Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vifta girer opp i Assassin’s Creed for meg også. Men ikke i Gears of War så langt. Så da mistenker jeg at det er Origins som er synderen. Er det samme på PS4Pro på noen spill. I morgen så skal jeg spille endel Gears og om det ikke skjer på samme måte der så er det nesten garanter software og ikke en hardware feil.

 

Skal også nevnes at det er side på side med folk som har alt ifra total krasj til masse små bugs i Origins på X. Og forøvrig på andre plattformer.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Fikk viftestøy på samme måte i Battlefront 2 også, testa så vidt litt av Forza 7 demoen og den spant opp der også, var særlig hvor fort etter jeg starta å spille og hvor ofte det kunne skje som gjorde at jeg endte opp med å sende den inn, spesielt med alle de som sier den er “lydløs” og min var definitivt ikke det med all den vifte spinninga den gjorde så ofte :p

Lenke til kommentar

Vifta girer opp i Assassin’s Creed for meg også. Men ikke i Gears of War så langt. Så da mistenker jeg at det er Origins som er synderen. Er det samme på PS4Pro på noen spill. I morgen så skal jeg spille endel Gears og om det ikke skjer på samme måte der så er det nesten garanter software og ikke en hardware feil.

 

Skal også nevnes at det er side på side med folk som har alt ifra total krasj til masse små bugs i Origins på X. Og forøvrig på andre plattformer.

Jeg har dette viftene greiene i både Mafia 3 og WW2. Så det virker ut som det skjer i alle spill. Ganske sikker på at jeg ikke hørte noe til viften første dagene når jeg spilte Campaign på WW2, da var den helt stille. Men ikke noe krise om den plutselig tar kvelden her. Da sender jeg den bare inn :)

Lenke til kommentar

Snakk om 2-3 uker før jeg får den tilbake, og høres ut som jeg får den samme igjen, forhåpentligvis fiksa opp så vifta ikke spinner så mye. Vil tro det har med dårlig kjølepasta eller noe sånt, men får se hva som skjer når jeg får den tilbake.

 

Så en rapport om en som hadde et tilsvarende problem som meg og bare bytta inn til en ny konsoll der han kjøpte den og påsto at den nye var “lydløs” i forhold til den første i hvert fall. Men, ja, var litt fram og tilbake med meg selv om det er verdt det å være uten Xen for så lenge, men nå er den sendt inn så får ikke gjort noe før jeg får den tilbake uansett om den blir fiksa eller ikke

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Vifta girer opp i Assassin’s Creed for meg også. Men ikke i Gears of War så langt. Så da mistenker jeg at det er Origins som er synderen. Er det samme på PS4Pro på noen spill. I morgen så skal jeg spille endel Gears og om det ikke skjer på samme måte der så er det nesten garanter software og ikke en hardware feil.

 

Skal også nevnes at det er side på side med folk som har alt ifra total krasj til masse små bugs i Origins på X. Og forøvrig på andre plattformer.

 

Origins på min PC kjører med 95% load på CPU så det er noe rart med det spillet ja og mulig det er det samme problemet på X.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes combat i Assassin's Creed Origins er en del vanskeligere? Jeg spiller riktignok på hard, men sliter foreløpig med det nye oppsettet av knapper. Blir ofte flankert og da er det noe mer vanskelig å holde kontroll..

 

Har akkurat kommet meg ut fra Siwa, forresten. Level 8.

 

 

Edit: combat, ikke comeback.. #autocorrect

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg blir også flankert hele tiden. Skikkelig irriterende. Må lære meg å «parere», holdt på å si «parre», men det kan jeg godt nok fra før ?

 

Driver egentlig å vanker rundt i Temple of Sekhmet og jakter på hippoer, løver og krokodiller. Vil oppgradere brystplaten, melee damage, og pil og bue hansken. Tenker blir letter å sloss og drepe senere.

 

Har skikkelig OCD og irriterer meg at flere leire har soldater og kapteiner med dødningehoder... må presse meg til å gå forbi....

 

Har ikke spilt AC siden black flag.

Ezio sin historie var nok den beste noensinne i denne serien. Å følge en karakter fra naiv ungdom til han eldes og dør, blir vanskelig å overgå.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Jeg blir også flankert hele tiden. Skikkelig irriterende. Må lære meg å «parere», holdt på å si «parre», men det kan jeg godt nok fra før

 

Driver egentlig å vanker rundt i Temple of Sekhmet og jakter på hippoer, løver og krokodiller. Vil oppgradere brystplaten, melee damage, og pil og bue hansken. Tenker blir letter å sloss og drepe senere.

 

Har skikkelig OCD og irriterer meg at flere leire har soldater og kapteiner med dødningehoder... må presse meg til å gå forbi....

 

Har ikke spilt AC siden black flag.

Ezio sin historie var nok den beste noensinne i denne serien. Å følge en karakter fra naiv ungdom til han eldes og dør, blir vanskelig å overgå.

 

:D

Jeg "lider" også av OCD, og "må ha alt".. Har ikke kommet til områdene du snakker om, men jeg garanterer at når spillet er over, er alle døde! hehe..

 

 

 

 

 

En annen sak;

 

Det eneste jeg misliker med Xbox One (og X) i forhold til PS4, er muligheten til å ta screenshots. En enkel knapp.

 

1) Hvor lagres de skjermbildene man tar med screenshot-programmet i Assassin's Creed Origins? Og,

 

2) Jeg har også Elite-kontrolleren (men ikke åpnet/prøvd enda). Er det mulighet til å bruke en av de ekstra knappene, slik at man får en dedikert screenshot-knapp, slik at man bare kan hamre løs på den, slik som på PS4? 

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

 

Jeg blir også flankert hele tiden. Skikkelig irriterende. Må lære meg å «parere», holdt på å si «parre», men det kan jeg godt nok fra før

 

Driver egentlig å vanker rundt i Temple of Sekhmet og jakter på hippoer, løver og krokodiller. Vil oppgradere brystplaten, melee damage, og pil og bue hansken. Tenker blir letter å sloss og drepe senere.

 

Har skikkelig OCD og irriterer meg at flere leire har soldater og kapteiner med dødningehoder... må presse meg til å gå forbi....

 

Har ikke spilt AC siden black flag.

Ezio sin historie var nok den beste noensinne i denne serien. Å følge en karakter fra naiv ungdom til han eldes og dør, blir vanskelig å overgå.

 

:D

Jeg "lider" også av OCD, og "må ha alt".. Har ikke kommet til områdene du snakker om, men jeg garanterer at når spillet er over, er alle døde! hehe..

 

 

 

 

 

En annen sak;

 

Det eneste jeg misliker med Xbox One (og X) i forhold til PS4, er muligheten til å ta screenshots. En enkel knapp.

 

1) Hvor lagres de skjermbildene man tar med screenshot-programmet i Assassin's Creed Origins? Og,

 

2) Jeg har også Elite-kontrolleren (men ikke åpnet/prøvd enda). Er det mulighet til å bruke en av de ekstra knappene, slik at man får en dedikert screenshot-knapp, slik at man bare kan hamre løs på den, slik som på PS4? 

 

 

Takker :)

 

 

Screenshot trykker du på xbox knappen og trykker y.

 

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/capture-game-clips-and-screenshots

Endret av Seven of Nine
Lenke til kommentar

 

Jeg blir også flankert hele tiden. Skikkelig irriterende. Må lære meg å «parere», holdt på å si «parre», men det kan jeg godt nok fra før

 

Driver egentlig å vanker rundt i Temple of Sekhmet og jakter på hippoer, løver og krokodiller. Vil oppgradere brystplaten, melee damage, og pil og bue hansken. Tenker blir letter å sloss og drepe senere.

 

Har skikkelig OCD og irriterer meg at flere leire har soldater og kapteiner med dødningehoder... må presse meg til å gå forbi....

 

Har ikke spilt AC siden black flag.

Ezio sin historie var nok den beste noensinne i denne serien. Å følge en karakter fra naiv ungdom til han eldes og dør, blir vanskelig å overgå.

 

:D

Jeg "lider" også av OCD, og "må ha alt".. Har ikke kommet til områdene du snakker om, men jeg garanterer at når spillet er over, er alle døde! hehe..

 

 

 

 

 

En annen sak;

 

Det eneste jeg misliker med Xbox One (og X) i forhold til PS4, er muligheten til å ta screenshots. En enkel knapp.

 

1) Hvor lagres de skjermbildene man tar med screenshot-programmet i Assassin's Creed Origins? Og,

 

2) Jeg har også Elite-kontrolleren (men ikke åpnet/prøvd enda). Er det mulighet til å bruke en av de ekstra knappene, slik at man får en dedikert screenshot-knapp, slik at man bare kan hamre løs på den, slik som på PS4? 

 

 

Takker :)

 

 

https://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-take-screenshot-xbox-one/

Lenke til kommentar

Jo takk, men det var ikke helt det jeg mente.

 

Jeg vet hvordan jeg tar screenshot. Men, som jeg skrev; en enkel knapp.

På PS4 kan jeg bare trykke på en knapp, uten å bli avbrutt.

 

Synes det er kjempetungvindt å først trykke på Xbox-knappen, så komme over i et helt annet vindu, og så trykke enda en knapp for å lagre. Det blir til at jeg ikke bruker den i hele tatt, og det synes jeg er litt dumt.. :(

Lenke til kommentar

Virker som man får litt ulike svar, snakket nettopp med Xbox Support og det var ikke uvanlig at viftene på konsollen lager litt lyd av seg. Tipper viftene går raskere her i 10 sekunder hvert 15 min når jeg spiller. Ble bedt om og kontakte de om det forverret seg.

Skulle ønske det hadde vært litt mer info rundt viftestøy og sånt fra Digital Foundry og lignende, alle de snakker om hvor lydløs den er, men den konstante oppspinninga er mye mer irriterende enn om vifta hadde bare økt litt gradvis i RPM etter min mening. Jeg la i hvert fall veldig godt merke til den.

 

Mulig den er veldig stillegående i forhold til f.eks. PS4 Pro, men ble definitivt ikke det i forhold til en original Xbox One. Får uansett se hva som skjer med min når jeg får den tilbake

Lenke til kommentar

Jo takk, men det var ikke helt det jeg mente.

 

Jeg vet hvordan jeg tar screenshot. Men, som jeg skrev; en enkel knapp.

På PS4 kan jeg bare trykke på en knapp, uten å bli avbrutt.

 

Synes det er kjempetungvindt å først trykke på Xbox-knappen, så komme over i et helt annet vindu, og så trykke enda en knapp for å lagre. Det blir til at jeg ikke bruker den i hele tatt, og det synes jeg er litt dumt.. :(

 

Det går jo fortere å ta screenshots og videoklipp på Xbox enn på PS4? Bruker vel ca 0.3 sekunder på å trykke guideknappen og Y eller X mens på PS4 må man holde inne knappen i over ett sekund.

Lenke til kommentar

 

Jo takk, men det var ikke helt det jeg mente.

 

Jeg vet hvordan jeg tar screenshot. Men, som jeg skrev; en enkel knapp.

På PS4 kan jeg bare trykke på en knapp, uten å bli avbrutt.

 

Synes det er kjempetungvindt å først trykke på Xbox-knappen, så komme over i et helt annet vindu, og så trykke enda en knapp for å lagre. Det blir til at jeg ikke bruker den i hele tatt, og det synes jeg er litt dumt.. :(

Det går jo fortere å ta screenshots og videoklipp på Xbox enn på PS4? Bruker vel ca 0.3 sekunder på å trykke guideknappen og Y eller X mens på PS4 må man holde inne knappen i over ett sekund.

Nei, ikke hvis man bytter profil på knappen.. Da er det bare et lett trykk for screenshots, og lengre for video capture..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...