Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Min fixset seg selv med en update.... nye sky net den har blitt self aware....

Som jeg nevnte så var det mulighet for at det var software som ville løse dette. Bra det ordnet seg da. Utrolig kjedelig når en får noe nytt å leke med og så klikker det...

Var rimelig skråsikker den måtte sendes til MS var ikke liv i disk driven tok ikke imot platene engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke slik at Xbox'en "tar opp" hele tiden? Men at man forhånds innstiller at opptaket skal være siste 5 minutter eller siste 10 minutter f.eks? Og at man kan spesifisere at man heller vil ha et opptak fra "nå" til man velger "stop"?

Jeg lurer på hvor smart det er å bruke en minnepenn til opptak. Om det gjøres konstant opptak i 4K må det vel bli vannvittige mengder med "skriv" til minnepennen? Disse minnepennen er vel neppe beregnet på denne slags bruk med kontinuerlig skriving?..

Har ikke 4K tv ennå så prøvde bare å ta opp i 1080p

Tror ikke det blir tatt opp noe med mindre man vil ta opp og aktiverer opptak der og da....men har ikke så mye greie på dette.

Xbox'en skal ha de 5 siste minuttene i "minnet". Spørsmålet er hvor det lagres. Om det lagres fortløpende i system minnet, og så "eksporters" til minnepinnen en videosnutt når man ber om det. Så er det jo ikke noe problem. Men om en videofil kontinuerlig skrives og overskrives på minnepinnen, så kan det bli veldig mye data for en minnepenn. Jeg har en SSD (pro versjon) som har endurance på bare 22 GB om dagen i 2 år eller noe slikt. Om man tar en videosnutt på 5 minutter, og ser hvor stor videofilen blir, så kan man dele en spilløkt opp i 5 minutter chunks og gange med det.

Så om et fem minutters opptak tar 1 GB, og man spiller i 1,5 timer. Så blir det 18 x 5 minutters chunke'er. Eller 18 GB med skreven data i løpet av bare 1,5 timer.

Jeg vet ikke hvor stor filen blir, men dette regnestykket får meg egentlig til å tro det er mest sannsynlig at en del av systemminnet er satt av til video opptakene. Og at det ikke skrives til opptaks mediet før man velger det..

Her er MS sin hjelp side for opptak.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt Forza Motorsport 7 litt og hva jeg har å si er; 'Fuck Forza 7!'.

Forza Horizon 4 kan ikke komme fort nok for min del. Kanskje litt optimistisk å håpe på at det kommer neste år?

For meg så er spillet i singleplayer fullstendig ødelagt av homologation. Halve spillet er jo verdiløst når du ikke lenger kan bygge en bil slik du vil ha den innenfor den gitte rankingen, det være seg E, D, C, B, A, S eller X.

Nå er det en haug med dustet regler som ikke lar meg gjøre hva jeg vil innenfor disse rankingene. Jeg forstår ikke poenget med det i singleplayer, for det er uansett begrenset hva du kan gjøre, spesielt innen de lavere ratingene opp til B og A.

Reglene er så strenge at selv "feil" type felger slår ut og gjør at du ikke kan bruke bilen.

Og det er ikke bare noen få løp det er sånn i, det er ALLE.

Så hender det at det dukker opp løp jeg selv kan velge hvilken bil jeg vil kjøre i og at motstanderne automatisk for biler i samme rating.

Får jeg lov til å velge den A-rating Ford Mustang'en jeg har modifisert selv? NOPE!

I singleplayer er det da for svarte ikke vanskelig å balansere dette. F.eks American Muscle, jeg velger en A-rating bil, no problem, cpuen får også A-rating biler.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Virker å være ihjel komprimert codec de bruker på filmformatet ja. Står ikke i stil med resten av spillet som må være noe av det flotteste så langt denne generasjonen.

Første jeg tenker er at det er noe bedriten Bink videofiler eller noe sånt i hvert fall, skulle ønske det formatet bare kunne dødd ut :p

Lenke til kommentar

Du skal melde fra «innen rimelig tid» fra du oppdaget feilen. Dette er normalt sett definert som 2 måneder.

OK. Da har jeg iallfall litt tid. Virker ikke som Microsofts kundeservicesider klarer å innhente nødvendig informasjon om konsollen min for øyeblikket. Står bare og «spinner» i evigheter.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syntes UX-designet på Xbox One X er ganske så forferdelig? Jeg finner det fryktelig rotete og uoversiktlig. Dette er vel tredjegangen Xbox One har fått en totalforandring av UX-designet? Syntes bare det blir dårligere og dårligere for hver gang..

Lenke til kommentar

Nja plager meg ikke.

Syntes også det er litt frisk med forandringer. MS skal i hvert fall ha for at de gir oss hyppige oppdateringer. PS4en får sjelden oppdateringer.

Var det ikke gruppechat hos PS3/PS4 som tok år?

@Larzen

Er vel vanlig med barne sykdommer. Er en grunn jeg holder meg unna software releases som har X.0 fks, oppdaterer først når det releases X.1. Syntes dog MS har vært rask å løse de problemene som har vært.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syntes UX-designet på Xbox One X er ganske så forferdelig? Jeg finner det fryktelig rotete og uoversiktlig. Dette er vel tredjegangen Xbox One har fått en totalforandring av UX-designet? Syntes bare det blir dårligere og dårligere for hver gang..

Enig med deg. Syns også det går feil vei med grensesnittet. Blir liksom litt mer rotete for hver gang.

Lenke til kommentar

Argh....

Uheldig du er da. Ikke opplevd noe krøll her. Eneste unntaket er at AC origins av og til ikke starter. Det kommer det opp en melding om at det tok for lang tid eller noe sånt. 

Jeg har et større problem med Ps4 kontrolleren for å si det sånn. Av og til slutter den å respondere i det hele tatt, og etter 10-15 sekunder skur den seg av. Utrolig kjedelig når det skjer i hektiske kamper på nett, eller Nightfall i Destiny for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Enig. Dårligere og dårligere for hver gang.

Syntes også det er litt frisk med forandringer. MS skal i hvert fall ha for at de gir oss hyppige oppdateringer. PS4en får sjelden oppdateringer.

If it ain't broken, don't fix it.

PS4-interface kan se enkelt og kjedelig ut. Men det er sabla raskt å finne frem i, med få tastetrykk.

Dette hippi-kule-interface til Xbox skifter jo så "ofte", at når en et blitt fortrolig med alle menyer og undermenyer, så er det dags å lære seg mye på nytt etter en update.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...