Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke en bekk i nærheten du kan vaske klær i? Handler om prioriteringer.

 

Dårlig med bekker i nærheten altså, og det er forøvrig blitt så kaldt her at jeg mistenker at å stå hamre klærene ned i isen i en frossen bekk hele vinteren ikke ville gitt helt tilfredsstillende vaskeresultater uansett :p

Lenke til kommentar

Sånn relatert til RDR2 på LCD, LED og OLED som har blitt diskutert her og i PS4-forumet: Digital Foundry mener Red Dead Redemption 2 bruker fake HDR.

 

Red Dead Redemption 2's HDR support seems to serve no real purpose

Tests suggest it's an upscaled standard dynamic range image.

"You've got nothing to lose by turning on HDR in Red Dead Redemption 2 but nothing to gain either and this begs the question - what's the point in it being there?"

 

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-whats-up-with-red-dead-redemption-2s-hdr

 

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er tilfelle er det jo litt gøy når en ser hvor mange som har lovpriset HDRen i spillet med OLED modus å hva enn det skulle være  :lol:

 

Det var jo ikke annet enn at det var positivt at utvikleren hadde skrevet beskrivelse på slideren. At 100 var godt på fleste LCD og 300 på OLED. Ikke sett det i et spill før og som flere andre så syns jeg det var det kjekkere å få en pekepinn enn å drive gjette seg frem. 

 

 

 

Og om HDR ikke funker eller er vits å ha på så er det vel desto større grunn til at spillet blir penest på en oled? :p uten at vi trenger gå inn på den diskusjonen igjen. 

Lenke til kommentar

Det var jo ikke annet enn at det var positivt at utvikleren hadde skrevet beskrivelse på slideren. At 100 var godt på fleste LCD og 300 på OLED. Ikke sett det i et spill før og som flere andre så syns jeg det var det kjekkere å få en pekepinn enn å drive gjette seg frem.

 

 

 

Og om HDR ikke funker eller er vits å ha på så er det vel desto større grunn til at spillet blir penest på en oled? :p uten at vi trenger gå inn på den diskusjonen igjen.

Hva hjelper den beskrivelsen når spillet tydeligvis ikke kjører ekte HDR og spillet blir seende bedre ut ved å skru det av helt?

 

Men skal ikke koke opp gammel grøt.

Lenke til kommentar

Hva hjelper den beskrivelsen når spillet tydeligvis ikke kjører ekte HDR og spillet blir seende bedre ut ved å skru det av helt?

 

Men skal ikke koke opp gammel grøt.

Den hjelper ingen verdens ting, men dette var det jo ingen som viste når postene ble skrevet originalt.

 

Poenget var og er at det er bra at utvikler legger det inn så man slipper gjette så veldig på HDR brightness innstillingen. Så får vi håpe det kommer i flere spill også, gjerne i spill hvor HDR faktisk fungerer :)

Lenke til kommentar

Noen av dere som kan overbevise meg om Xbox One X kjøp? :p Må finne argument for å kjøpe konsollen for RDR2 men ikke verdt det alene for konsollen. Har TV med Dolby Vision støtte og har også Atmos oppsett men ser ikke veldig mange spill som støtter det enda utenom Shadow of Tomb Raider. Trenger flere argument for å overbevise meg om kjøp, er det noen gode titler på vei som ikke finnes på PC? :D 

Lenke til kommentar

Så folk mener altså at det er best å deaktivere HDR (går da ut ifra at dette faktisk er mulig å gjøre under innstillingene til spillet?) og reversere fra 300 brightness til 100 brightness? Har selv stusset på at jeg synes 300 brightness på min LG OLED har virket veldig høyt og gjør bildet temmelig ubehagelig å se på.

Lenke til kommentar

Det var jo ikke annet enn at det var positivt at utvikleren hadde skrevet beskrivelse på slideren. At 100 var godt på fleste LCD og 300 på OLED. Ikke sett det i et spill før og som flere andre så syns jeg det var det kjekkere å få en pekepinn enn å drive gjette seg frem. 

 

 

 

Og om HDR ikke funker eller er vits å ha på så er det vel desto større grunn til at spillet blir penest på en oled? :p uten at vi trenger gå inn på den diskusjonen igjen. 

 

Uten å si så fryktelig mye mer så var ikke innlegget mitt noe stikk mot deg. Men det er jo flere som har ment at HDR Implementeringen i RDR2 er den beste på noen spill så langt med berømmelser om hvor fantastisk det ser ut med HDR, ikke bare på dette forumet. Vil ikke gi noen konkrete eksempler da jeg ikke ønsker å henge ut noen :)  

Lenke til kommentar

Noen av dere som kan overbevise meg om Xbox One X kjøp? :p Må finne argument for å kjøpe konsollen for RDR2 men ikke verdt det alene for konsollen. Har TV med Dolby Vision støtte og har også Atmos oppsett men ser ikke veldig mange spill som støtter det enda utenom Shadow of Tomb Raider. Trenger flere argument for å overbevise meg om kjøp, er det noen gode titler på vei som ikke finnes på PC? :D

 

Du skal vel være blod fan om RDR2 skal alene være verdt det. Selv synes jeg det er kjekt med en X i tillegg til PC da jeg kan få litt sofa spilling når jeg ønsker det og fortsette endel spill på PC'n både med cross saves og ta med dem jeg spiller med. Ikke så mange av dem spillene men noen er det og flere kommer garantert.

 

Og så synes jeg Game Pass er genialt. Jeg har ikke kjøpt så mange spill til Xbox pga denne tjenesten. Stadig nye spill og prisen er fornuftig synes jeg. 

 

 

Så folk mener altså at det er best å deaktivere HDR (går da ut ifra at dette faktisk er mulig å gjøre under innstillingene til spillet?) og reversere fra 300 brightness til 100 brightness? Har selv stusset på at jeg synes 300 brightness på min LG OLED har virket veldig høyt og gjør bildet temmelig ubehagelig å se på.

 

Slo av HDR igår og spillet ser faktisk ganske så mye bedre ut uten. Ikke mulig å gjøre det under innstillinger i spillet. Helt latterlig at det ikke går...... Du må faktisk slå av HDR10 på selve konsollen.

Lenke til kommentar

Arg, slike ting er passe irriterende... Men spiller jo ikke noe annet på konsollen for øyeblikket så er jo egentlig ikke noe stort problem men fremdeles helt unødvendig.

 

Litt skuffende at Rockstar ikke har kommet med noen High-Performance Mode, og at de nå tydeligvis bare har kastet på HDR-stempel på spillet uten å ha implementert noe som helst. Skulle gjerne hatt muligheten for å sette konsollen i 1080P og fått 60 FPS.

 

Må faktisk ha på TruMotion på min LG OLED, hvis ikke så blir hakkingen og luggingen for merkbar for meg. Fungerer rett og slett ikke når jeg skal spille så velger økt inputlag og litt merkbare motion artefacts med TruMotion fremfor den merkbare hakkingen som kommer av 30 FPS.

 

Kan ha noe å gjøre med at jeg sitter såpass nærme en 65-tommer stor TV så det blir litt ekstra merkbart. Har jo også lagt merke til at OLED på grunn av den lynraske piksel responstiden på OLED så får du langt mindre motion blur som gjør at stutter på grunn av lavere oppdateringsfrkevens blir langt mer merkbart så jeg klarer ikke å se på filmer i 24Hz, eller spill eller TV-sendinger i 30Hz uten å ha på interpolering (TruMotion) da jeg opplever det som nærmest en slide-show. Innhold i 60Hz klarer jeg fint uten interpolering, men alt annet blir rett og slett for hakkete til at jeg kan leve med det. Blir hodepine og migrene med engang.

Lenke til kommentar

Du skal vel være blod fan om RDR2 skal alene være verdt det. Selv synes jeg det er kjekt med en X i tillegg til PC da jeg kan få litt sofa spilling når jeg ønsker det og fortsette endel spill på PC'n både med cross saves og ta med dem jeg spiller med. Ikke så mange av dem spillene men noen er det og flere kommer garantert.

 

Og så synes jeg Game Pass er genialt. Jeg har ikke kjøpt så mange spill til Xbox pga denne tjenesten. Stadig nye spill og prisen er fornuftig synes jeg. 

 

 

ja jeg spiller jo Forza Horizon 4 på PC og nVIDIA støtter ikke Forza via gamestream over til tven så der er det en mulighet ihvertfall. Liker at man har play anywhere muligheten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...