Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Midle himmel så fornøyd jeg er med konsollen :) Rett og slett gull.

[...]

Det er du ikke alene om å mene. Har selv ikke hoppet på noe «konsolltog» siden PlayStation 3 var ny her til lands (2007), og de ti årene som er gått siden da var verdt ventingen på en ny konsoll som virkelig fikk det til å klø i VISAen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bruk Xbox appen på PC. Så kan du lett laste ned bilder og video du har tatt via Xbox one

 

du kan også plugge inn en extern usb i Xbox one som du kan bruke til kun lagring av bilder og video

 

Ja jeg endte opp med å laste ned via Xbox appen på PC. Og det er jo forsåvidt greit om en har en PC i nærheten. Men jeg fikk ikke til å kopiere bilder ut ifra X til en USB brikke. Valgte bilde men så ingen valg til å eksportere til USB. Kun laste opp til forskjellige tjenester? Ekstra teit er jo at om du fks deler et bilde til Twitter så kommer ikke bilde opp. Du må trykke på en link for å se bilde.

 

I motsetning til PS4 hvor bilde og video havner direkte i Twitter feeden så alle kan se umiddelbart. Når jeg tenker over det så er det jo sjeldent jeg ser folk dele bilder,video og gif klipp ifra Xbox spill. Og det begynner jeg å se hvorfor nå...

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har fått med dere dette ang Destiny 2 på X?

 

"On December 5, along with the launch of Curse of Osiris and Season Two, we’ll be deploying an update to Destiny 2 that will deliver stunning gameplay with high dynamic range (HDR) lighting to these new consoles. You’ll also see adaptive 4K resolution on the PlayStation 4 Pro and 4K on the Xbox One X."

 

Utifra hvordan dette er formulert så ser det ut som Destiny 2 blir i ekte 4K på X  :w00t:

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Kjipt... :( Sjekket på forum etc om det er mulig det kan løses med en firmware og om Sony har noe info rundt dette?

Når du nevner HZ så har jeg et spørsmål selv der slik...

 

 

Siden du nevner 60Hz. Så på testen av TV så gikk alt bra inkludert 4K 60Hz på mitt TV. Men i lista over forskjellige HZ,4K og HDR så står ikke 60Hz? Høyeste er 50Hz?

 

Skal det være slik? Eller skal 60Hz også vises der slik at en kan huke av det? Men igjen, under testen så sier den at det er støttet på mitt TV.

Lenke til kommentar

 

bruk Xbox appen på PC. Så kan du lett laste ned bilder og video du har tatt via Xbox one

 

du kan også plugge inn en extern usb i Xbox one som du kan bruke til kun lagring av bilder og video

Ja jeg endte opp med å laste ned via Xbox appen på PC. Og det er jo forsåvidt greit om en har en PC i nærheten. Men jeg fikk ikke til å kopiere bilder ut ifra X til en USB brikke. Valgte bilde men så ingen valg til å eksportere til USB. Kun laste opp til forskjellige tjenester? Ekstra teit er jo at om du fks deler et bilde til Twitter så kommer ikke bilde opp. Du må trykke på en link for å se bilde.

 

I motsetning til PS4 hvor bilde og video havner direkte i Twitter feeden så alle kan se umiddelbart. Når jeg tenker over det så er det jo sjeldent jeg ser folk dele bilder,video og gif klipp ifra Xbox spill. Og det begynner jeg å se hvorfor nå...

Sett inn en egen usb som du lagrer i ntfs format og velger at fremtidige bilder og video skal lagres der

 

Tror også at du kan gå inn i settings og velge at bilder lastes automatisk opp på Twitter

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Har ikke oppdatert TVen på en stund, skal sjekke dette nå. Men utifra en test jeg leste i sta, så står det at den skulle kunne kjøre 4K 60Hz 4:4:4. HDR er visst bare 8-bit, så jeg får vel ikke HDR heller antar jeg. 

I Xbox menyen så er både 4K 50 og 60Hz krysset ut i rødt

Hvilken TV har du, Larzen?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Sett inn en egen usb som du lagrer i ntfs format og velger at fremtidige bilder og video skal lagres der

 

Tror også at du kan gå inn i settings og velge at bilder lastes automatisk opp på Twitter

 

 

Ah ok. Men er jo dumt det ikke er mulig å eksportere til USB uten å måtte lagre alt på en ekstern enhet som standard. Var ikke automatisk opplasting jeg mente. Men at bilde vises i selve Twitter posten. Om en poster et bilde via Xbox så kommer det ikke opp et bilde men bare en link. Og det er jo kjedelig..

Lenke til kommentar

Har ikke oppdatert TVen på en stund, skal sjekke dette nå. Men utifra en test jeg leste i sta, så står det at den skulle kunne kjøre 4K 60Hz 4:4:4. HDR er visst bare 8-bit, så jeg får vel ikke HDR heller antar jeg. 

 

Hvilken TV har du, Larzen?

 

Ja se om det er en ny firmware. Krysse fingrene for at det enten er det eller at en er på vei. Jeg sitter med en Samsung KS7005.

Lenke til kommentar

Digital fondury stor skryter av Halo 5 .....

 

Ja så klippet idag. Ser jo ut som en lanserings tittel til X. Og jeg som kommer ifra primært PlayStation så ser jeg på mange titler på X som "lanserings titler" for min del. Dem er nye for meg og dem ser like bra ut om ikke bedre en 2017 lanserte spill. 

 

Slenger ved klippet for andre å se :)

 

Lenke til kommentar

Mye posting her nå...men jeg må bare få si at jeg er mektig imponert over hvor bra Elder Scrolls IV: Oblivion som er en X360 titler ser ut på X. Jeg håper mange flere eldre spill får denne oppløsning og anti aliasing boosten. Spill som Mass Effect serien...Alan Wake og The Witcher 2 for å nevne bare noen.

 

X mangler dem store eksklusive tungvekterne som PlayStation har. Og et av slagordene til PlayStation er "This is for the players". Et slagord som passer like bra om ikke bedre til Xbox One X med alt den tilbyr. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...