Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig du ikke gjør det :)

 

Like fullt ønsker jeg at det fantes en egen knapp til screenshots, fordi personlig så er det nesten slik at jeg heller vil spille spill på PS4 pga hvor lett det er der. Så derfor lurte jeg på hvorvidt man kunne mappe en av knappene på Elite-kontrolleren til å være en screenshot-knapp ..

Lenke til kommentar

Det er mulig du ikke gjør det :)

 

Like fullt ønsker jeg at det fantes en egen knapp til screenshots, fordi personlig så er det nesten slik at jeg heller vil spille spill på PS4 pga hvor lett det er der. Så derfor lurte jeg på hvorvidt man kunne mappe en av knappene på Elite-kontrolleren til å være en screenshot-knapp ..

 

Greit nok det. Poenget var at å ta både screenshots og video på Xbox er like enkelt, og faktisk raskere enn på PS når det gjelder videosnutt :) Tror ikke det er mulig å binde capture til en av ekstraknappene da det ikke teknisk sett finnes en knapp for det og elite kontrolleren så vidt jeg vet ikke støtter en macro av knappekombinasjoner.

 

 

Så folk bruker de greiene de, har brukt den funksjonen for en ting å det var å dele en video av puppene i et av metrospilla.

 

Bruker det så godt som hver dag jeg bruker Xboxen og det skjer mye morro og rart når jeg spiller Halo eller Titanfall som er kjekt å få tatt opp. Beste nye konsollfeaturen denne generasjonen uten tvil!

Lenke til kommentar

Så hvor lang tid bruker du på å knipse noe på PS4? Jeg vil tørre å påstå at du bruker lengre tid enn jeg gjør i videoen over her siden du må finne en flat liten knapp som er knotete plassert mellom touch og D-paden, og selv da så er det snakk om så ubetydelige hundredels sekunder at man kan kalle de like gode på å ta screenshots. Video er desidert raskere å knipse på One da det er nøyaktig like raskt som å ta screenshot. Broadcasting er også raskere.

 

Xbox sin DVR knuser forøvrig PS sin på de fleste andre punkter også som bildekvalitet og enkel sharing til PC, som er et stort pluss for meg da jeg kan hente de ut via W10 Xbox appen, xboxclips.com eller xboxdvr.com for å ta backups på PCen eller linke de i Discord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går mye raskere enn videoen din. Rett og slett fordi jeg får screenshot på første tastetrykk, og jeg kan heller ikke se at knappen ligger noe knotete til. Jeg har problemer med å treffe Xbox knappen pga små hender, men når faktisk den screenshotknappen uten problemer. Den ligger igrunn litt der man holder tommelen når man bruker en Xbox gamepad... såååååh. Knotete? Næh.

 

Og ja, Microsoft har funksjoner som er bedre enn Sony, men nå høres du ut som de som kommer med "men ingen eksklusiver!" som svar på at Xbox One X kjører spill bedre enn PS4 Pro. Drar frem noe som er på siden av hva som faktisk ble diskutert.

 

Jeg har sett at mange i Xbox Communities i lang, lang tid har ønsket seg en dedikert screenshot knapp, evt at man kunne bruke sync-knappen, eller feks sette det på en paddle på Elite-kontrolleren, så det er faktisk et ønske om dette, da folk synes det er enklere og raskere å trykke på en knapp, utrolig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merker dere god forskjell på 1080p og 4k film på Xbox S/X? Jeg merket stor forskjell på 720p og 1080p for mange år siden og merker også stor forskjell på spill og 4k materiale på Youtube osv. Bare beit meg merket i at jeg syntes 4K filmen jeg så på X ikke var noe særlig bedre enn 1080p. Får teste nå etter oppdateringen kommer igjen.

Lenke til kommentar

Merker dere god forskjell på 1080p og 4k film på Xbox S/X? Jeg merket stor forskjell på 720p og 1080p for mange år siden og merker også stor forskjell på spill og 4k materiale på Youtube osv. Bare beit meg merket i at jeg syntes 4K filmen jeg så på X ikke var noe særlig bedre enn 1080p. Får teste nå etter oppdateringen kommer igjen.

Spørs på kvaliteten på Uhd fimen er mye bra kvalitet og motsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...