Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det blir noe julesalg på digitale Xbox One-spill? Ser Sony har sparket igang 12 days of christmas-salget sitt nå, og jeg er sugen på Lego Jurassic World - men nekter å betale nesten tre ganger mer for digital kopi enn for fysisk.

(Grunnen til at jeg vil ha det digitalt er game sharing)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, det er lett å blåse av backwards compat som noe vi bare forventer, uten tanke på hvor mye arbeid som ligger bak. Og her er det tydelig at Microsoft har gjort en solid mengde arbeid, allerede fra starten på One-generasjonen. De kunne fått spillene til å kjøre og sagt that's it, gi oss penger. Men neida, de gjør opplevelsen langt bedre og jobber for at det skal være stabilt og ha jevn fps. Samtidig som de, av prinsipp, ikke endrer en eneste linje i den originale spillkoden. Imponerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert nevnt her før. Men ser Netflix appen på Xbox one X har en stygg HDR bug. Flere områder i filmer er for lys grå og gjelder også letterbox som ser ut som LCD tv sort. Altså grått og ikke helt sort som det skal være på Oled.
En kompis har akkurat samme feil. Netflix appen på selve LG oled tven og Nvidia Shield netflix appen viser riktig. Men de støtter ikke Atmos som Xbox one X Netflix appen gjør.

Etter litt søking virker det som har vært et problem lenge ink på One S og PS4 også? At de aktiverer HDR på alt innhold selv det som ikke er det. 

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/10/25/netflix-is-permanently-broken-on-the-ps4-and-xbox-one-s/#35a144eb271b

http://www.avsforum.com/forum/141-xbox-area/2880561-netflix-xbox-one-s-hdr-enabled-upon-launching-app.html

De fikset vel blu-ray hdr for ikke så lenge siden men Netflix og de andre streaming appene virker det som de glemte av.

Tipper de med lcd tv ikke en gang legger merke til det siden de har så dårlig sortnivå i hdr uansett. Hadde nok ikke sett det på min forrige tv en Samsung KS8005 quantum dot tv som var helt ræva på sort i hdr. 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

Andre som har litt problemer med å bruke hodeklokker via kontrolleren og Dolby Atmos? Spilte litt Destiny 2 igår og det spraker og er ikke spesielt behagelig til tider. Og plutselig kom lyden også på TV når jeg brukte hodeklokkene...

Mye bugs å rot altså...

Lenke til kommentar

Sikkert nevnt her før. Men ser Netflix appen på Xbox one X har en stygg HDR bug. Flere områder i filmer er for lys grå og gjelder også letterbox som ser ut som LCD tv sort. Altså grått og ikke helt sort som det skal være på Oled.

En kompis har akkurat samme feil. Netflix appen på selve LG oled tven og Nvidia Shield netflix appen viser riktig. Men de støtter ikke Atmos som Xbox one X Netflix appen gjør.

Etter litt søking virker det som har vært et problem lenge ink på One S og PS4 også? At de aktiverer HDR på alt innhold selv det som ikke er det. 

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/10/25/netflix-is-permanently-broken-on-the-ps4-and-xbox-one-s/#35a144eb271b

http://www.avsforum.com/forum/141-xbox-area/2880561-netflix-xbox-one-s-hdr-enabled-upon-launching-app.html

De fikset vel blu-ray hdr for ikke så lenge siden men Netflix og de andre streaming appene virker det som de glemte av.

Tipper de med lcd tv ikke en gang legger merke til det siden de har så dårlig sortnivå i hdr uansett. Hadde nok ikke sett det på min forrige tv en Samsung KS8005 quantum dot tv som var helt ræva på sort i hdr. 

Her er du ikke helt på nett.

Det var en feil på UHD og Netflix som gjorde at sort ble grått.

Det er fikset, OGSÅ på Netflix.

YouTube har ikke støtte for HDR på Xbox One S/X.

Hvis du ser grå felter oppe og nede på din KS8 med Nexflix fra Xbox One S/X er det enten et dårlig apparat, eller feile innstillinger et sted.

Selv på min eldre Samsung JS9505 er kantene oppe og nede kullsorte når jeg ser f.eks Marco Polo i 4k HDR på Netflix via Xbox One S/X. (Ja, jeg testet på begge boksene).

Så min konklusjon er.

UHD og Netflix fungerer som det skal på Xbox One S/X.

Lenke til kommentar

Her er du ikke helt på nett.

Det var en feil på UHD og Netflix som gjorde at sort ble grått.

Det er fikset, OGSÅ på Netflix.

Hvis du ser grå felter oppe og nede på din KS8 med Nexflix fra Xbox One S/X er det enten et dårlig apparat, eller feile innstillinger et sted.

Selv på min eldre Samsung JS9505 er kantene oppe og nede kullsorte når jeg ser f.eks Marco Polo i 4k HDR på Netflix via Xbox One S/X. (Ja, jeg testet på begge boksene).

Så min konklusjon er.

UHD og Netflix fungerer som det skal på Xbox One S/X.

Nei er ikke fikset ellers er det en feil mot LG/oled tver. Er akkurat samme på både min og en kompis sin og ikke noe feil på innstillinger. Vi har begge LG oled. Kun et problem ved bruk av Netflix. På spill, blu-ray osv er det ikke noen slike feil (lengre) Var det på blu ray før men det er fikset. 

Mulig man bare ser det på oled eller et problem som har noe med LG å gjøre, for er bare slik at at man ser det er litt grått og ikke helt sort.

Siden lcd tver ikke klarer vise helt sort uansett så ser man det nok ikke der enkelt eller i det hele tatt. Fyr den opp i et helt mørkt rom med mye lys som det skal være med hdr så ser man det veldig godt spes på mørke filmsener hvor mye de sliter.

Samsung JS9505 har vell også full array backlight eller var det kant led på sidene som er noe bedre. KS8005 har kant led nede som lyste opp hele nedre letterbox fra sort til grå på hdr som man så veldig tydelig. Hadde 75" og er verre desto større tv.

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

Vel, som jeg skriver.
På min LG OLED55B7 fungerer alt som det skal. Kullsort på bars oppe og nede, full punch i HDR-bildet, på Netflix.
På min UE65JS9505 fungerer alt som det skal. Kullsorte bars oppe og nede, full punch i HDR-bildet, på Netflix.

Har 20 års nerdeerfaring innen AV, og stiller meget høye krav til bildekvalitet.

Kan godt være noen eldre LG-utgaver sliter, men på årets serie fungerer det etter patchen som kom i november til Xbox.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en 65E7 og kompisen har en 65C7. Samme problem på begge to. Software 04.70.30 som er siste.

Prøv å spill av feks Inglourious Basterds eller Tron: Legacy. Langt fra sort, er veldig mørkt ja men ikke helt sort. Samme med Stranger things. Menyene og splash screen i Netflix derimot er helt sort der de skal være.

På Nvidia shield og den innebygde Netflix appen ser alt bra ut. Så kun Xbox. Skrur jeg av HDR på xboxen ser det også bra ut. Virker som Xbox fyrer opp netflix appen i hdr med en gang man starer programmet som er veldig merkelig. Siden da viser den jo alt i hdr noe det ikke skal.

Prøver bare å finne ut hva det  er og virker mest som en bug. For er rart når begge opplever det samme + flere på andre forum. Prøvd reset av alle bilde innstillinger og alle bildemoduser. Samt forskjellige gamma osv.

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

De er riktig at Netflix starter opp i HDR-modus. Kjører du da HDR-materiale, stemmer alt hos meg.
Men hvis jeg kjører noe som ikke er HDR, blir sort = grått.
Det løser jeg ved å hake vekk "Tillat HDR" i skjerminnstillinger på selve Xbox One S/X.
Da er sort helt sort i vanlig Standard Dynamic Range.

Men som sagt, jeg har ikke grå partier hvor det skal være sort, når jeg ser HDR-materiale som UHD-filmer eller Netflix HDR-materiale.
De kan godt patche appen så den switcher mellom HDR og SDR i Netflix, alt etter som hva som vises. Det fungerer helt fin på min UHD-avspiller X800.

Lenke til kommentar

Da er vi enige at det er noe feil med netflix appen på Xbox på one S/X ;) Har heller ikke problemer med UHD filmer osv.

Skal være unødvendig å gå inn i innstillinger å huke bort HDR for å få normalt sort nivå på en app. Men sortnivået er ikke helt rett i hdr modus heller. Samme problem på Playstation 4 sin netflix også. 

Bruker den nesten ikke selv siden det er stort sett bare Nvidia Shield boksen jeg bruker med kodi, netflix, youtube ++ Men hadde vært greit å hatt muligheten til å bruke xboxen også siden jeg har 2 av den på den andre tven. 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

Spilt endel Destiny2 på X nå. Ble et fint hopp visuelt med 4K HDR patchen altså. Meget bra! 

Har holdt på å gå frem og tilbake mellom konsoll og PC utgaven nå. Og X holder seg veldig høyt oppe. Men jeg må si det er virkelig to forskjellige spill opplevelse. På konsoll så er gameplay vesentlig roligere og med en aim assist som er litt i overkant for mye. Du kan se klart å tydelig at du ikke kommer til å treffe men aim assisten drar seg bort til hode og splatt du er plutselig god :D

Fint for meg som ikke er spesielt god med en håndkontroller i raske situasjoner. PC versjonen og gameplay er vesentlig raskere og det krever mye mer ferdighet til å blåse hode av en fiende. Du kan gjøre ting du rett og slett ikke kan med konsoll utgaven føler jeg. Det er samme spillet men to heeeeelt forskjellige spill opplevelser. 

Men slik er det vel strengt tatt med mange spill når det kommer til konsoll og PC.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...