samco Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Feil post. Endret 16. juli 2018 av samco Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Herlig! Fått meg en del 4k blu-rayer med DV allerede så 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Hvordan ser egentlig salget av BR ut i dag? Jeg vet jo at kvaliteten er uslåelig, men har likevel ikke tenkt tanken på å kjøpe filmer de siste 3-4 årene. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Herlig .... og Sony som ikke engang har Atmos på PS4 pro henger virkelig etter.... ECD0024F-B63D-4546-83B4-05A525500095.png Atmos i spill mener du? Den støtter da bitstream som de fleste andre spillere. Har atmos med mine filmer jeg. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Xboxen støtter både Atmos i utvalgte spill og Netflix - og selvsagt blu ray/UHD bd. Rart Playstation henger litt etter her, de var tidlig ute med 7.1 støtte. Endret 16. juli 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Xboxen støtter både Atmos i utvalgte spill og Netflix - og selvsagt blu ray/UHD bd. Rart Playstation henger litt etter her, de var tidlig ute med 7.1 støtte. Ikke så veldig rart, de har jo ikke en gang en 4k Blu-Ray spiller, så hva skal de med Atmos og Dolby Vision? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Ikke så veldig rart, de har jo ikke en gang en 4k Blu-Ray spiller, så hva skal de med Atmos og Dolby Vision? Så lenge det er bitstream så betyr det ikke noe. Atmos er selvfølgelig knall å ha i spill og via Netflix. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Er det mange som har Atmos hjemmekinoanlegg med høyttalere i taket? 2 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Er det mange som har Atmos hjemmekinoanlegg med høyttalere i taket? Du må vel ikke ha i taket? Mange forskjellige måter å sette opp Dolby Atmos på etter det jeg kan se på nettet? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Er det mange som har Atmos hjemmekinoanlegg med høyttalere i taket? Det er nok ekstremt få. Surround oppsett er blitt nisje produkter dessverre. Folk vil ikke ha det lengre. Unntaket er entusiastene.Det er vel en grunn til at alle dem store kjente online of fysiske butikkene ikke har masse surround høyttalere og receivere lengre. Husker før så var det haugevis av det. Alle hadde det osv. Nå er det omtrent ikke en kjeft som har det lengre. Endret 17. juli 2018 av LarZen Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Rart det der - alle skal vi ha verdens beste tv, OLED, 4k hdr og greier - men når det gjelder lyd - så er en lydplanke greit. Men som entusiast har jeg selvsagt Atmos anlegg - og nyter det ofte - fantastisk opplegg!!! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Mye lettere å trykke inn en TV i stua i stedet for ett fullkomment lydsystem vet du Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Jeg har fortsatt bare stereo, men musikk er hovedfokuset mitt. Jeg vurderer Atmos-anlegg, men problemet mitt er kabler. Slik stua mi er, så er det klin umulig å ha bakhøytallere uten at ledningene går midt på gulvet. Vurderer trådløse, men er det noe tess? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Mye lettere å trykke inn en TV i stua i stedet for ett fullkomment lydsystem vet du Du driver vell ikke å insinuerer tøffelsyndromet her? Opplegget blir jo komplett når man også forteller at høytalere og kabler er stygt - og at man i tillegg synes lydplanken låter kjempebra. Er det Stockholm Syndrome det kalles? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Enkel klassifisering IMO selvsagt: Brukbart Atmos anlegg = OLED Ok 5.1 surround anlegg = bra LED OK stereoanlegg = enkleste/billigste LED Lydplanke = sorthvit 24" crt tv, uten fjernkontroll og kun antenne på taket tilkoplet. Endret 17. juli 2018 av Mr_Spock 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Enkel klassifisering IMO selvsagt: Brukbart Atmos anlegg = OLED Ok 5.1 surround anlegg = bra LED OK stereoanlegg = enkleste/billigste LED Lydplanke = sorthvit 24" crt tv, uten fjernkontroll og kun antenne på taket tilkoplet. Du får fortsette å fortelle deg selv slik at du kan rettferdiggjør prisen og rottet. Lydogbilde.no osv. mener en god lydplanke er helt topp, og helt ærlig stoler jeg langt mer på de enn deg. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Har Samsung K960 som støtter atmos. Er veldig fornøyd med lyden og herlig å slippe alle kablene som jeg hadde før med 7.1 Er godkjent av kjerringa også. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Du får fortsette å fortelle deg selv slik at du kan rettferdiggjør prisen og rottet. Lydogbilde.no osv. mener en god lydplanke er helt topp, og helt ærlig stoler jeg langt mer på de enn deg. Lyd og Bilde er kjøpt og betalt. Det fantes en tid da "en god lydplanke" faktisk var et greit alternativ for enkelte. Men de har aldri kostet under 10 000 Kr, og gjør det heller ikke den dag i dag. Jada, vi med "ordentlige" anlegg tillater oss sikkert å snobbe litt innimellom. Men det er nok rett og slett fordi vi har hørselen til å sette pris på de dyrere løsningene. Om noen kommer drassende med en lydplanke til ~3K til meg, så begynner jeg nesten å grine. Samtidig som folk på besøk hos meg bokstavelig talt har begynt å grine (men da av helt andre grunner) mens jeg har demonstrert anlegget mitt... Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Du får fortsette å fortelle deg selv slik at du kan rettferdiggjør prisen og rottet. Lydogbilde.no osv. mener en god lydplanke er helt topp, og helt ærlig stoler jeg langt mer på de enn deg. Hmm, Lyd og Bilde sier du? Kanskje man skulle bytte ut kabelrotet og Atmos anlegget for å få helt topp lyd? hmm verdt å tenke på, takk. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Det neste blir vel at kinonene "oppgraderer ved å fjerne hele Atmos opplegget og gjemme et par høytalere bak lerret - "Slik at kundene slipper kabelrotet og blir fornøyde" "Det er topp lyd" forsikrer kinosjefene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå