Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk meg en xbox one x her på salg (3490kr)

Er ganske fornøyd men er en ting som irritere meg..Men aner ikke om det er tven, recieveren, xboxen eller plex appen.

Jeg har satt opp xbox til å kjøre native 4k da jeg har 4k tv (uten hdr)
Dersom jeg skal spille av en film på plex som er 1080p (som gjerne er svært stor) så timer bildet ut og går i "no HDMI connection found"
Lyden går også av. 

Trykker jeg tilbake på xboxen kommer plex bildet opp, så det virker som noe skjer i nedskalleringen her.

Setter jeg opp 1080p oppløsning på xboxen så er ikke dette et problem.. Så det skjer kun med neskalering fra 4k til 1080p og kun på filmer som krever en del båndbredde.. Enkle filmer i 720p eller 1080p fungerer helt fint.

Noe irriterende til tider må jeg si

Lenke til kommentar

Fikk meg en xbox one x her på salg (3490kr)

 

Er ganske fornøyd men er en ting som irritere meg..Men aner ikke om det er tven, recieveren, xboxen eller plex appen.

 

Jeg har satt opp xbox til å kjøre native 4k da jeg har 4k tv (uten hdr)

Dersom jeg skal spille av en film på plex som er 1080p (som gjerne er svært stor) så timer bildet ut og går i "no HDMI connection found"

Lyden går også av. 

 

Trykker jeg tilbake på xboxen kommer plex bildet opp, så det virker som noe skjer i nedskalleringen her.

 

Setter jeg opp 1080p oppløsning på xboxen så er ikke dette et problem.. Så det skjer kun med neskalering fra 4k til 1080p og kun på filmer som krever en del båndbredde.. Enkle filmer i 720p eller 1080p fungerer helt fint.

Noe irriterende til tider må jeg si

 

Koble Xboxen rett i tven og se om det fortsatt skjer.

Jeg har ikke vært borti det problemet, men min er koblet rett i tven siden jeg ikke har reciever med 4k throughput/output.

 

Jeg regner med at 4k innholdet du prøver å spille av ikke er HDR?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det samme skjer med meg, men har en litt annen setting og har lært meg å leve med den :)

 

Koble direkte til tvn som nevnt over, så ordner det seg forhåpentligvis.

Hvordan du så får lyd ut på anlegget er jeg usikker på - jeg har selv valgt å bruke BT-headsettet mitt da det gir fantastisk lyd, og derfor ikke surret meg til å finne ut "hvordan". Antar at man må swappe lydkabelen frem og tilbake hver gang man bruker/ikke bruker xboxen.

Lenke til kommentar

Det blir jo uansett en utfordring med de spillene som krever å laste ned resten av spillet når en Blu-ray-skive ikke inneholder hele spillet. Slik som med Halo 5, gears of war 4 og uncharted 4 krever jo en dag 1 patch for å faktisk få lastet inn hele spillet.

 

Tror nok ikke det er så urealistisk at det kan komme allways online systemer i fremtiden (og hvis det er sånn at de går over til spill-streaming så sier det jo seg selv at man må ha Internett for å spille).

 

Utviklinga vil nok heller gå mot at man kan laste ned spillet og spille det x ant dager offline før man må reverifisere(litt som spotify) for å få forsette spillet. Mulig man ender opp med ein fast pris for medlemsskap eller betaler for eit og eit spill.

 

I tillegg vil fysiske medier forsatt ha eit marked som blir for dyrt å snu ryggen til. Always online vil difor medføre nok ein nedtur om det blir brukt som pr-stunt ved neste konsollgenerasjon.

Lenke til kommentar

Koble Xboxen rett i tven og se om det fortsatt skjer.

Jeg har ikke vært borti det problemet, men min er koblet rett i tven siden jeg ikke har reciever med 4k throughput/output.

 

Jeg regner med at 4k innholdet du prøver å spille av ikke er HDR?

4k innholdet er ikke HDR nei. Recieveren min har 4k output så det blir mer stress om denne skal gå direkte via TV.. Da må jeg vell ha en optisk lydkabel også mellom xbox og receiver som da gir lyd regner jeg med.. 

 

Tror heller jeg bare lever med det..og heller oppjustererer til 4k når jeg faktisk spiller spill eller ser film med 4k innhold. Ikke så alt for ofte dette skjer enda 

 

Det samme skjer med meg, men har en litt annen setting og har lært meg å leve med den :)

 

Koble direkte til tvn som nevnt over, så ordner det seg forhåpentligvis.

Hvordan du så får lyd ut på anlegget er jeg usikker på - jeg har selv valgt å bruke BT-headsettet mitt da det gir fantastisk lyd, og derfor ikke surret meg til å finne ut "hvordan". Antar at man må swappe lydkabelen frem og tilbake hver gang man bruker/ikke bruker xboxen.

Det enkleste blir vell optisk kabel mellom xbox og reciever, men aner ikke om du får alle disse dolby digital / DTS formatene da.. God lyd er viktig for meg så må ha en god løsning der :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er pga jeg er ned på den første ringen av oppdateringer men hver gang jeg går innpå The Crew 2 mister jeg lyden i spillet, Xbox guiden heller gir ikke lyd. Med en gang jeg lukker spillet er lyden tilbake på xboxen. Noen som har en fiks? Som det er nå får jeg ikke brukt voksen.

aldri hadd problemet på xboxn, men hadde samme problem på betan på ps4n.
Lenke til kommentar

Synes det er rart at man går til innkjøp av Xbox One X så er det så dårlig optimaliserte spill som The Crew 2. Kjøper knapt spill så begynner jo og lure om alle spill er sånn. I 4K utrolig mye små lugging og i fps mose er det litt lugging. Det er for dårlig.

 

Jeg har ingen nevnverdige problemer med X optimaliserte spill. Under open beta på The Crew 2 så hadde jeg ingen fps problemer. Så her er det nok det vanlige som er synderen. Nemlig å kjøpe og spille et spill på lansering. I dette tilfellet noen dager før lansering. Noen patcher senere og kanskje litt nett optimalisering ifra Ubisoft så er spillet slik det burde være.  

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Fikk meg en xbox one x her på salg (3490kr)

 

Er ganske fornøyd men er en ting som irritere meg..Men aner ikke om det er tven, recieveren, xboxen eller plex appen.

 

Jeg har satt opp xbox til å kjøre native 4k da jeg har 4k tv (uten hdr)

Dersom jeg skal spille av en film på plex som er 1080p (som gjerne er svært stor) så timer bildet ut og går i "no HDMI connection found"

Lyden går også av. 

 

Trykker jeg tilbake på xboxen kommer plex bildet opp, så det virker som noe skjer i nedskalleringen her.

 

Setter jeg opp 1080p oppløsning på xboxen så er ikke dette et problem.. Så det skjer kun med neskalering fra 4k til 1080p og kun på filmer som krever en del båndbredde.. Enkle filmer i 720p eller 1080p fungerer helt fint.

Noe irriterende til tider må jeg si

 

Det der kan faktisk være at HDMI kabelen din ikke er god nok. Du må ha kabel som støtter 4K og i god kvalitet.

Lenke til kommentar

Hiver denne inn her også, om noen vurderer å bestille en konsoll fra komplett. Som kjent å pakker de ikke slike "ferdig pakkede" varer ytterligere men sender ut som de er.

Vi diskuterte vel nylig rundt dette med å bestille "ferdig pakket" vare fra Komplett. Kom over dette, grusomme skrekkeksempelet inne i en gruppe på facebook i dag... for denne må ha hatt noen tøffe turer frem og tilbake, og det hører med i historien at den forsvant under transport og ble returnert til Komplett og så sendt ut igjen til kjøper. 

 

Her er noen eksempler:

 

 

36242416_10160598754190192_3969361654876


36270703_10160598758080192_2494917403842

36346013_10160598758060192_4651660851009

36229640_10160598753775192_9511019104908

36376231_10160598754040192_5371482449102


 

Lenke til kommentar

Med annet boksen hadde vært veldig spesiell så hadde jeg ikke brydd meg mye. Verre er det med bokser i butikker som ser slik ut. Og jeg har sett en del av de, spesielt hos Gamestop.

 

Og spesielle bokser pakker Komplett ekstra inn.

Du kan jo alltids legge det til som en kommentar når du bestiller at du ønsker den ekstra pakket om du ser at det er en slik type boks.

 

At den har vært borte har jo vært med på å gi den ekstra skader. Og all kred til Komplett for å sende den ut igjen egentlig. Jeg regner med at figuren inne i pakka er viktigere enn pappen rundt. Og disse figurene er særdeles godt pakket og beskyttet inne der.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Med annet boksen hadde vært veldig spesiell så hadde jeg ikke brydd meg mye. Verre er det med bokser i butikker som ser slik ut. Og jeg har sett en del av de, spesielt hos Gamestop.

 

Og spesielle bokser pakker Komplett ekstra inn.

Du kan jo alltids legge det til som en kommentar når du bestiller at du ønsker den ekstra pakket om du ser at det er en slik type boks.

 

At den har vært borte har jo vært med på å gi den ekstra skader. Og all kred til Komplett for å sende den ut igjen egentlig. Jeg regner med at figuren inne i pakka er viktigere enn pappen rundt. Og disse figurene er særdeles godt pakket og beskyttet inne der.

 

Orginal-embalasjen kan være like mykje verdt som innholdet for samlere. Såleis ser eg ingen grunn for å gi kred til Komplett. Di burde heller sendt ut ein ny og godt innpakka. Uannsett er det feil at man må be om å få noko godt innpakka. Det burde falle naturlig for di som vil ha kundane tilbake. Hadde aldri godteke noko slikt sjølv. Men greit å vite at Komplett har rævva pakke-filosofi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...