Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Jeg skriver jo ikke slik jeg gjør om jeg ikke hadde sett det med egne øyne. Din OLED gjør jo ikke et spill vesentlig penere en hva et TV i samme pris klasse eller endel hakk lavere gjør. Ja du får mer kontroll på sort nivået og ved kalibrering mer korrekte farger/kontrast. Men du får jo ikke magisk høyere oppløsning, bedre teksturer elller andre effekter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skaffer seg selvsagt alle 3 konsollene - pc for gaming derimot, det kan man hoppe over!

Edit: Men jeg lurer på en ting, tidligere når det var masse diskusjon om PS4 vs Xbox One (vanilla) - så var det videoer og utallige eksempler på at PS4 var mikroskopisk bedre. 

Nå  når det ser ut til at Xbox har et lite overtak - da skal det ikke sammenlignes med PS4 lenger  - men med pc?? Eller så er plutselig ekslusive spill viktig - kjøp Nintendo i stedet liksom?

Why??

Endret av Mr_Spock
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pc i seg selv er en døende rase på salg ... pads har tatt over et marked Pc ikke har klart å fulgt etter.

Litt gammel dags med en liten PC skjerm på et skrive bord og en massive lump av et kabinett.

Kjør på litt led lys for skikkelig fjortis faktor :D

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skaffer seg selvsagt alle 3 konsollene - pc for gaming derimot, det kan man hoppe over!

Edit: Men jeg lurer på en ting, tidligere når det var masse diskusjon om PS4 vs Xbox One (vanilla) - så var det videoer og utallige eksempler på at PS4 var mikroskopisk bedre. 

Nå  når det ser ut til at Xbox har et lite overtak - da skal det ikke sammenlignes med PS4 lenger  - men med pc?? Eller så er plutselig ekslusive spill viktig - kjøp Nintendo i stedet liksom?

Why??

This.

Lenke til kommentar

Why??

Jeg ville heller sagt at man kan unne seg en skikkelig PC for spilling, og spe på med PS og Switch for eksklusive spill  :) Xbox kan man fint droppe siden mange av titlene jo kommer på PC. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha, Pads tar over for BÆRBARE pcer i stor grad. gaming pcer / komponenter er helt klart på vei opp. 

Så opptatt som du tilsynelatende er av bilde så er det jo nærmest komisk hvor lite du bryr deg om hvor bildet kommer fra. 

Etter å lest en del innlegg fra deg så ser man jo stadig at kvalitet er så viktig for deg, men samtidig skjønner du ikke at når du gamer One S på oled fremfor en kraftig gaming pc så blir det typ samme som om du hadde sitti å sett på dvd fremfor UHD filmer. Noe jeg regner med er ganske uaktuelt for deg. 

En pc kan du få skreddersydd akkurat hvordan du vil. den kan se ut hvordan du vil, masse blinkende fjortis lys eller helt anonym som en liten boks under tven. 

TLDR: Rull inn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Why??

Dette sier seg jo selv. Om det er ps vs xbox, apple vs android, fotball eller religion.  Folk er så jævlig investert i det ene eller andre. klarer ikke se ting objektivt og låser seg fast i meninger uten rot i virkeligheten. 

Lenke til kommentar

Ja, seriøst?

XB1S til 1990,- inkludert ett spill er et genialt kjøp. Med støtte for UHD Blu Ray, og 4K Netflix etc. I tillegg til helt grei gaming grafikk.

Men selv vil jeg i flere typer spill, helst aldri under 80 fps for å oppleve bevegelser som jevne. Og det får man ikke på konsoll, så enkelt er det. 30/60/Hz/fps og dårligere grafikk er kompromisset man inngår når man velger konsoll. I tillegg er der jo mange spill som bare ikke passer til konsoll som fps twitcher'e som krever mus/tastatur, eller MMO'er og spill som Civilization. Konsoller er det man supplere med, ikke til..

Lenke til kommentar

Why??

Dette sier seg jo selv. Om det er ps vs xbox, apple vs android, fotball eller religion.  Folk er så jævlig investert i det ene eller andre. klarer ikke se ting objektivt og låser seg fast i meninger uten rot i virkeligheten. 

Jeg spurte jo selvsagt om noe jeg visste fra før - diskusjon.no er fremdeles litt Playstation.no, selv om det er blitt mye, mye bedre de senere årene - hvor mange nå har flere konsoller/pc - som man jo burde ha :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

haha, Pads tar over for BÆRBARE pcer i stor grad. gaming pcer / komponenter er helt klart på vei opp. 

Så opptatt som du tilsynelatende er av bilde så er det jo nærmest komisk hvor lite du bryr deg om hvor bildet kommer fra. 

Etter å lest en del innlegg fra deg så ser man jo stadig at kvalitet er så viktig for deg, men samtidig skjønner du ikke at når du gamer One S på oled fremfor en kraftig gaming pc så blir det typ samme som om du hadde sitti å sett på dvd fremfor UHD filmer. Noe jeg regner med er ganske uaktuelt for deg. 

En pc kan du få skreddersydd akkurat hvordan du vil. den kan se ut hvordan du vil, masse blinkende fjortis lys eller helt anonym som en liten boks under tven. 

TLDR: Rull inn.

Går «litt» på Uhd filmer ja.... store kvalitets forskjeller på Discene. War for the planet of the apes Uhd var helt sykt bra bilde på.

Mindhunter i Dolby vision fra Netflix er i øyeblikket en favoritt oxo

Lenke til kommentar

Litt interessant hvordan xbox sin "downfall" (i følge the internetz) er mangel på eksklusive titler. Hadde det vært bedre om MS lot vær å release spill på pc? 

Det sier seg selv selv at de kunne solgt flere konsoller om de ga ut spillene på pc, men er liksom kritikken fra "oss" forbrukere at MS er for for ålreite? Spillene er så tilgjengelige at vi trenger ikke produktet deres?

Personlig synes jeg det er konge at spillene kommer begge steder. Det gir meg frihet til å velge hvor jeg foretrekker å spille. plus med play anywhere kan f.eks jeg game på pcen og dama på konsoll. den gangen i skuddåret det er aktuelt :p

Det sagt så skulle jeg som resten av verden gjerne sett en større satsing på nye titler fra MS. De må gjerne komme på pc og xbox! men det er ingen tvil om at Sony er og har vært bedre på denne biten i lang lang tid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Why??

Jeg ville heller sagt at man kan unne seg en skikkelig PC for spilling, og spe på med PS og Switch for eksklusive spill  :) Xbox kan man fint droppe siden mange av titlene jo kommer på PC. 

Skjønner hva du mener - hvis man vil være fornuftig - for å få mest gaming for pengene sine totalt sett.

Men jeg tenkte mer på rettferdigheten i diskusjonene Xbox vs PS4. Synes det er mange nok som ikke er interessert i pc til at man bør slippe å dra pc inn i diskusjonen - spesielt når det kun skjer når Xbox har overtaket. Eller kan aldri Xbox vinne noe som helst?   :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...