Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wall Street gikk jo ut å fryktet for at EA ikke ville komme ut i favør med BF2. Var vel også 60% mindre som hadde forhåndbestilt ifra det første. CNN osv legger ut om massiv klagestorm og at Star Wars legger opp til gambling rettet mot barn har nok fått bla Disney til å dra EA inn på teppet. 

 

Viser bare at å klage fungerer. En må ikke godta alt selv om det føles der å da nyttesløst å klage. :)

Lenke til kommentar

 

Den beste kontrolleren jeg har er Recon-kontrolleren. Den har gummigrep under, ikke noe knirk og føles mye bedre enn den som var med til Xbox One X.

 

 

 

Bruker kun Elite kontrolleren til Xbox One. For en kvalitet følelse mot standard kontrolleren.

Helt enig med deg samco.

 

 

Helt uenig med Jokingnutria og Samco. Helt enig med Tor Rasmussen. :p

 

https://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/controllers/elite-wireless-controller

Lenke til kommentar

Vi har skjønt det Joking.
Men som nevnt foretrekker jeg, og Gabri3L Recon-kontrolleren.
Har Elite også, men for MEG er Recon en bedre kontroller.
Var derfor jeg reagerte på at min Xbox One X fikk kjipeste plastutgave, hvor jeg leser andre fikk med gummigrep.
Da tenkte jeg det kanskje er en bedre kontroller med Scorpio enn vanlig X.

Min kontroller som på den siden her, hvis du scroller ned til midten av siden. Hel-plast!

 

Lenke til kommentar

Det går mye raskere enn videoen din. Rett og slett fordi jeg får screenshot på første tastetrykk, og jeg kan heller ikke se at knappen ligger noe knotete til. Jeg har problemer med å treffe Xbox knappen pga små hender, men når faktisk den screenshotknappen uten problemer. Den ligger igrunn litt der man holder tommelen når man bruker en Xbox gamepad... såååååh. Knotete? Næh.

 

Og ja, Microsoft har funksjoner som er bedre enn Sony, men nå høres du ut som de som kommer med "men ingen eksklusiver!" som svar på at Xbox One X kjører spill bedre enn PS4 Pro. Drar frem noe som er på siden av hva som faktisk ble diskutert.

 

Jeg har sett at mange i Xbox Communities i lang, lang tid har ønsket seg en dedikert screenshot knapp, evt at man kunne bruke sync-knappen, eller feks sette det på en paddle på Elite-kontrolleren, så det er faktisk et ønske om dette, da folk synes det er enklere og raskere å trykke på en knapp, utrolig nok.

 

Mye raskere, my ass. Så du på videoen min i slow motion du eller går informasjon bare litt tregt inn hos deg kanskje?

 

"Jeg har sett at mange i Xbox Communities i lang, lang tid har ønsket seg en dedikert screenshot knapp, evt at man kunne bruke sync-knappen"

 

Synd at du må lyve for å prøve å fremme argumentet ditt. Ett ganske grundig søk etter disse community ønskene ga ikke mange treff, stort sett noen småtråder med noen få kommentarer og selv den største av trådene jeg fant på en uoffisiell side som neogaf døde etter bare 3 sider. Så har man selvsagt en tråd på Xbox uservoice som har 4,239 votes og består av 8 sider, men her er problemet at tråden ble startet i 2014 og siste relevante kommentar kom i Mars 2016. At folk har ønsket seg dedikert knapp i "lang, lang tid" som du sier er altså...1 år og 7 mnd? Uansett... denne tråden stammer fra før MS faktisk slapp dashupdaten som gjorde screenshottingen, game capture og UIen generelt mye raskere og enklere å bruke og siden da har det ikke vært etterspørsel etter en capture knapp siden slik systemet fungerer nå er lynkjapt og folk flest er fornøyde.

 

4,239 Xbox gamere som tok seg bryderiet å votet for en capture button utgjør forresten ca 0.013% av dagens brukerbase. Mind-blowing massiv respons altså! /s

 

Siden å trykke 2 knapper i sekvens er for tregt og komplisert for deg så kan du bruke Kinect for å ta screenshots med en voice command eller skaffe deg en offisiell chatpad. Der har du en reprogrammerbar knapp til venstre for spacebaren som heter X1 som med standardsettings tar screenshot ved bare ett trykk, OG hvis du holder den inne så tar den screenshots non-stop til du slipper knappen. X2 til høyre for spacebaren er forresten game capture, også med ett trykk. PROBLEM SOLVED.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, i lang, lang tid. Reddit, gamle NeoGaf, andre spillsider. Når det har vært diskutert siden starten av konsollen, så blir det lang tid. Og nå er det grenser hvor mange tråder og lignende folk skal lage når Microsoft går ut selv og sier at nei, det vil ikke skje. Og var en av grunnene til at de fikset så man kunne.

 

Og ja, det går mye raskere med en dedikert knapp. To knappetrykk er faktisk 100% tregere enn et knappetrykk. Og nå har jeg, som sagt, små hender (grunnen til at jeg liker Xbox One-gamepaden så godt, for den er så liten og fin), så jeg når ikke den midterste knappen i det hele tatt, så jeg bruker MYE lenger tid enn hva du gjør, f.eks. Helt krise.

 

Og ser man på prosent av klager, så kan du tenke deg at sammenlignet med hvor mange som kjøpte Battlefront av EA, så er det bare ca 5% som klager nå. Og det er TIDENES største storm i PC-industrien.

 

Og ja, chatpaden. Koster penger, og er upraktisk. Og for meg som allerede har en duppeditt der for headset, så funker det ikke.

Men for meg er det ikke noe problem, altså. Jeg driter i det selv. Men om du ikke forstår at en bruker her har lyst på den funksjonen, og så begynner å mase om at andre ting på Xbox er bedre enn på en rivals konsoll, da er du riiiimelig langt ute å kjøre. Men så kjører du jo på personangrep også, ikke første gangen det heller. Så det viser jo litt.

Endret av Muggkaare
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare en vanesak vel? I løpet av de siste årene har jeg tatt utallige screenshot og klipp av morsomme situasjoner på Xboxen, så da sitter det i muskelminnet. Hvis det har skjedd i løpet av en hektisk PVP match, så har jeg bare gjemt figuren bak en sten imens jeg trykker raskt på knappene. For videoklipp. Har aldri tenkt på at det var tungvindt.

 

På PS4 har jeg ikke helt forstått hvor bildene og klippene blir av? Får vennene mine se det på spillfeeden som på Xbox?

Lenke til kommentar

Ja, prisingen på digitale titler henger ikke helt på greip.

Jeg har til og med ved flere anledninger sett spill enda billigere i norsk store enn amerikansk.

 

Back to the future er jo et slikt eksempel. $5 i USA, men bare 37,25 Kr i Norge. "Kursen" i MS store blir da 7,45 Kr, mens den virkelige USD til NOK kursen for øyeblikket er på 8,26. Om man ganget den amerikanske prisene med dollarkursen skulle det kostet 41,30 Kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...