står der er sant, enten om man bryr seg, eller ikke. Deretter tar man sine egne valg.

Så Expert hadde kinect til 399 nå.

Men denne er jo nyere og mer fancy så joda hade vært en del billigere uten kincet. Om den hadde vært billigere enn ps4? Dunno. Ps4 bruker rask og dyr gddr5 ram mens Xbox one bruker vanlig ddr3.men de får en ekstra utgift siden de har ESRAM på cache for å gjøre ddr3 rammen raskere.

Lenke til kommentar

Når det gjeld lansering i andre land ville eg ikkje lagt for mykje vekt på kva ein som driv med MS-kundeservice skriv. Det finnes meir en nok eksempel på kundebehandlarar som uttalar er uriktig.

Jeg tror ikke de vet så mye mer enn det som allerede står i media.

Lenke til kommentar

Greia er at vi har levd med drm i mange mange år allerede

Ikke på konsoller, noe som etter min mening gjør det verdt å kjøpe en konsoll over en PC. Som tidligere nevnt er PC ikke et lukket system på samme måte som en konsoll vil være. Å bevare det jeg kjøper er mye enklere, uavhengig av hva de måtte stenge.

Veit vi kva spel som vert solgt over xbox live vil koste?

Sikkert det samme som i dag.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig bare tenkt å kjøpe ps4 i år. Men skit au. La inn en per order på Xbox one nå.

Forza 5

Titanfall

Halo

Ryse

Quantum break

Project spark

Samt twitch tror jeg det allerede er verdt det.

Samtidig syntes jeg ps4 ikke har så god lineup med spill.

Infamous (blir sikkert bra)

Drive club (sikkert bra)

Killzone Shadow fall (ikke interessert)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er flere ting der som er regelrett fakta feil. Man kan fint selge, bytte og gi bort Xbox One spill. Det kreves bare en ny lisensiering fra den nye eieren.

Xbox One kan også spilles offline, den krever bare at man sjekker at spillet er gydlig.

Det at den fungerer i alle land vet da virkelig ikke dere? Har Sony sagt at de kommer til å lansere i alle landene på jordkloden? Vel lykke til.

Også har man de to mest usaklige punktene hans. At Xbox One krever kabel-tv (WTF?) og at Microsoft spionerer på oss.

Han som skriver dette vet jo tydeligvis ikke hva han snakker om. Han kommer inn her med sin Sony infiserte hjerne og tror at alt han leser på ITAvisen sitt kommentarfelt stemmer. Også til slutt så kommer han med den fordømte "KJØP PS4 IKKE XBOX ONE!!!!".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er flere ting der som er regelrett fakta feil. Man kan fint selge, bytte og gi bort Xbox One spill. Det kreves bare en ny lisensiering fra den nye eieren.

Xbox One kan også spilles offline, den krever bare at man sjekker at spillet er gydlig.

Det at den fungerer i alle land vet da virkelig ikke dere? Har Sony sagt at de kommer til å lansere i alle landene på jordkloden? Vel lykke til.

Også har man de to mest usaklige punktene hans. At Xbox One krever kabel-tv (WTF?) og at Microsoft spionerer på oss.

Han som skriver dette vet jo tydeligvis ikke hva han snakker om. Han kommer inn her med sin Sony infiserte hjerne og tror at alt han leser på ITAvisen sitt kommentarfelt stemmer. Også til slutt så kommer han med den fordømte "KJØP PS4 IKKE XBOX ONE!!!!".

Feil. Man kan bare selge/bytte/gibort spill til andre dersom dere har vært venner i 30 dager på live. Dette fjerner blant annet muligheten til å selge spill på ebay etc. Eneste muligheten man i realiteten har til å selge spill er gjennom offisielle kanaler (eg Gamestop og muligens Game i Norge).

Ja, så lenge man logger inn minst en gang hver 24 time. Sannsynligvis ikke et problem for mange, men det begrenser jo bruken enten man vil det eller ei.

MS har indirekte sagt at den ikke vil fungere utenfor de 21 landene nevnt. Hadde den gjort det ville de sagt det i stedet for å komme med vage svar om at man "burde vente til den blir tilgjengelig i din region". Dette kan jo selvsagt endre seg etterhvert.

Hva MS gjør med dataene Kinnect samler opp vet vi ikke. Er ikke rart folk er skeptiske etter overvåkningsskandalen vi nettopp har hatt hvor MS faktisk var involvert...

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har gått ut og sagt at Kinect ikkje trenger å vere på, det er ingen som tvinger deg til å bruke det, med mindre det er spel den der er eit vesentlig del.

Folk har vel brukt webcam og mic til både live messenger, skype osv i lengre tid, er ikkje dåke redd for at alt blir overvåket der?

Om ein ser vekk fra PRISM saken da.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...