Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også finnes det noe som heter prinsipper. Samt at jeg ikke gidder å betale for en tjeneste som er såpass ræva i forhold til det jeg får på pc.

 

Nei helt feil.

 

Hadde det vært prinsippet alene man klaget på ville man ikke nevnt kostnaden for det i det hele tatt. Hadde det vært prinsipp det gjaldt, ville man klaget over at man må betale for noe som ikke funker. IKKE hvor mye! Og spesielt ikke å sette sammen regnestykker som viser kostnad over 10 år...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aldri forstått greia med party chat. Jeg ønsker ikke å snakke med noen som spiller et annet spill. Spiller jeg et single playerspill vil jeg fordype meg i den opplevelsen, og spiller jeg online vil jeg snakke med de jeg spiller med, ingen andre. Foretrekker å være sosial på andre måter, men det er jo et fint tilbud, spesielt for de som brenner såpass for gaming at de nesten kun er sosiale på den måten (sier ikke at det er slik her, men vet om folk hvor dette gjelder).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei helt feil.

 

Hadde det vært prinsippet alene man klaget på ville man ikke nevnt kostnaden for det i det hele tatt. Hadde det vært prinsipp det gjaldt, ville man klaget over at man må betale for noe som ikke funker. IKKE hvor mye! Og spesielt ikke å sette sammen regnestykker som viser kostnad over 10 år...

Du tar som vanlig feil. Mennesker har forskjellige prinsipper, og du kan ikke si at de er feil. Det er opp til enhver å avgjøre for seg selv. Jeg nekter å betale for å spille online når jeg kan gjøre det bedre og gratis på pc. Eller gratis og for meg like bra på ps3 (siden jeg skiter i party chat). Jeg gidder heller ikke å spille MMOs med månedlige betalinger, fordi jeg av prinsipp er imot å måtte betale for å spille et spill jeg allerede har kjøpt. Jeg har også droppet Diablo 3 og Sim City fordi jeg av prinsipp er imot at man må være online for å spille single player.

 

Om andre ikke har samme prinsipper som meg, ikke noe problem, men ikke rakk ned på meg pga mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tar som vanlig feil. Mennesker har forskjellige prinsipper, og du kan ikke si at de er feil. Det er opp til enhver å avgjøre for seg selv. Jeg nekter å betale for å spille online når jeg kan gjøre det bedre og gratis på pc. Eller gratis og for meg like bra på ps3 (siden jeg skiter i party chat). Jeg gidder heller ikke å spille MMOs med månedlige betalinger, fordi jeg av prinsipp er imot å måtte betale for å spille et spill jeg allerede har kjøpt. Jeg har også droppet Diablo 3 og Sim City fordi jeg av prinsipp er imot at man må være online for å spille single player.

 

Om andre ikke har samme prinsipper som meg, ikke noe problem, men ikke rakk ned på meg pga mine.

 

DU, klarer som vanlig ikke en normal 2veis kommunikasjon.

 

Jeg har ikke klagd på dine prinsipper. Jeg sier at du tar feil når du sier "det finnes noe som heter prinsipper" som ditt svar på mitt, om regnestykket med kostnad over 10 år.

 

Ergo, prinsipper har ingenting med hvor mye kostnaden er i dette tilfellet, men at det ER en kostnad.

Hvis du mener det er en prinsippsak for deg at du ikke vil betale for en tjeneste du mener er dårlig er jeg HELT enig med deg. DA har du prinsipper.

 

Du har ikke prinsipper om du syntes 59,- i måneden er for mye og at det heller burde være feks 49,- i måneden. Da er man bare gjerrig.

 

Du har prinsipper dersom aspektet med betaling for en løsning i det hele tatt burde være der eller ikke.

Jeg tror deg på dine prinsipper, men mitt innlegg om kostnader var om denne påstnanden: "Ikke glem 59 kr i måneden for Xbox Live. Da blir det 59kr x 12mnd x 10 år = 7080 kr i tillegg."

 

Da er det ikke prinsipp men gjerrighet som råder. Det var for øvrig en annen forumbruker som sa dette og ikke deg, så hvorfor du mener at han har prinsipper når han kommer med dette stykket skjønner jeg ikke helt.

Endret av IceBlitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du nevner "dere", som i dere som ikke vil betale for Live. Det inkluderer meg. Samtidig er du nesevis med kommentaren "ER DERE FATTIGE?" Da må jeg kunne nevne at det kan gjelde prinsipper også.

 

DU, klarer som vanlig ikke en normal 2veis kommunikasjon.

 

Forøvrig er du den siste som bør klage på dette, er bare å se dine reaksjoner og diskusjonsteknikk i "ustabile nettlinjer-tråden" som ble splittet ut herfra.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du nevner "dere", som i dere som ikke vil betale for Live. Det inkluderer meg. Samtidig er du nesevis med kommentaren "ER DERE FATTIGE?" Da må jeg kunne nevne at det kan gjelde prinsipper også.

 

 

 

Forøvrig er du den siste som bør klage på dette, er bare å se dine reaksjoner og diskusjonsteknikk i "ustabile nettlinjer-tråden" som ble splittet ut herfra.

 

Ja, ta gjerne en titt i den tråden.

 

Der er det du som driter deg ut ved å komme med påstander når du ikke engang har noe erfaring med telecom, noe jeg derimot har etter snart 10 år i bransjen ;)

 

LOL

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dett er offtopic som faen, men telenor, teletilsynet samt en som ble telemontør i '79 har sagt imot deg. Og ingen har kalt deg dum, idiot eller lignende kallenavn.

 

Nå vil jeg gjerne at vi går over på sak igjen, du kan gjerne komme tilbake til PSTN-tråden om du er uenig i det som blir skrevet der.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dett er offtopic som faen, men telenor, teletilsynet samt en som ble telemontør i '79 har sagt imot deg. Og ingen har kalt deg dum, idiot eller lignende kallenavn.

 

Nå vil jeg gjerne at vi går over på sak igjen, du kan gjerne komme tilbake til PSTN-tråden om du er uenig i det som blir skrevet der.

 

Nei, sålenge DU skriver om den tråden her gjør jeg det samme.

Jeg har ikke sagt noe feil i den tråden, og ingen har sagt direkte mot meg som faktisk har vitenskap om emnet.

Du kan heller skrive hva jeg har sagt i den tråden som er feil, eller gjerne på PM. Kjør på, alltid klar for en god diskusjon jeg.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Er du FATTIG?

 

Måten noen av dere argumenterer på får dere til å virke som de som leter etter mat i søppelkontainere.

 

Hvem pokker tar 7000kr i løpet av 10 ÅR, som en sorg?

 

Drikk en halvliter mindre pils i måneden så overgår du utgiftene til Xboxen. En halvliter pils gir minutter med moro, en månedsavgift på Xbox gir i gjennomsnitt 30,4 dager moro.

 

Den som mener 59kr i måneden er mye penger for så mye gevinst er fattige etter norsk standard. Dermed basta. Er du ikke fattig, og mener 59kr i måneden er mye for så mye moro har du seriøse, seriøse problemer med å prioritere og se verdien i tjenestene som pengene dine gir.

 

Hvis du vil forsvare at 59kr i måneden er mye må du gjerne dele en kontoutskrift av kontoen din her, så ser man jo fort om du prioriterer en pose smash fremfor 30 dager spilltilgang til en rå spillkonsoll.

 

Det handler ikke om meg og deg og hvor mye cash vi har på kontoen. Det handler om hvordan spillbransjen utvikler seg og hvordan større selskaper utnytter håpløse forbrukere som slenger penger uten å tenke særlig mer over det. Jeg betaler mer enn gjerne 59kr i måneden for et produkt som er verdt de pengene. Men jeg har ikke tenkt til å bøye meg å ta den opp i ræva av et selskap som gir ingenting tilbake, bare fordi jeg har råd til det. Hvis folk slutter å være kritiske til tjenestene de betaler for så kommer det til å se dystert ut fremover. Greia er at selskaper er ute etter å tjene penger. Hvordan de gjør det er opp til deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

1800kr for nettjenster? De engelske artiklene sier 500 dollar for konsoll, 300dollar for en abb finansiert konsoll. Itavisen må slutte med googletranslate oversettelser.

 

.

Woha, fy søren for et møkk nettsted. Visste jo fra fær av at man må ha litt spesielle vaner for å lese artikler på det nettstedet, som bla. å nøye sjekke kildene deres. Det gikk i glememboken denne gangen, så da blir jo regnestykket mitt noe heeelt annet. :)

59kr måneden i steden for 1800kr året er absolutt noe mer spiselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er de always on greiene bekreftet av MS? Eller er det bare folk som har sluppet ut rykter om at xboxen alltid må være koblet til?

 

Om det er rykter, tenk om de always greiene betyr at MS har støtte for sim-kort og 3g/4g. Så man kan kjøpe "spillabb" til boksen og på den måten kan man alltid være på nett med xboxen. Hadde vært digg, kanskje ikke nødvendig.

 

Men er de greiene bekreftet eller tar folk livet sitt før de har behovet for det?

Lenke til kommentar

Det er ikke bekreftet nei, men så er det ikke bekreftet at Microsoft kommer med ny konsoll engang. Skal vi droppe å diskutere det for det?

 

Men altså, ryktene ser mer og mer troverdige ut, spesielt siden veldig troverdige kilder kommer med dem. Det er fremdeles rykter, men det er da virkelig interessant å diskutere for det. Som fotballsupporter burde du vite det.

Lenke til kommentar

Det er ikke bekreftet nei, men så er det ikke bekreftet at Microsoft kommer med ny konsoll engang. Skal vi droppe å diskutere det for det?

Det er en forskjell mellom å diskutere en etterfølger til en konsoll som nærmer seg 80 millioner solgte enheter og å diskutere en funskjon/sperre som selskapet Microsoft aldri har sagt noe om.

 

Men altså, ryktene ser mer og mer troverdige ut, spesielt siden veldig troverdige kilder kommer med dem. Det er fremdeles rykter, men det er da virkelig interessant å diskutere for det. Som fotballsupporter burde du vite det.

Tja... Hvordan kan man si at kildene er troverdige når vi ikke vet hvem de er? ...men Adam Orths uttalelser er mistenkelige, det skal jeg innrømme.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...