Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Og der kom "bomben". Så jævla bra. Nå kan 10stk du kjenner få tilgang til spillene dine. Dette er så mye bedre enn fysisk låning at jeg ikke kan få sagt det. Rett og slett perfekt. http://arstechnica.com/gaming/2013/06/microsoft-defends-the-xbox-ones-licensing-used-game-policies/

 

Dette er knall som bare det, men det går imot hva du har argumentert for før, nemlig at utviklerne vil selge flere spill fordi ingen kan låne, kjøpe brukt osv.

 

En liten downer at kun en på "familie-lista" kan spille spillet samtidig som deg da.

 

Fo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men som jeg sier, Sony tillater å låne opp hvert enkelt spill. Microsoft tillater deg å dele hele det digitale biblioteket. Det vil si at dersom du ønsker å dele ett enkelt spill med noen andre kan du samtidig risikere at du mister tilgang til alt annet du har kjøpt.

 

Dette vet vi ikke noe om enda. Men slik jeg tolker det er det kun gjeldene for det spillet du låner bort.

Lenke til kommentar

Dette er knall som bare det, men det går imot hva du har argumentert for før, nemlig at utviklerne vil selge flere spill fordi ingen kan låne, kjøpe brukt osv.

 

En liten downer at kun en på "familie-lista" kan spille spillet samtidig som deg da.

 

Fo

 

tror ikke jeg har argumentert for det før.

 

De kan jo ikke la fler spille samtidig. Da vil det jo bli utnyttet på det groveste.

 

Dette er en digital løsning på å låne bort spill og det gjør det også mye enklere.

Lenke til kommentar

Dette er knall som bare det, men det går imot hva du har argumentert for før, nemlig at utviklerne vil selge flere spill fordi ingen kan låne, kjøpe brukt osv.

 

En liten downer at kun en på "familie-lista" kan spille spillet samtidig som deg da.

 

Fo

 

Det er en downer, men slik det ville fungert i den fysiske verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvem er det da som "eier" spillet? Vil det være et delt bibliotek med spill for alle, eller vil hver Live konto i familien/gruppa ha sine spill for seg og dele de med hverandre, men fortsatt ha kontroll over dem?

 

Det vil jo være den som kjøpte spillet. Du som eier kan nok når som helst trekke tilbake lisensen fra den i flokken som har den for øyeblikket.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Nei, de fleste har lest det, og du vet det selv. Og det betyr ikke noe i lengden.

 

Forøvrig, hva skjer om personen som eier spillet ikke blir autentisert iløpet av 24 timer? Kan "familie" spille da?

Det er vel slik at utviklere kan bestemme om denne funksjonen skal være på eller ei?

Betyr dette at i et singleplayer-spill (som man som oftest kun spiller en gang) gå på rundgang i vennegjengen? Vil ikke dette være mer "skadelig" for salg enn det å låne bort spillene?

Hvorfor så aggressiv DRM når dette skal være tilfellet?

 

Er fremdeles endel info som mangler, men enn så lenge høres det veldig positivt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Indeed. Tenkte på Dead Rising, Alan Wake, diverse arkadespill, BioShock, osv, men disse var jo ikke rene ekslusiver.

 

Men likevel, MS har gjort lite for ekslusivene sine. Det var noen i begynnelsen, men de senere årene har de bare pumpet ut flere spill i noen få serier, uten mange endringer. Sony kom i det minste med noe nytt nå og da, og ikke misnt variert. Last of Us er jo en solid avslutning på konsollen, sammenligned med relativt skuffende Gears Judgment og Halo 4.

 

hmm forza horizon sier hei

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke likte alle hurtigknappfrekvensene?

 

Nei, synes Ryse så veldig bra ut inntil QTE festen kom. Da ble alt bare utrolig kjedelig, bare å se på, som sniktittene også sier.

 

Og det er heller ikke det verste, men også at Killer Instinct blir F2P, Dead Rising 3 ser mer mot "CoD" publikumet og Forza 5 vil ikke ha auksjons hus (som jeg digget i 4ern) og vær-system (ikke akkurat en biggie).

Lenke til kommentar

Killer Instinct blir ikke f2p.

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=585246

http://www.rarefandabase.com/exclusive-fresh-details-from-the-developers-of-killer-instinct-for-xbox-one/

 

Development began on Xbox One. It was never in development for Xbox 360 as many seem to believe.

The demo at E3 was put together within five weeks time.

 

The game will be ready in time for Xbox One’s launch.

 

It is indeed “free-to-play”, but there will be different packages available to purchase.

 

No Mercy’s and Ultimate Combo’s are currently not planned for the game as the developers believe “they aren’t necessary”. This can change, however, if the fan community pushes for them to be included. This would mostly likely happen as patch later on, however.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...