Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Er ikke dette fordi du har mer enn 100 saves?

Jeg har 2stk som nevnt.

Ett savegame + en autosave.

Xbox tillater meg ikke å ha flere, mens jeg på One en gang i tiden hadde...sikkert 100 ja :)

 

Jeg kjøpte meg en X for først og fremst kunne nyte enhanced edition, men noe i "systemet" er feil og jeg blir konstant avbrutt med at jeg ikke har plass til flere savegames enn disse to - og jeg har absolutt ingenting annet lagret på boxen enn dette ene spillet.

 

Nå mistet jeg i tillegg disse 2 savene - de ble erstattet av 2 eldre saves som jeg ikke aner hvor er fra i tiden.

Så da fikk nok være nok synes jeg.

 

Ser at Saul har kommet med ny sesong på Netflix. Det reddet kvelden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et Bethesda spill, en save game bug er det minste jeg ville forvente :p

 

Jeg tviiiler på at det har noe med selve spillet å gjøre :tease:

Fra spøk til alvor: Det er bare et spill og ikke jordas undergang. Likevel føles dette som en god del bortkastede penger siden det var dette jeg kjøpte spillet for i utgangspunktet.

Spillet er for meg ødelagt nå, men jeg lar gjerne Red Dead og andre gode spill få rettferdiggjøre pengebruken på denne X.

 

Jeg håper bare at ikke problemet gjentar seg - at det er noe galt med kontoen min og dens evne til å ha en velfungerende tjeneste for lagring av saves.

 

Som nevnt, jeg vet der er en xbox live support tjeneste der ute - jeg fant den til slutt men ser at chat er "lukket".

Noen som vet åpningstidene der?

Lenke til kommentar

Jeg tviiiler på at det har noe med selve spillet å gjøre :tease:

Fra spøk til alvor: Det er bare et spill og ikke jordas undergang. Likevel føles dette som en god del bortkastede penger siden det var dette jeg kjøpte spillet for i utgangspunktet.

Spillet er for meg ødelagt nå, men jeg lar gjerne Red Dead og andre gode spill få rettferdiggjøre pengebruken på denne X.

 

Jeg håper bare at ikke problemet gjentar seg - at det er noe galt med kontoen min og dens evne til å ha en velfungerende tjeneste for lagring av saves.

 

Som nevnt, jeg vet der er en xbox live support tjeneste der ute - jeg fant den til slutt men ser at chat er "lukket".

Noen som vet åpningstidene der?

Mener å huske de har åpent til 18:00 på hverdager, men noen år siden sist jeg trengte å kontakte de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart at dette bare skal være en midlertidig greie. De gjorde det samme med 360 også men uten Gold og logisk nok GamePass siden det ikke eksisterte på den tiden. Om Xbox All Access blir tilgjengelig fra dag 1 med Xbox Scarlett så kan det potensielt føre til eksplosivt salg fra starten av.

Lenke til kommentar

Nuvel, nå har det seg sånn at gamepass er ikke særlig bra å ha i lengden, men i enkelte tider. Sikkert bra for de som ikke har spilt noe særlig. Akkurat som Netflix så kommer det helt ann på om det er verdt det basert på om utvalget er bra nok, om det kommer nye spill på en god frekvens samtidig som det faktisk er spill du vil spille eller ikke har spilt allerede.  

Ser ikke helt hvordan man sparer på det der uansett? 7000kr ender man opp med å betale for 2 år. Sikkert fint for de som ikke kan betale upfront med engang. 

Men hvor mye sparer man? 750kr for 2 år gold, 2000kr for gamepass i 2 år og en Xbox One X som koster rundt 4500kr(enda billigere) på finn. Med andre ord ikke så veldig bra deal med mindre man er fullstendig ny kunde. Det er tross alt det de vil ha, en trofast kunde som betaler for alle abo deres.

Må også huske på at det å ikke ha tvunget subscription gir deg mer muligheter til å f.eks kjøpe ting på tilbud i form av gamepass og xbox live som gjerne kommer på tilbud nå og da. For å ikke snakke om at jeg tipper rundt juletider/BF at Xbox One X vil falle litt mer i pris.  

Nei, er du helt fresh kjøp deg en xbox one for en tusenlapp på finn. Så kjøper du gamepass/live når enn du måtte føle for det. Kommer en ny konsoll sikkert rundt 2020 uansett. 

Xbox All Access fra dag 1 med Xbox Scarlett kunne vært noe ja, men det kommer helt ann på hvordan ting ser ut på det stadiet.

Lenke til kommentar

Nuvel, nå har det seg sånn at gamepass er ikke særlig bra å ha i lengden, men i enkelte tider. Sikkert bra for de som ikke har spilt noe særlig. Akkurat som Netflix så kommer det helt ann på om det er verdt det basert på om utvalget er bra nok, om det kommer nye spill på en god frekvens samtidig som det faktisk er spill du vil spille eller ikke har spilt allerede.  

 

Ser ikke helt hvordan man sparer på det der uansett? 7000kr ender man opp med å betale for 2 år. Sikkert fint for de som ikke kan betale upfront med engang. 

 

Men hvor mye sparer man? 750kr for 2 år gold, 2000kr for gamepass i 2 år og en Xbox One X som koster rundt 4500kr(enda billigere) på finn. Med andre ord ikke så veldig bra deal med mindre man er fullstendig ny kunde. Det er tross alt det de vil ha, en trofast kunde som betaler for alle abo deres.

Må også huske på at det å ikke ha tvunget subscription gir deg mer muligheter til å f.eks kjøpe ting på tilbud i form av gamepass og xbox live som gjerne kommer på tilbud nå og da. For å ikke snakke om at jeg tipper rundt juletider/BF at Xbox One X vil falle litt mer i pris.  

 

Nei, er du helt fresh kjøp deg en xbox one for en tusenlapp på finn. Så kjøper du gamepass/live når enn du måtte føle for det. Kommer en ny konsoll sikkert rundt 2020 uansett. 

 

Xbox All Access fra dag 1 med Xbox Scarlett kunne vært noe ja, men det kommer helt ann på hvordan ting ser ut på det stadiet.

 

Er man "smart" så kan man f.eks. kjøpe bare en måneds Gamepass når man vet man får godt med tid til å spille neste måned for eksempel. Men jeg har vært "smart" på en annen måte ved å stocke opp med Gampass før de satte opp prisen, så jeg har betalt ~1000Kr for de neste 2 år. Men selv om man i dag skulle betalt full pris, så er Gamepass ingen dårlig deal uansett hvordan man vender på det. 99 Kr i måneden blir 2 stk. spill på dag en til 600 Kr stykk, så er Gamepass tjent inn. Men så er det jo slik da, at Gamepass gir mer enn dag en tilgang på mer enn 2 spill. Husker ikke hvor mange det blir i år? Men man går altså veldig fort i pluss med regnestykket. For de som allerede eier XBox kan man selvsagt kjøpe Gamepass kun når man trenger det, og sånn sett spare enda en hundrelapp for hver måned man ikke har det. Men for meg så snakker vi da om småpenger. Og dette med "All access" er jo uansett ikke myntet på oss som allerede har XBOX. Og for en ny gamer, å komme til en konsoll som X1X med 100 spill på dag en for $33 i måneden. Jeg synes det er et helt vilt godt tilbud...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...