Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er noen få som kanskje har forsvunnet, men det her skal være en full liste over hva som er tilgjengelig nå i hvert fall. Alt som MS selv publiserer skal være der for alltid, men noen ytterst få spill virker som de er der tidsbegrenset basert på utgiver (tror MGS5 er/var tidsbegrenset f.eks.)

 

https://www.eurogamer.net/articles/2018-08-01-xbox-game-pass-games-list-price

Lenke til kommentar

Jeg har en til overs - med kinect.

CD-driven er riktignok gåen, så kun online gaming mulig. Den var gåen fra fabrikk.

 

Hvordan gåen? Stygge grinding lyder etc?

 

Slik var min fra fabrikk i allefall å det var en rimelig enkel fiks så lenge man åpnet Xboxen og demonterte disk-driven. Alle tannhjulene i min disk-drive var helt ute av posisjon og det ene hadde falt helt av, men så fort jeg satte de sammen igjen så fungerte den igjen.

Lenke til kommentar

Hvordan gåen? Stygge grinding lyder etc?

 

Slik var min fra fabrikk i allefall å det var en rimelig enkel fiks så lenge man åpnet Xboxen og demonterte disk-driven. Alle tannhjulene i min disk-drive var helt ute av posisjon og det ene hadde falt helt av, men så fort jeg satte de sammen igjen så fungerte den igjen.

Korrekt

Lenke til kommentar

Jeg har en til overs - med kinect.

CD-driven er riktignok gåen, så kun online gaming mulig. Den var gåen fra fabrikk.

Hehe, tror jeg går for en der CD-driven funker, just in case! 

 

Tror det er noen få som kanskje har forsvunnet, men det her skal være en full liste over hva som er tilgjengelig nå i hvert fall. Alt som MS selv publiserer skal være der for alltid, men noen ytterst få spill virker som de er der tidsbegrenset basert på utgiver (tror MGS5 er/var tidsbegrenset f.eks.)

 

https://www.eurogamer.net/articles/2018-08-01-xbox-game-pass-games-list-price

 

Oi! Det der var rett og slett en imponerende liste. Tror kanskje det blir et lite kjøp gitt. Xbox One er liksom den eneste konsollen jeg mangler, og X360 var favoritten i mange, mange år.

Lenke til kommentar

Det betyr en masse andre problemer.

 

Nja.. Nå har det kommet mye små drypp om hvordan tjenesten til Xbox skal fungere. Og om det stemmer så kan det være at dem har løst latency problemet. Eller i det minste gjort det ekstremt minimalt. Nå er det allerede teknologi ute som har så si nesten fjernet problemet allerede. En av dem er Shadow sin tjeneste som tilogmed PC nettsider nå hyller og litt spøkefullt frykter for deres jobb i å anmelde hardware i årene fremover...  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Latency vil alltid være der, det er tross alt snakk om fysiske begrensinger (distanse) og ikke noe man kode seg vekk fra.

 

Alt de kan gjøre er å synke bilde mot latency på kontroll input, men det funker jævlig dårlig i alt av online spill. 

Lenke til kommentar

Latency vil alltid være der, det er tross alt snakk om fysiske begrensinger (distanse) og ikke noe man kode seg vekk fra.

 

Alt de kan gjøre er å synke bilde mot latency på kontroll input, men det funker jævlig dårlig i alt av online spill. 

 

Ja slik som disse tjenesten fungerer idag så vil det være alltid noe latency. Tilogmed med Shadow. Men som dem som anmelder og bruker den tjenesten så er den rimelig minimal altså. 

 

Nå vil om ryktene om dem har noe sannhet i seg til at Xbox sin tjeneste vil gjøre ting veldig annerledes. Husker ikke hvordan det var ordrett. Men endel av spillet kjøres internt på enheten som hit detection etc etc. Mens resten streames. En løsning dem tilsynelatende har laget for å eliminere eller minske latency til det minimale. 

Lenke til kommentar

Må få meg en monster harddisk for det her begynner å bli latterlig mye spill å få plass til....

 

Håper streaming konsollen deres vil bety null mer problemer med plass til spill.

Hvorfor skal man ha en ekstra hdd for det?

Spillene er jo lagret på din profil uansett....man spiller vel ikke 50 spill samtidig?

Endret av The Walking Dead
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja.. Nå har det kommet mye små drypp om hvordan tjenesten til Xbox skal fungere. Og om det stemmer så kan det være at dem har løst latency problemet. Eller i det minste gjort det ekstremt minimalt. Nå er det allerede teknologi ute som har så si nesten fjernet problemet allerede. En av dem er Shadow sin tjeneste som tilogmed PC nettsider nå hyller og litt spøkefullt frykter for deres jobb i å anmelde hardware i årene fremover...

Problemet med latency vil aldri bli løst med mindre MS finner en måte å bryte lysets hastighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ha en ekstra hdd for det?

Spillene er jo lagret på din profil uansett....man spiller vel ikke 50 spill samtidig?

Tenkte det samme. Kjøpte en 250 GB SSD til PCen fordi de er såpass dyre. Så med mindre jeg spiller mer enn fem store spill samtidig, så holder det i massevis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Problemet med latency vil aldri bli løst med mindre MS finner en måte å bryte lysets hastighet.

Er nødvendigvis ikke fiberen som skaper noe nevneverdig latency, men den generelle oppbyggingen av Internett med avhengighet til sentraler. 

 

Men ja, er med på hva du mener, Microsoft må fundamentalt endre Internett for å blitt kvitt latency.

Tror ikke Xbox vil være en katalysator for at det skjer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ha en ekstra hdd for det?

Spillene er jo lagret på din profil uansett....man spiller vel ikke 50 spill samtidig?

Fordi det er greit å ha de liggende i tilfelle man føler for å fyre opp et spill man kanskje ikke har spilt på lenge eller en venn vil gjerne ha deg med i en kjapp multiplayerkamp. Forbanna kjedelig å måtte tenke/si “Nei, vent litt, må bare bruke en time eller to på å innstallere 50-100gb”. (Kan selvfølgelig ta enda lenger enn det hvis man har tregere internett, og da blir et spill man kanskje bare ville spille litt på impuls noe man må gjøre dagen etterpå og kanskje ikke nødvendigvis vil spille det da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...