Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men det var bare et uheldig valg av ord fra din del da. Det at man må leve i mørket på spillfronten altså. Nå har jeg PC, PS3, 360 og Wii, og Xboxen er den som (for meg ihvertfall) her færrest store eksklusiver.

 

Det stemmer nok på en prikk :)

 

Men dette tror jeg microsoft vil gjøre noe med. De satser som aldri før på tvers av alle platformene deres nå. Det er nok et krampetrekk om å bli bli best og størst igjen, etter tapte andeler på PC, nettleser osv osv.

Lenke til kommentar

Virker som mange rundt omkring ikke forstår hvorfor det er negativt at den neste Xbox maskinen vil kreve kontinuerlig oppkobling til internett.

 

Om ryktene stemmer da vel å merke..

 

Tenk dere at ingen pc,nettbrett,mobiltelefon,tv,blurayspiller eller samtlige konsoller som er noen sinne kommet. Ikke ville fungert om du ikke har internett.

 

Alle spillene og konsollene du måtte ha kjøpt er ubrukelige den dagen serveren stenges. Alt du har brukt penger og tid på å samle er plutselig ubrukelig.

 

Du eier da egentlig ingenting, du "leier" tid til å bruke dine produkter som du har betalt for. Og Microsoft vil ha totalt kontroll på ALT du eier...til enhver tid.

 

Det er vi som forbrukere ikke tjent med. Men Microsoft har alt å vinne på dette....

 

Om Microsoft vil kreve kontinuerlig oppkobling så burde alle boikotte den nye Xbox maskinen. Vi som forbrukere er ikke tjent med at et selskap skal ha så mye kontroll.

 

For å ikke snakke om alle dem som har dårlige nett forbindelser, eller dem som faktisk ikke har internett! Det er faktisk mange av dem også...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir en tung dag for forbrukere hvis det eneste MS kan konkurrere med er lisenser / lobbyvirksomhet til spill. At det er spill som er eksklusive på grunn av at platformen er bedre designet for går helt greit, og jeg sier ikke at MS er den eneste svarte ulven. Men om de ikke kan by på noe bedre, ja da blir de det.

 

Platformene har aldri vært likere, og porting har nok aldri vært like enkelt før, ja rent teknisk i hvert fall.

Når jeg venter på ny konsoll og gleder meg til noe nytt så er det siste jeg ønsker å tenke på er hvilken platform jeg "må ha", bare fordi et stort selskap har drevet skitten markedsføring og betalt spillutviklere til å lage eksklusive spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men det var bare et uheldig valg av ord fra din del da. Det at man må leve i mørket på spillfronten altså. Nå har jeg PC, PS3, 360 og Wii, og Xboxen er den som (for meg ihvertfall) her færrest store eksklusiver.

 

Samme her, selvom jeg har brukt X360 mye den siste uka som var (spilte på den senest idag). Men hadde jeg sagt det der hadde jeg blitt angrepet av maaange brukere :)

 

Vi får bare vente å se hva og når Microsoft skal vise/gjøre med sin neste konsoll. Er så lei alle ryktene rundt omkring, bekreft eller avkreft mange av ryktene Microsoft!!

Lenke til kommentar

MS har jo fått katastrofal PR før de skal avduke den nye konsollen. Om de har en "always-online"-funksjon, vil det være for sent til å gjøre noe med det nå. Spørsmålet er jo for hvilke grunner konsollen (eventuelt) alltid må være online. Om det er på grunn av en eller annen teit social-funksjon eller real time tracking fra Microsoft sin side ser jeg ikke noe hastverk med å kjøpe og abonnere på det.

 

Samtidig så kan det jo også være noe revolusjonerende som krever en internettilkobling. Vi får se.

Lenke til kommentar

Tenk dere at ingen pc,nettbrett,mobiltelefon,tv,blurayspiller eller samtlige konsoller som er noen sinne kommet. Ikke ville fungert om du ikke har internett.

 

 

 

Men de gjør jo ikke det ;)

 

En PC uten internett er ikke brukbar, fordi surfemuligheter, spill man bare spiller multiplayer, spotify, strømmetjenester generelt osv krever alle internett. Og vi har da fint overlevd med det til nå.

 

Jeg tror dette er en hype som vil blåse raskt over så snart de mest interesserte har kjøpt den nye Xboxen og finner ut at det egentlig ikke var noe stort problem med allways on.

 

Blir nesten som denne grafen her bare at her begynner vi på bunnen og vil med tiden se at det ikke er store problemet.

 

Expectation_Level_big.jpg

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men de gjør jo ikke det ;)

 

En PC uten internett er ikke brukbar, fordi surfemuligheter, spill man bare spiller multiplayer, spotify, strømmetjenester generelt osv krever alle internett. Og vi har da fint overlevd med det til nå.

 

Jeg tror dette er en hype som vil blåse raskt over så snart de mest interesserte har kjøpt den nye Xboxen og finner ut at det egentlig ikke var noe stort problem med allways on.

 

Skremmende....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men de gjør jo ikke det ;)

 

En PC uten internett er ikke brukbar, fordi surfemuligheter, spill man bare spiller multiplayer, spotify, strømmetjenester generelt osv krever alle internett. Og vi har da fint overlevd med det til nå.

 

Jeg tror dette er en hype som vil blåse raskt over så snart de mest interesserte har kjøpt den nye Xboxen og finner ut at det egentlig ikke var noe stort problem med allways on.

 

Vi er ikke der enda. En PC vil jo fortsatt fungere utmerket uten internett-tilkobling. Du kan installere spill, spille av filmer osv uten bekymring. De fleste PC'er i hjemmet er koblet til internett 99% av tiden. Men det hadde vært kjipt om man satt ved PC'n og spilte et singleplayer-spill og internett datt ut. "Lost connection, closing game."

 

Hva er vitsen?

Lenke til kommentar

Men de gjør jo ikke det ;)

 

En PC uten internett er ikke brukbar, fordi surfemuligheter, spill man bare spiller multiplayer, spotify, strømmetjenester generelt osv krever alle internett. Og vi har da fint overlevd med det til nå.

Fordi vi har konsoller og offline spill :ph34r:

 

 

Men fra spøk til alvor, det er ikke slik at PCen låser seg etter 180 minutter fordi den har mistet internetttilkoblingen. Og du trenger heller ikke måtte stresse livet av deg for å fikse problemet fordi du har deadline før maskinen blir omgjort til en ubrukelig kullbit etter 180 sekunder.

Du kan fortsatt bruke den helt fint, men du får ikke gått til neste nettside, eller spillt MP-spillet ditt videre, og de fleste har et elelr annet de kan bedrive tiden i offline modus med på maskinen også. Selv strømningstjenester som spotify er så greie at du kan bruke offline modus, og andre strømmer kan ha størmt et godt stykke fremover, om ikke ferdig.

 

MEN, her kommer det viktigste. For det som derimot skiller dette (alt fra strømning til MP-spill) og Xbox 720 (om det stemmer), er at den gjør dette med vilje og skaper et ekstra problem som aldri hadde trengt å eksistere.

 

Vel, det beste eksempelet som kommer nærmest en sammenligning, er et datavirus. Ja i hvert fall ett som kun er til irritasjon og skaper flere problemer samtidig som det ikke gjør noe som helst positivt for brukeren.

Det er de som ikke bryr seg om de har ett, og det er de som fint overlever at nettleseren har dusinvis av søkelinjer og reklame, men jammen er det helt unødvendig.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skremmande her er din dårlege argumentasjon og samanlikning av epler og appelsiner.

 

Skal ikke skryte på meg selv at jeg er flink til å argumentere, men jeg tror da jeg fikk frem litt av budskapet?

 

La oss ta for oss en PC da, den fungerer jo utmerket uten internett. Men når vi vil ta ibruk tjenester som krever nett så må vi koble oss til nettet. En blir ikke tvunget til å være kontinuerlig opp koblet ifra du trykker inn power knappen.

 

Er jo en viss forskjell å måtte ha nett til å ta ibruk online tjenester og det å være tvunget til å ha en kontinuerlig forbindelse for at maskinen skal overhode fungere?

 

En kan fint spille spill på en PC uten internett samt dem aller fleste bruksområder en PC har.

Er dette dårlige argumentasjoner Zeph? Isåfall er jeg nysgjerrig på hva jeg glemmer som du vet?

 

Når jeg kjøper et produkt som ikke behøver å være koblet opp kontinuerlig for å fungere så ser jeg ikke vitsen med det. Utenom at MS i dette tillfellet får mer kontroll. Har jeg kjøpt en konsoll med X antall spill så er det mitt til odel å eie.

 

Og om jeg vil ta frem maskinen om 25år med alle spillene så vil jeg kunne ta det ibruk. Noe en ikke kunne gjort om MS fks hadde stengt serveren som denne maskinen da evnt måtte kreve. Da sitter en jo igjen med en boks og en haug plast plater som ikke er brukende til noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og om jeg vil ta frem maskinen om 25år med alle spillene så vil jeg kunne ta det ibruk. Noe en ikke kunne gjort om MS fks hadde stengt serveren som denne maskinen da evnt måtte kreve. Da sitter en jo igjen med en boks og en haug plast plater som ikke er brukende til noe...

 

Det var da voldsomt, snakk om å hoppe til konklusjoner... Du har ikke tenkt på at Microsoft da kan gi ut en firmware eller et eller annet som gjør at konsollen faktisk blir brukbar også offline?

 

Til flokken med høygaflene

 

Det virker som de fleste her tror at om den krever online hele tiden, at Microsoft ikke kan endre på dette senere en gang. Jeg kan ikke si med sikkerhet det ene eller andre hva Microsoft kan få til, men det er lov å holde mulighetene åpne.

 

Mange virker å ha hoppet til konklusjonen om at 'always online' er noe utelukkende negativt. Det blir jeg skremt av. Jeg anbefaler alle å ha et åpent sinn når Microsoft viser frem den nye Xboxen.

 

Uansett hva Microsoft gjør, de tenker på å tjene mest mulig, slik som alle andre. Har de kommet til denne beslutningen, så ligger det nok en tanke bak det hele. Og som IceBlitz har vært inne på, det er mange som bare sier de ikke kommer til å kjøpe den, men som allikevel kryper til korset når den først er ute og kan levere eksklusiv underholdning.

 

For min del har Xbox 360 vært den konsollen med flest eksklusiver som interesserer meg. Slik vil det nok bli med 720 også.

 

Til dere som tror på alle rykter om at nettilgang MÅ koste 1800,-, dere er ignorante. Mange sier man MÅ betale 500,- for 1 års XBL-medlemskap p.d.d, men er det nå slik? Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...