Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vanlig at MS bruker 2 dager på en Same Unit Repair på Xbox One, uavhengig om det dreier seg om en S eller X? Hadde trodd at de kanskje brukte litt lenger tid enn dette. Sendte en Xbox One X i slutten av september, som de mottok av UPS den 10. oktober, to dager senere 12. oktober ser jeg på servicebestillingen at den er ferdig og klar til sendes tilbake.

Slik jeg har forstått Same Unit Repair så forsøker de å fikse enheten som blir mottat, hvis ikke så sender de en ny enhet tllbake til kunden. Ofte da en refurbished enhet. Men det som frusterer meg er at det ikke er mulig å se hva de har funnet ut/hva de har gjort, hverken i servicebestillingen inne på Microsoft sin nettside eller epost på fullført service.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvorfor skulle det ta så lang tid da? Selve reparasjonen tar nok bare noen få timers arbeid, kanskje ikke det engang. Hva som tar tid er trolig stor pågang, slik at det kan ta noe tid før de starter å reparere den.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det ta så lang tid da? Selve reparasjonen tar nok bare noen få timers arbeid på det meste, kanskje ikke det engang. Hva som tar tid er trolig stor pågang, slik at det kan ta noe tid før de starter å reparere den.

Å ja. Nei jeg tenkte bare på det jeg har sett andre har nevnt online om at det har tatt 4 uker eller mer.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at MS bruker 2 dager på en Same Unit Repair på Xbox One, uavhengig om det dreier seg om en S eller X? Hadde trodd at de kanskje brukte litt lenger tid enn dette. Sendte en Xbox One X i slutten av september, som de mottok av UPS den 10. oktober, to dager senere 12. oktober ser jeg på servicebestillingen at den er ferdig og klar til sendes tilbake.

Slik jeg har forstått Same Unit Repair så forsøker de å fikse enheten som blir mottat, hvis ikke så sender de en ny enhet tllbake til kunden. Ofte da en refurbished enhet. Men det som frusterer meg er at det ikke er mulig å se hva de har funnet ut/hva de har gjort, hverken i servicebestillingen inne på Microsoft sin nettside eller epost på fullført service.

Det er normalt. Første gang tok det 1 dag, de hadde nok bare reinstallert den, noe jeg ikke fikk til hos meg da disken laget ulyder.

Fikk den tilbake (totalt 5 uker) og den holdt 2 dager før den trynet igjen.

Så var det nye 4-5 uker før jeg fikk den tilbake og da vil jeg tro de hadde byttet disk ettersom ulyden var borte, men da hadde de slørvet med kjølingen så den vibrerte mye.

Begge gangene var det samme serienummer så jeg tror ikke de har byttet med en annen enhet.

Fikk hevet kjøpet hos Komplett og fikk pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synd ... for LCD tv kontrast er elendig

Du får forsette å fortelle deg selv at QLED er helt ræv det om det får deg til å sove om natta, jeg bryr meg rett og slett ikke. 

Lenke til kommentar

Hver sin smak antar jeg. Jeg foretrekker kontrasten og det sorte som man ser "hele tiden" fremfor at enkelte peaks I HDR er lysere. 

Nå er absolutt ikke oled perfekt, men jeg synes helt klart det er færre drawbacks enn LCD om vi sammenligner det som er tilgjengelig i dag. Vi får se når microled kommer. Da blir det show. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nyeste generasjonen av QLED er fullt på høyde med OLED. Så den forskjellen som en gang fantes mellom LED og OLED er med QLED så og si eliminert.

Så det er absolutt gode tilbud. Om en er på utkikk etter en ny hovedtv (Q9-modellen) eller bare en tv #2 (NU8xxx-modellen).

Lenke til kommentar

Hos meg ville OLED fungert dårlig. Samtidig spiller jeg en del spill med statiske bilder. Og så lenge det er som et hint at tv-en kan ha image retention (ja.. dem har «renseprogrammer» osv osv) så er det no-go for min del.

I tillegg vil jeg ha image latency som QLED gir. Og dem som mener TV som f.eks. Q9F er dårlig bør dra til Specsavers....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Slå av alt lys i et rom så blir LCD Qledene svakheter... synelige

Kontrast er nummer 1 på bilde kvalitet og oled med sin pixel Control har en bedre hdr opplevelse en en LCD tv med få dimming zoner ....

Litt vanskelig å slå av sola.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...