Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RetroArch is a frontend for emulators, game engines and media players.

 

It enables you to run classic games on a wide range of computers and consoles through its slick graphical interface. Settings are also unified so configuration is done once and for all.

 

RetroArch has advanced features like shaders, netplay, rewinding, next-frame response times, and more!

Endret av MindTooth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har opprettet en barnekonto til min sønn. Har kjøpt ett forza horizon og har ett på gamepass. Har selv gold medlemskap på min konto. For at jeg kunne spille (jeg fra pc) med han må han ha gold medlemskap på sin konto?

Eller rettere sagt, hvordan får vi spilt sammen?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Så lenge du har Xbox som din "Hjemmekonsoll/Primærkonsoll" (det er under innstillinger på Xbox systemet), så skal din sønn kunne logge seg på din Xbox med sin konto. Begynne å spille Forza. Og du skal kunne logge deg på din pc og spille Forza med han.

En Xbox konsoll trenger kun 1 av brukerne har betalt for Gold. Og så lenge den konsollen er satt om primærkonsoll for den betalende brukeren, så vil alle som logger seg på den Xboxen benytte seg av gold sine onlinemuligheter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OLED og svak lysstyrke skjønner jeg lite av. Jeg har ei stue der sola kan stå rett på TVen. Det var aldri et problem på LG B7V og absolutt ikke et problem på Philips 65OLED873. Ville aldri hatt LCD igjen. Light bleed, grå istedet for sort, osv.. Nei takk.

Igjen. Det var ikke meningen å røske opp en ny OLED-debatt. Folk prioriterer forskjellig.

 

Selv prioriterte jeg inputlatency, freesync og ingen sjanse for image retention og burn-in. Poenget med lyset i stuen var at jeg vil uansett ikke få gleden av perfekt sort som OLED gir pga. Lysforurensing fra andre kilder. Ingen TV er perfekt i mine øyne. Hverken QLED eller OLED er helt feilfrie. De har begge sine styrker og svakheter. Og med det så lar jeg det ligge der. For det var ikke meningen å forurense Xbox One tråden noe mer.

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare å slappe av, vi er flere som har valgt LED foran OLED - til gaming og er strålende fornøyd - på grunn av noen av de samme årsakene som deg.

 

Har verken lagt merke til blooming eller manglende sortnivå når jeg spiller på Xboxen. Selv om det konstant blir hevdet.

 

Skulle jeg brukt tven til filmtitting i mørklagt rom derimot......  :fun:

 

Edit: Sagt på en annen måte, prioritering av perfekt sortnivå over et veldig bra sortnivå, ville nok ikke en gang bli med i en top 10 liste over krav til ny tv for meg.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du har Xbox som din "Hjemmekonsoll/Primærkonsoll" (det er under innstillinger på Xbox systemet), så skal din sønn kunne logge seg på din Xbox med sin konto. Begynne å spille Forza. Og du skal kunne logge deg på din pc og spille Forza med han.

 

En Xbox konsoll trenger kun 1 av brukerne har betalt for Gold. Og så lenge den konsollen er satt om primærkonsoll for den betalende brukeren, så vil alle som logger seg på den Xboxen benytte seg av gold sine onlinemuligheter.

 

 

 

Ja, fant ut av den onlinebiten med Gold. Vi kan spille Forza begge to samtidig, men ikke sammen. Av en eller annen grunn så står han som offline, men tipper kanskje det er spillet sin skyld da jeg har lest på nettet at online delen på det spillet er helt håpløst. Kan også være at det er jeg som er total håpløs her  :)  

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Celeste igår siden vi får det "gratis" med Gold denne mnd. Var ikke mye jeg hadde spilt før jeg begynte å tenke at dette er ikke noe for meg. Men så har jeg som folk flest hørt så mye bra om spillet. Så jeg bestemte meg for å bruke mer tid på det for å se om jeg kunne se hva andre så i spillet.

 

Og BOOM....! Plutselig åpnet spillet seg som når du spiller sjakk og du ser akkurat hva du skal gjøre i hode ditt før du går til angrep. For et spill. Level designet får deg til å ville rive håret ut av hodebunnen men så plutselig så knekker du koden og føler deg som en GUD idet du spretter rundt å gjør ting du trodde kun 14 åringer etter syv bokser med Red Bull ville klare.

 

Grafikken,musikken,lydene,level design og ikke minst historien som nå begynner å utspille seg for meg......ja jeg skjønner hvorfor dette har blitt så populært nå. 

 

Bare spill det. Når du tror du kommer til å sende kontrolleren igjennom vinduet. Fortsett å spill.

 

For plutselig... 

 

st4XW2A.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen i det heletatt som merker forskjell ved ikke ha Freesync og med det på konsoll, jeg tviler sterkt

På konsoll så er det vel anbefalt å ha det skrudd av pga. Framedrops. Iallfall konklusjonen til digital foundry.

 

Er vel også delt tidligere da freesync-støtten kom. Men i enkelte spill som gir høy FPS så vil det jo fungere greit:

 

https://youtu.be/e_LBOg-NcPQ

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

For en herlig følelse og beskrivelse! :D

 

Selv hadde jeg aldri helt planer om å prøve det.. Men, hmm..

 

Hehe, måtte bare dele da dette spillet er veldig spesielt synes jeg. Håper du gir det en sjanse men har i bakhode at når hår tustene begynner å fly så ikke gi opp. Kanskje du får en aldri så liten ah haaaaleluja opplevelse du også?  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...