Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ligger under Generell Spilldiskusjon https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1789221

Takker. Den må jeg følge.

Vurdere ny 4K tv etterhvert.

Hva anbefales av OLED til rundt 13-14.000kr vs en Samsung QLED i samme prisklasse å anbefale?

Eller kan man like så godt kjøpe en Sony/Samsung/Philips til 6-7.000kr og få nesten like bra bilde?

Tja.... OLED er vel å foretrekke foran LED. (QLED er vel en Samsung gimmick for å lage en logo som ligner på OLED).

I de fleste tilfeller vil jo en tv til 14.000 gi bedre bilde enn en til 7.000 gitt at de er samme størrelse.

(Men LG hadde en serie OLED-tver hvor alle hadde samme bildepanel, mens prisforskjellene kom frem i andre features som design, fjernkontroll, funksjoner og annet. Men hvor bildekvalitetet stort sett var den samme.)

Uansett. Tror black friday og cyber monday er perioden å kjøpe tv på nå. Det er kun en drøy måned unna.

Ellers bør en hvertfall vente til vi er innen for 30 dagers angre/prisgaranti-perioden slik at en ikke får seg en ubehagelig overraskelse i slutten av november, hvor tv-en en kjøpte plutselig er gitt rabatt på 25-50%.

Lenke til kommentar

Vurdere ny 4K tv etterhvert.

Hva anbefales av OLED til rundt 13-14.000kr vs en Samsung QLED i samme prisklasse å anbefale?

Eller kan man like så godt kjøpe en Sony/Samsung/Philips til 6-7.000kr og få nesten like bra bilde?

B7 har lavt gaming lag 21ms i hd og 4k

Lenke til kommentar

Takk for tips.

Ser at OLED får mye tyn for nits, noe som slår ut i dårligere kvalitet på HDR.

Tenkte at jeg kanskje skulle kjøpe noe når DNB og Power har sin kampanje. men det er kanskje like lurt å vente til Black Friday

Da er det noen som snakker mot bedre vitende. Tradisjonelt har led hatt mer maksimal lysstyrke, men samtidig har "sort" vært grått. Oled derimot er 100% køl sort når det skal være sort, så oled gir likevel et bedre bilde og mer imponerende HDR effekt. Nyeste oled skjermer som den nye 9000 serien til Philips har over 900 nits i maks lysstyrke, som er mer enn de fleste lcd-paneler.

Glem tøv fra Samsung som QLED, det er definitivt oled som gjelder nå. Jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe lcd pr idag.

Endret av thklinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glem tøv fra Samsung som QLED, det er definitivt oled som gjelder nå. Jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe lcd pr idag.

Takk. Da får jeg holde utskikk etter billige OLED tv’er fremover. Kjipt at de bare kommer i 55 tommer og opp. Har 48 i dag da den er festet på veggen i soverommet.

Lenke til kommentar

TV under 55 tommer, vil ikke være spessielt positivt for 4K iallefall, jo mindre jo nærmere må du sitte for å se klar forskjell.

Sitter med 55 tommer selv, sitter ganske nærme til å være en TV og da ser man stor forskjell, men når jeg setter meg litt lengre bak, så merker jeg at det ikke er samme oplevelse, jeg har et godt syn.

Lenke til kommentar

Er litt i samme båt selv, har en 60" 1080p LG TV. Egentlig er jeg kjempefornøyd med den, men har lyst på 4k/HDR. Har plass til større TV, og syntes 5" oppgradering høres litt lite ut, samtidig som at 75" høres kjempestort ut :/ Jeg skal uansett ha XBOneX, og da hadde det vært gøy med 4k. Blir nok ikke OLED, tror de gir mindre for pengene. Har faktisk kikket litt på Sony Bravia KD-75XE8596, noen som vet noe om de?

EDIT: Shit, nå koster den 35k, kostet 20k her om dagen...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

4k i det segmentet virker svært meningsløst ja, men om man primært er ute etter HDR-biten..kanskje?

HDR er nydelig.

Og da har vi den samme debatten igjen, «ser ikke forskjell, ikke verdt pengene»

For noen år siden så «ingen» forskjell på 720p og 1080p heller

Poenget mitt var at forskjellen blir mindre jo lengre unna man sitter. Det betyr ikke at det ikke er forskjell. Jeg digger 4K, spill blir rett å slett bedre å spille så fremt man har samme FPS. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...