LarZen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Larzen, du glemmer mange punkt som Phil Spencer tar opp i giantbomb intervjuet også. Er mulig den digitale hverdagen er her, men det er faktisk fortsatt mange som kjøper cder i butikken, film i butikken og spill i butikken. I USA har mange data caps på internett, noe som er uhørt her hos oss. Hvis absolutt skal flyttes til å gjøres over nett, tror vi har en jobb å gjøre for infrastrukturen. I mange verdensdeler har de ikke tilgang på internett, bare i Australia er internett så sykt dritt. At det går mot always online, og streaming bokser ifremtiden er vel klart, men at det skjer snart er bare tull. Ja du har helt rett i at mange henger etter enda. Og da spesielt problematisk er det i USA som fortsatt holder på med data caps i mange områder. Derfor tror jeg at neste generasjon vil uten tvil ha en tradisjonell konsoll. Men neste generasjon der igjen...det spørs altså. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Ja du har helt rett i at mange henger etter enda. Og da spesielt problematisk er det i USA som fortsatt holder på med data caps i mange områder. Derfor tror jeg at neste generasjon vil uten tvil ha en tradisjonell konsoll. Men neste generasjon der igjen...det spørs altså. Så du er enig i det jeg skriver likevel da? Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Rart ikke MS har kastet seg inn i ISP-bransjen der nede. De kunne jo pushet både konsoller, XBL og GamePass som bare faen ved å gi samlerabatter abonnement og rabatt og nedbetalingsplan på selve konsollen hvis man binder seg for internettet deres i 1-2 år av gangen eller noe slik, selvsagt uten data-caps. Men aner ikke hvordan ting fungerer der nede jeg, kanskje det er ekstremt vanskelig for de å starte/kjøpe opp opp noe slik. Google Fiber møtte vel delvis veggen etterhvert har jeg lest, men har ikke satt meg inn i det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Rart ikke MS har kastet seg inn i ISP-bransjen der nede. De kunne jo pushet både konsoller, XBL og GamePass som bare faen ved å gi samlerabatter abonnement og rabatt og nedbetalingsplan på selve konsollen hvis man binder seg for internettet deres i 1-2 år av gangen eller noe slik, selvsagt uten data-caps. Men aner ikke hvordan ting fungerer der nede jeg, kanskje det er ekstremt vanskelig for de å starte/kjøpe opp opp noe slik. Google Fiber møtte vel delvis veggen etterhvert har jeg lest, men har ikke satt meg inn i det. Eneste jeg vett definitivt er at i mange områder har enkelte ISPer fullstendig monopol. Så regner med at de eier de fulle rettighetene til det utbygga nettet, og at det derfor vanskelig/umulig for andre selskaper å etablere seg, uten noen vanvittige kostnader i oppstarten. Så nå sliter USA både med monopol og at nett nøytraliteten er mer eller mindre død, takke seg til slik vi har det her til lands. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Så du er enig i det jeg skriver likevel da? Neida jeg står fortsatt for det jeg skrev. Selv i USA med datakvoter så må dem forholde seg til store nedlastninger på konsoll den dag idag. Det er jo knapt et spill som lanseres idag hvor en ikke må laste ned alt ifra noen få gigabyte til omtrent hele spillet på nytt etter en installasjon. Så selv USA må forholde seg til dette. Men om vi får en alltid online konsoll om 2-3 år det er jeg litt usikker på. Men det hadde jo utgjort liten til ingen forskjell for folk med dårlig nett og datakvoter. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Neida jeg står fortsatt for det jeg skrev. Selv i USA med datakvoter så må dem forholde seg til store nedlastninger på konsoll den dag idag. Det er jo knapt et spill som lanseres idag hvor en ikke må laste ned alt ifra noen få gigabyte til omtrent hele spillet på nytt etter en installasjon. Så selv USA må forholde seg til dette. Men om vi får en alltid online konsoll om 2-3 år det er jeg litt usikker på. Men det hadde jo utgjort liten til ingen forskjell for folk med dårlig nett og datakvoter. Men hvorfor pushe for at konsoller skal være være ubrukelige uten nett? Det gir ingen mening i mitt hode, de får jo til akkurat det samme selv uten å innføre et idiotisk DRM handshake som ingen drar nytte av. Det virker direkte absurd for meg at dette er noe noen forbrukere vil ha. 2 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Nå brukes vel betegnelsen 'always online' også for den 24 timers check-in MS planla i starten av denne generasjonen vel? Altså konsollen din fungerer fortsatt som normalt de resterende 23 timene og 59 minuttene av døgnet uten nettilgang, så ser ikke på det som ett problem i det hele tatt. En konsoll som MÅ være kobla på nett 24/7 uten unntak eller så slutter den fungere gir ikke mening over hodet nei. Mister man nettet mer enn 24 timer i strekk så ofte at en online check-in en gang i løpet av døgnet er problematisk så ligger uansett problemet ett helt annet sted enn i always online konseptet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men hvorfor pushe for at konsoller skal være være ubrukelige uten nett? Det gir ingen mening i mitt hode, de får jo til akkurat det samme selv uten å innføre et idiotisk DRM handshake som ingen drar nytte av. Det virker direkte absurd for meg at dette er noe noen forbrukere vil ha. Om det betyr at en kan selge,bytte og låne bort digitale spill så hadde det vært en trade off jeg personlig hadde tatt. Fks så ser jeg alt av tv via nett. Er nettet nede så må en finne på noe annet her i huset. Kan telle på en hånd hvor ofte det har vært et problem dem sist årene. Men det optimale hadde vært en verifisering en gang i uka fks. Vi må jo få mer kontroll over våre digitale spill etterhvert. Og da må en form for verifisering på plass. Det kunne jo vært valgfritt. Har du spill via plate. Ingen verifisering nødvendig. Men er du som mange med hundrevis av digitale spill. Så må en verifisere engang iblant. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Det er visst over 500 personer som jobber med Halo Infinite nå og det er talent der som har vært med på Horizon Zero Dawn og Uncharted 4. Det spekulerer også i at spillet bare er veldig tidlig i utviklinga enda og at SlipSpace motoren har vært under utvikling i flere år. Hvis spillet faktisk er i ett tidlig stadie nå så ser vi veldig muligens på en launch tittel til project Scarlett hvis den kommer i 2020-21. Gleder meg uansett noe jævlig hva enn det er. Håper på en ny retning og litt mer open world Halo! Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) En ting som alltid har irritert meg med Halo er hvor dårlig de har greid å fremstille hvor grusomt alt rundt Flood egentlig er, sånn horrormessig. Det er vel mest sansyneligvis for å kunne ha en Teen-rating på spillene, men uansett... Har sett en del lorevideoer på youtube om Flood, å disse videoene alene gir meg mer chills nedover ryggen enn Halo spillene noen gang har greid. MS burde lage en Halo-spinoff i samme stil som Dead Space, for det hadde seriøst matchet så utrolig bra. Pluss det er et stort hull i spillverdenen her for tiden nå som Dead Space er lagt på is/dødt. Spoiler: I en crossover kamp mellom Flood og Necromorphs, så hadde sisstnevnte blitt fullstendig utryddet Endret 19. juni 2018 av XtaZ 1 Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Hvis det er så langt unna som 2020, så håper jeg det er et lanseringsspill til Scarlet eller hva den nå kommer til å hete Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Spørsmål: Er det forskjell på Kinect-tilkobling til en Xbox One vs Xbox One S? Jeg solgte nettopp en Kinect tilhørende min One, men fikk kjøper tilbake på døra sinna som en veps fordi det ikke fulgte med "adapter" Men jeg har da ingen "adapter"? Den har vel vært koblet direkte til One, uten mellomledd? Antar at det medfølger en adapter til S-utgaven og at kjøper enten burde visst dette eller lest annonsen bedre? Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Man fikk adapter gratis en periode etter at S kom ut hvis man hoppa fra en original Xbone til en S. Men, hvis man skal koble Kinect til en S eller X nå så må man kjøpe det adapteret separat. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Man fikk adapter gratis en periode etter at S kom ut hvis man hoppa fra en original Xbone til en S. Men, hvis man skal koble Kinect til en S eller X nå så må man kjøpe det adapteret separat. Ok takk, så jeg har altså ikke noen adapter siden jeg bare har en standad One antar jeg. Dærsken han var hissig ass. Skjønte ingenting jeg. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Jepp, trenger en slik. Ser det ligger noen ute på Ebay om ikke annet. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Jaa...skjønner. Han var ihvertfall mann nok til å sende meg en beklagelse på at han først og fremst ikke hadde sjekket - ei heller lest annonsen skikkelig da han trodde vi hadde samme type box. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Ja, litt spesielt at de har valgt den løsningen. Men, kan vel si med nogenlunde sikkerhet at det ikke kommer noen Kinect v3.0 Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Finnes noen Home made modifiserte kinects på Ebay som bruker kun USB fra Xbox S og X Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Derfor har jeg både One og One X i stua, fordi Kinect enda brukes og jeg nekter å betale en formue for å bruke det på X'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå