Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Fy faen FC5 leverer sinnsyk grafikk på Xn? Ac origins all over again ?

Ser faktisk imponerende ut på One S og vanlig PS4 også.

Men fortsatt bare tragiske 30 FPS så blir å kjøpe på PC her.

Je, sant nokk, men klarer meg fint med 30fps på Farcry :) Endret av Matsern117
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er valget 4K HDR 30fps på et stort TV. Eller 1080p SDR 60fps på en liten monitor.

Så lenge det ikke er et online fps spill hvor jeg føler meg handicapped på noen måte. Så velger jeg den peneste versjonen...  

Er rart hvordan korta har snudd litt. Før var PC så si alltid den versjonen som så best ut. Det er ikke tilfellet idag lengre. Dem av dere som har fks prøvd Sea of Thieves i HDR på X og i SDR på PC vet veldig godt hva jeg mener. Helt sykt forskjell...

Lenke til kommentar

For meg er valget 4K HDR 30fps på et stort TV. Eller 1080p SDR 60fps på en liten monitor.

Så lenge det ikke er et online fps spill hvor jeg føler meg handicapped på noen måte. Så velger jeg den peneste versjonen...

Er rart hvordan korta har snudd litt. Før var PC så si alltid den versjonen som så best ut. Det er ikke tilfellet idag lengre. Dem av dere som har fks prøvd Sea of Thieves i HDR på X og i SDR på PC vet veldig godt hva jeg mener. Helt sykt forskjell...

Da har du for dårlig maskinvare. Kjøp deg en ultrawide monitor å opplev en helt annen verden når det gjelder gaming.

Og HDR-monitorer får man til PC også.

Det hjelper forøvrig lite at bildet er bra når det fortsatt er 30 FPS. Det er rett og slett for dårlig idag.

Så jo, PC ser og ikke minst er mye smoothere å spille på enda.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Da har du for dårlig maskinvare. Kjøp deg en ultrawide monitor å opplev en helt annen verden når det gjelder gaming.

Og HDR-monitorer får man til PC også.

Det hjelper forøvrig lite at bildet er bra når det fortsatt er 30 FPS. Det er rett og slett for dårlig idag.

Så jo, PC ser og ikke minst er mye smoothere å spille på enda.

Ja jeg skriver jo ikke at det er et valg andre burde ta. Men for meg... :)

Har en investert i en monster PC og skjerm så leverer jo det spill opplevelser uten side stykke. Men om en ikke har en HDR monitor og spill som støtter det så ser spesielt Xbox One X markant bedre ut altså. Selvfølgelig teksturer etc kan være bedre på PC. Men farge spekteret med HDR i kombinasjon med 4K eller så nær som mulig overgår visuelt hva mange PC spill leverer idag.

Sitter med en GTX1080 PC så jeg ser dette first hand. Sea of Thieves er et av dem beste HDR spillene som er laget pr.dags dato. Og det ser helt eksjepsonelt bedre ut på Xbox One X i 4K HDR en på min PC med alt på maks i 1080p 60fps+. Ser nok rimelig heftig ut på PC for dem med høyere oppløsning og evnt ultra wide. Men ingen HDR støtte på PC gjør fortsatt at konsoll utgaven ser mye bedre ut. 

Skal bli spennende å se om PC får fingeren ut når det kommer til HDR. Det ser rimelig dårlig ut så langt med kun noen få halvslappe 400-700nits "HDR" monitorer. Og hvor dem skikkelige 1000nits monitorene er rett rundt hjørne men med en prislapp på langt over 20.000kr for en 27"....

Lenke til kommentar

Hvis noen her liker Halo så kan jeg anbefale youtube kanalene til HiddenXperia og HaloFollower hvor de forteller rimelig dypt om loren i Halo-universet helt fra starten til current events. Spillene skraper bare så vidt overflaten av alt som har skjedd.

Endret av XtaZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit å understreke at HDR på monitorer er temmelig labre greier enn så lenge. Peak brightness er ikke i nærheten av halvgode, og hvertfall ikke i nærheten av gode TV-er og flere av HDR-skjermene er heller ikke i nærheten av å fylle det utvidede fargerommet. Det er også utrolig begrenset med monitorer med godt sortnivå, så med begrenset peak brightness og allerede svakt sortnivå så er det vanskelig å oppnå noen god HDR-effekt.

Har selv en Asus PG348Q, nå har ikke denne HDR men er fremdeles å regne som en av de bedre ultrawidemodellene på markedet og bildet sammenlignet med spill i 4K HDR på TV-en (LG OLED B6 og C7) kan jo ikke sammenlignes på noe som helst måte. Foretrekker jo for all del å spille på PC på grunn av ytelse, mus+tastatur osv.. Men akkurat selve bildekvaliteten på selve skjermen er ikke i nærheten av TV-en på noe som helst område.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Kommer til å hanke med meg The Witness i hvert fall, de andre har jeg enten ikke interesse av eller har allerede :p

Hvis noen som overhodet har noe som helst interesse i AC serien og ikke har Syndicate bør de virkelig få det med seg når det er gratis dog!

Lenke til kommentar

Det ser jo faktisk ut som No mans sky utviklerenne tar inn over seg den enorme kontroversen de skapte når de lanserte det uferdige spillet sitt og prøver å gjøre det godt igjen med å supporte spillet med virkelige store gratis updates lenge etter spillet er sluppet og "ferdig" istedenfor å stikke av med alle millionene  de tjente på dette mageplasket.  Det er noe jeg helt klart kan stå i respekt av :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...