Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Noen av dere som kan overbevise meg om Xbox One X kjøp? :p Må finne argument for å kjøpe konsollen for RDR2 men ikke verdt det alene for konsollen. Har TV med Dolby Vision støtte og har også Atmos oppsett men ser ikke veldig mange spill som støtter det enda utenom Shadow of Tomb Raider. Trenger flere argument for å overbevise meg om kjøp, er det noen gode titler på vei som ikke finnes på PC? :D

Du går for ett godt tilbud inn mot Black Friday? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å si så fryktelig mye mer så var ikke innlegget mitt noe stikk mot deg. Men det er jo flere som har ment at HDR Implementeringen i RDR2 er den beste på noen spill så langt med berømmelser om hvor fantastisk det ser ut med HDR, ikke bare på dette forumet. Vil ikke gi noen konkrete eksempler da jeg ikke ønsker å henge ut noen :)  

Følte meg heldigvis ikke stukket :) hadde bare en annen oppfattning av innleggene her, evt har en del av disse lovprisene innleggene gått meg forbi, noe som selvsagt er fult mulig ettersom Red dead blir diskutert i 5-6 forskjellige tråder nå :p

 

Må nok prøve skru av HDR selv for å se forskjellen, men jeg er egentlig godt fornøyd med hvordan spillet ser ut med innstillingene jeg har nå. Liker fargepaletten veldig godt, veldig naturlig og realistisk i forhold til f.eks tomb raider som jeg spilte før red dead. Selv om det helt klart har sine wooow moments!

Lenke til kommentar

Noen av dere som kan overbevise meg om Xbox One X kjøp? :p Må finne argument for å kjøpe konsollen for RDR2 men ikke verdt det alene for konsollen. Har TV med Dolby Vision støtte og har også Atmos oppsett men ser ikke veldig mange spill som støtter det enda utenom Shadow of Tomb Raider. Trenger flere argument for å overbevise meg om kjøp, er det noen gode titler på vei som ikke finnes på PC? :D

Xbox One X er en av få enheter som har Netflix med både Dolby Vision og Atmos fra Netflix-appen!!!!

UHD-drevet.

Gamepass.

Multiplattformspill pleier å se noen anelser bedre ut på Xbox One X.

Den bråker ikke i nærheten av en PS4 Pro når du presser den.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen av dere som kan overbevise meg om Xbox One X kjøp? :p Må finne argument for å kjøpe konsollen for RDR2 men ikke verdt det alene for konsollen. Har TV med Dolby Vision støtte og har også Atmos oppsett men ser ikke veldig mange spill som støtter det enda utenom Shadow of Tomb Raider. Trenger flere argument for å overbevise meg om kjøp, er det noen gode titler på vei som ikke finnes på PC? :D

 

Alt av eksklusive spill som Microsoft lager kommer også til PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og kjøper du spillet på en platform får du det gratis på den andre. Det er genialt!

 

Det gjelder vel bare "Play Anywhere" titlene. Og noen av dem (om ikke alle?) lurer jeg på om ikke må kjøpes/redeemes i Windows egen store. Men med "Game Pass" skal man få tilgang til "Play Anywhere" titlene på både PC og XBox om jeg ikke har missforstått fullstendig. Mener det var folk med bare ett "Game Pass" abonnement som spilte "Sea of Thieves" Co-op med XBox og PC på likt?

Lenke til kommentar

Om det er tilfelle er det jo litt gøy når en ser hvor mange som har lovpriset HDRen i spillet med OLED modus å hva enn det skulle være :lol:

Har testa begge å holder meg glatt til HDR mulig Sony oled tvr tone mapper litt andeledes spillet mot Lg oleds pga Sony bruker SD Colour space i HDR ser bra ut.

 

Lite eksempel...

 

post-240853-0-22635100-1541015102_thumb.png

 

Synes refleksjoner og peak highlights er helt kurrante fake hdr versjonen.... ?

 

Natt med kontrast mot måne lyset i spillet ... grå skalaen er helt herlig. Med detaljer som virkelig kommer fram. ?

post-240853-0-04019000-1541015421_thumb.png

Endret av samco
Lenke til kommentar

Forsøkt å skru av HDR på selve konsollen og sammenliknet?

Ja ser tammere ut mere liv løst. Men ser hva hdtv test sier men holder med til hdr modusen for min del.

Hdr på eksempel ass creed origin er helt klart bedre men ser mere ut som en film Red Dead i HDR med naturlig farver.

Tror det ikke er en feil men et bevist valg av Rock Star for å få en wild west film look.

Lenke til kommentar

Ja ser tammere ut mere liv løst. Men ser hva hdtv test sier men holder med til hdr modusen for min del.

Hdr på eksempel ass creed origin er helt klart bedre men ser mere ut som en film Red Dead i HDR med naturlig farver.

Tror det ikke er en feil men et bevist valg av Rock Star for å få en wild west film look.

Det siste bildet ditt ser forjævlig ut. Ser mer ut som dagslys.

HDR-modusen bør absolutt skrus av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du misser poenget bildet er opplyst av måne lyset og skygge detaljer er fortsatt på plass ...

En LCD tv vill slite med alle nyansene der...

LCD sliter ikke så veldig i ditt eksempel her i hvert fall. Ikke slik HDR implementeringen er nå i hvert fall. Heller ikke ikke i SDR så langt jeg har erfart. Men men... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...