Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en tragisk tragisk kommentar av deg.

 

Selvin: Det er forskjell på å spise alle rykter og faktisk vente til det kommer mer informasjon. Men av det som har kommet ut til, av MS selv, så er ikke det noe problem. Det at man må sjekke på nettet og lisensiere spill. Jeg har aldri solgt spillene mine, eller kjøpt brukte spill så den delen har vært urelevant for meg. Kinect må riktignok være koblet til hele tiden, men kan skrues av. Og så strengt som det er med overvåking så vil ikke den kunne brukes til noe ulovlig av f.eks. Microsoft, slik mange derimot tror.

 

Jeg er fornøyd med COD og FIFA, men det som foregår her går ikke på det. Det handler om at man ikke får lov til å mene noe i mot enkelte her, blant annet Dore123m. Og selvfølgelig er jeg kritisk, men så lenge punktene er innenfor noe som jeg anser som et ok rammeverk så fungerer det for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For en tragisk tragisk kommentar av deg.

 

Selvin: Det er forskjell på å spise alle rykter og faktisk vente til det kommer mer informasjon. Men av det som har kommet ut til, av MS selv, så er ikke det noe problem.

 

Hvorfor skal man ikke tro på en som har hatt rett i nesten 100% av ryktene han har kommet med siden 2004?

 

Hvorfor kun tro på offisiell info? Hva med når Major Nelson skrev at 360 ville være tre ganger så kraftig som PS3 eller hva det igjen?

 

Man bør være kritisk til alt.

Lenke til kommentar

For en tragisk tragisk kommentar av deg.

 

Selvin: Det er forskjell på å spise alle rykter og faktisk vente til det kommer mer informasjon. Men av det som har kommet ut til, av MS selv, så er ikke det noe problem. Det at man må sjekke på nettet og lisensiere spill. Jeg har aldri solgt spillene mine, eller kjøpt brukte spill så den delen har vært urelevant for meg. Kinect må riktignok være koblet til hele tiden, men kan skrues av. Og så strengt som det er med overvåking så vil ikke den kunne brukes til noe ulovlig av f.eks. Microsoft, slik mange derimot tror.

 

Jeg er fornøyd med COD og FIFA, men det som foregår her går ikke på det. Det handler om at man ikke får lov til å mene noe i mot enkelte her, blant annet Dore123m. Og selvfølgelig er jeg kritisk, men så lenge punktene er innenfor noe som jeg anser som et ok rammeverk så fungerer det for min del.

Du må tåle å høre kritikk, angående din toleranse ovenfor MS sin taktikk.

Men for all del, men at det er riktig at korporasjoner tar bort retten din til å eie det som er rettmessig og legitimt ditt.

Lenke til kommentar

Kjøper eller selger man ikke brukte spill, ikke er en notorisk hyttegamer, har en stabil internettilkobling og ser på kjapp bytting mellom installerte spill som ett pluss er det jo det ikke et problem. At det påvirker andre er jo irrelevant. Så lenge konsollen passer til den personens behov er jo det ingen grunn til å være kritisk.

Lenke til kommentar

Selvin: Det er forskjell på å spise alle rykter og faktisk vente til det kommer mer informasjon. Men av det som har kommet ut til, av MS selv, så er ikke det noe problem. Det at man må sjekke på nettet og lisensiere spill. Jeg har aldri solgt spillene mine, eller kjøpt brukte spill så den delen har vært urelevant for meg. Kinect må riktignok være koblet til hele tiden, men kan skrues av. Og så strengt som det er med overvåking så vil ikke den kunne brukes til noe ulovlig av f.eks. Microsoft, slik mange derimot tror.

 

Jeg er fornøyd med COD og FIFA, men det som foregår her går ikke på det. Det handler om at man ikke får lov til å mene noe i mot enkelte her, blant annet Dore123m. Og selvfølgelig er jeg kritisk, men så lenge punktene er innenfor noe som jeg anser som et ok rammeverk så fungerer det for min del.

 

Det er som du sier, dette er et rammeverk du kan godta. Spørsmålet og hele debatten snurrer jo rundt hvorvidt dette er noe vi faktisk skal godta eller ikke, det er tross alt flere punkter her om er ganske kritikkverdige fra et forbrukerstandpunkt (noe alle er en del av).

 

Det er jo mulig å lure på om faktisk hele konsollen er lisensbasert, siden omtrent alt du kan bruke den til er lisensiert. Eier du konsollen i det hele tatt? Er det sånn en dag at når Microsoft lanserer nye konsoll vil de kutte alt support og drift av Xbox One for å presse folk over på nye plattform? Det er søkt men ikke utenkelig.

 

Er på grunn av scenario som det vi stiller spørsmål og ikke bare godtar dette, for oss er det ikke et rammeverk vi kan godta, nettopp på grunn av at vi er redd for at i dette tilfellet Microsoft får for mye kontroll. De er tross alt ute etter å tjene store pengesummer, noe som kan føre til mye rart. I bunn og grunn handler det om rettigheter

Endret av Selvin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo mulig å lure på om faktisk hele konsollen er lisensbasert, siden omtrent alt du kan bruke den til er lisensbasert. Er det sånn en dag at når Microsoft lanserer nye konsoll vil de kutte alt support og drift av Xbox One for å presse folk over på nye plattform? Det er søkt men ikke utenkelig.

 

Dette er ganske spennende/interessant/skremmende. På den ene siden: Neste konsoll er sannsynligvis også x86, så sannsynligvis vil den være bakoverkompatibel, og alle spill du har kjøpt for Xbox One vil uten videre være spillbare på Xbox...Two.

 

På den annen side: Utgiverne har jo den siste generasjonen vært glade i å relansere lettere oppussede titler på nytt. Bakoverkompatibilitet gjør et innhogg i dette markedet, og man ser på Sony og Nintendo at der oppussingsprosjektene er tilgjengelige, får man stort sett ikke kjøpt originalene.

Lenke til kommentar

 

Dette er ganske spennende/interessant/skremmende. På den ene siden: Neste konsoll er sannsynligvis også x86, så sannsynligvis vil den være bakoverkompatibel, og alle spill du har kjøpt for Xbox One vil uten videre være spillbare på Xbox...Two.

 

På den annen side: Utgiverne har jo den siste generasjonen vært glade i å relansere lettere oppussede titler på nytt. Bakoverkompatibilitet gjør et innhogg i dette markedet, og man ser på Sony og Nintendo at der oppussingsprosjektene er tilgjengelige, får man stort sett ikke kjøpt originalene.

 

Hvorfor skal den være bakoverkompatibel når Microsoft kan få deg til å betale Xbox One klassikere en gang til? Da er leieperioden vår for Xbox One over? Om jeg ikke tar helt feil er det slik Sony har planer om å utnytte Gakai. Forskjellen er at PS3 fremdeles vil fungere etter at Sony har stengt serverne.

Lenke til kommentar

Det er som du sier, dette er et rammeverk du kan godta. Spørsmålet og hele debatten snurrer jo rundt hvorvidt dette er noe vi faktisk skal godta eller ikke, det er tross alt flere punkter her om er ganske kritikkverdige fra et forbrukerstandpunkt (noe alle er en del av).

 

Det er jo mulig å lure på om faktisk hele konsollen er lisensbasert, siden omtrent alt du kan bruke den til er lisensiert. Eier du konsollen i det hele tatt? Er det sånn en dag at når Microsoft lanserer nye konsoll vil de kutte alt support og drift av Xbox One for å presse folk over på nye plattform? Det er søkt men ikke utenkelig.

 

Er på grunn av scenario som det vi stiller spørsmål og ikke bare godtar dette, for oss er det ikke et rammeverk vi kan godta, nettopp på grunn av at vi er redd for at i dette tilfellet Microsoft får for mye kontroll. De er tross alt ute etter å tjene store pengesummer, noe som kan føre til mye rart. I bunn og grunn handler det om rettigheter

 

Jeg forstår dine synspunkter, men jeg forestiller meg at du og jeg representerer to forskjellige målgrupper. Derav så er vi nok uenig i enkelte punkt. Og om jeg hadde de samme kravene og forventningene som du hadde så ville nok jeg også kanskje misslikt at Xbox One fratar muligheter som Xbox 360 ga. Jeg har full forståelse for dette, men det betyr ikke at Xbox One er så håpløs som det skrives her inne.

 

Necro: Jeg kjenner dessverre ikke til han duden godt nok til å vite at han har rett på rykter. Et forum har uansett ikke noen form for kvalitetssikring av informasjon, derav tar jeg det med en klype salt og heller forholder meg til mer offisielt hold. Nå får vi nok mange svar i kveld som er relevante med tanke på kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...