Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått med meg nokre klipp frå Sony sin konferanse må det jo seiast at sjølv om eg har førehandstinga Xbox One er eg pittelitt i tvil om kva boks eg kjøper først.

Alt er avhengig av kva kompisane mine kjøper. Det ser ut som om det blir Xbox One. Men eg har planar om å investere i PS4 med tida også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forhåndsbestilte min Xbox One etter revealen, så har vel hatt den forhåndsbestilt hos komplett så lenge de har hatt den ute!

Sony gjorde det som forventet de. De har lavere pris på denne generasjonen, og det skyldes kanskje Xbox sin satsing på et mediasenter ved siden av. Tenker da på HDMI-in og muligheten for å koble til en dekoder osv i fremtiden. For å ikke glemme Kinect. Det er nok der de 100 dollarne ligger. Det var ikke noe problem for Sony sist da den kostet 6999 så at man nå må betale mellom 4000 og 5000 for en Xbox blir nok ikke et problem heller.

Jeg velger utelukkende Xbox i første omgang fordi den har bedre håndkontrollen, satser også bra på et mediasenter og Xbox Live var i en klasse for seg selv på denne generasjonen. Man velger det man er komfortabel med, man bytter ikke over for å bytte. Det funket dårlig med meg og PS3 denne gang iallefall.

Skal ikke se borti fra at jeg også går til innkjøp av en PS4 engang i fremtiden, men jeg føler at behovet for å eie begge konsoller nå blir mindre siden Xbox også vil få blu-ray og flere muligheter som manglet.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hvordan Microsoft skal reagere på det som skjedde på E3. Noe må de jo gjøre, og det ville ikke overraske meg om de ordner opp i løpet av høsten, enten ved å fjerne bruktspillsperren og online-kravet, eller ved å senke prisen.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hvordan Microsoft skal reagere på det som skjedde på E3. Noe må de jo gjøre, og det ville ikke overraske meg om de ordner opp i løpet av høsten, enten ved å fjerne bruktspillsperren og online-kravet, eller ved å senke prisen.

Tvilsomt. Husk at brorparten av kundene enten ikke vet om restriksjonene eller bryr seg nevneverdig.

Lenke til kommentar

eller ved å senke prisen.

Den burde de gjøre noe med, for når PS3 kom superdyr ut, var det få som gadd. Nå som PS4 blir billigere vil det trekke flere folk. Det var jo en av mange grunner X360 har blitt så stor. For de som ikke hadde råd til PS3 kjøpte jo da 360..

Lenke til kommentar

Tvilsomt. Husk at brorparten av kundene enten ikke vet om restriksjonene eller bryr seg nevneverdig.

Dersom brorparten uansett ikke berøres av restriksjonene er jo det en innrømmelse av at de strengt tatt ikke er så viktige og kan like gjerne fjernes, er det ikke?

Prisen bryr de seg uansett om.

Lenke til kommentar

I motsetning til Xbox hadde ikke Sony noe å bevise, vi visste at PS4 handler om spill, spill, spill! Xbox derimot, etter den forferdelig revealen trengtes et kraftig løft.

Derfor måtte Microsoft gi alt ang. spill, Sony kunne gi til flere ting også. Sony gir folket det folket vil ha!

Lenke til kommentar

Så er det kanskje en ting mange ikke er interessert i, men fordelene er store da Sony håver inn penger som kan brukes til bedre infrastruktur, sikkerhet, tilbud osv. I tillegg holder det å ha 1 konto med PS+ pr. maskin, da kan alle andre kontoer spille online. DET er fett! :)

Kilde: http://n4g.com/news/1278104/sony-confirms-1-account-with-ps-will-let-the-other-accounts-on-ps4-also-play-online

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

NOOOOOOOO!

Killer Instinct som var for min del et av de mest interessante spillene er F2P og episodebasert. :(

http://www.neogaf.co...ad.php?t=583081

http://www.neogaf.co...ad.php?t=582256

Haha "free to play" indeed.

Sony vil kreve PS Plus for "multiplayer online access". Noe som har vært det størte argumentet mot Xbox 360, og det PS spillere har klaget aller mest på. Kaller ikke det å gi folket hva de vil ha.

Ja, dette er selvsagt synd. Det koster vel også mer enn Live Gold? 50kr i mnd er 600per år, men så får man jo også 2 (?) gratisspill i månenden. Så lenge det er ett spill man liker går det jo opp i opp?

Det samme gjelder jo for Live Gold nå også.

Lenke til kommentar

Sony vil kreve PS Plus for "multiplayer online access". Noe som har vært det størte argumentet mot Xbox 360, og det PS spillere har klaget aller mest på. Kaller ikke det å gi folket hva de vil ha.

Å måtte betale for online er en liten pris å betale for å slippe alt bullshittet med Xbox One, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Å måtte betale for online er en liten pris å betale for å slippe alt bullshittet med Xbox One, så enkelt er det.

Var vel egentlig ikke det jeg mente. Det jeg mente er at det ikke er helt å gi kundene sine det de ha vil når de har sitti og klaget på at man må betale for online på Xbox, og så innføre det på sin egen konsoll.

Lenke til kommentar

Så er det kanskje en ting mange ikke er interessert i, men fordelene er store da Sony håver inn penger som kan brukes til bedre infrastruktur, sikkerhet, tilbud osv. I tillegg holder det å ha 1 konto med PS+ pr. maskin, da kan alle andre kontoer spille online. DET er fett! :)

Kilde: http://n4g.com/news/...lso-play-online

Slik Xbox Live har hatt i alle år de har hatt Gold abo sier du?

Lenke til kommentar

ette å ha sett begge pressekonferanser så blir det xbox på meg.

jeg kjøper ikke bruktspill og at man må koble seg opp en gang per dag på innternett er ikke farlig heller for min del.

følte at xbox satser hardere på spill en playstation gjør denne gangen

Lenke til kommentar

Det er iallfall ikke tilfelle! Så du ikke PS4 revealen? I går måtte Sony vise at PS4 kan gjør endre ting også, Microsoft måtte vise at Xbox faktisk hadde spill. Ergo, pressekonferansene ble forskjellige, men at Microsoft satser mer på spill en Sony, på alle måter ikke tilfelle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...