Evil-Duck Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 (endret) Jeg er på på min 3. Elite kontroller på ett år nå, de 2 første jeg hadde ble høyre stikken helt løs, den kunne drages fritt opp og ned inne i sokkelen sin. Så jeg har foreløpig ikke det beste inntrykket av denne. Til gjengjeld fungerer den orginale 3 år gamle standard 1. Gen xbox one kontrollen feilfritt til tross for at den er godt brukt. Endret 25. august 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 (endret) Bare så du er klar over det med triggerne, så er det brukt en veldig billig fysisk sperre som kun hindrer deg i å trykke dem helt inn. Mao. fungerer jævla dårlig i f.eks. bil-spill, som forventer at du skal trykke knappen helt inn for å få full gass. Mulig det finnes innstillinger for å endre det i noen spill. Det er noe du kan slå av og på med de grønne bryterne under.... Edit: https://www.youtube.com/watch?v=hwuCfINUJH0 Endret 25. august 2017 av Mr_Spock Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Er Razor Wolverine kontrolleren trådløs? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Både kablet og trådløs. Ok, kablet er uaktuelt, men nå ser det jo ut som at prisen gjør den uaktuell Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 For dere som ikke har investert i Elite-kontrolleren ennå er det bare å løpe til butikken! Den er helt super. Helt annen kvalitetsfølelse enn det standard kontrollere kan tilby. Også ser den ikke ut som et leketøy, slik som den over her gjør Har fattet litt mer interesse for Elite kontrollen, etter en liten avsporing i PS4 tråden av alle steder. Men det er ikke aktuelt å betale full pris for den, så mye bruker jeg ikke One. Men ved neste DNB rabatt hos Power så slår jeg kanskje til Kan ikke fordra triggerene på One kontrollen, men det kan man jo justere på Elite kontrollen. Endring av stikker er også aktuelt for min del. Ekstra dill-dallet med triggere og styr under har jeg neppe sjangs til å vende meg til etter erfaring med Nacon Pro kontrollen på PS4, som var helt grusom. Bare så du er klar over det med triggerne, så er det brukt en veldig billig fysisk sperre som kun hindrer deg i å trykke dem helt inn. Mao. fungerer jævla dårlig i f.eks. bil-spill, som forventer at du skal trykke knappen helt inn for å få full gass. Mulig det finnes innstillinger for å endre det i noen spill. Jeg er egentlig fryktelig skuffet over Elite kontrolleren så mye skryt som den har fått. Levde absolutt ikke opp til forventningene. Folk snakker om byggekvalitet, og det er klart den knirker og knaker ikke slik originalene kan gjøre. Men så er ikke orginalene frest ut av et stykke bly heller! Ja bly, Elite kontrolleren veier "ett tonn". Og som nevnt over, den funksjonen med å begrense bevegelses-rommet til triggerne, er skikkelig half-assed. Utrolig dårlig kvalitets følelse man får når man bruker den funksjonen. De ekstra "pedalene" som følger med plukket jeg av siden det var for lett å komme borti dem ved uhell. De etterlater seg noen grønne "kuler" av noe slag som graver seg inn i fingertuppene når man holder kontrolleren over tid. Rett og slett ubehagelig. Det å kunne bytte spaker var en funksjon jeg var litt mer optimistisk over. Men med min spillestil så ble det et irritasjons moment med de lange spakene. Fordi de er så tunge, så er det slik at om man løper fremover, og så slipper spaken. Så spretter ikke spaken bare tilbake til midten. Men litt forbi midten, slik at man blir stående motsatt vei av veien man løp. Veldig praktisk i de fleste spill, å stå med ryggen til det man skal sloss mot... Not! Dritten var så dyr at jeg bruker den av og til på trass fremdeles. Men jeg bør vel slutte med det. Den er bare et irritasjonsmoment. Eneste jeg liker med den er D-Pad'en formet som en sirkel.. Beste kontrolleren jeg har, er denne som jeg kjøpte for 349,- på tilbud hos Cdon, men de fører den ikke lenger. Etter den foretrekker jeg originalen fra XB1, og til og med knirke helvetet som fulgte med XB1S slår Elite kontrolleren i mine øyne.. [/rant] Phew, godt å få det ut! 1 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Triggerene på undersiden kan lett fjernes da, hvis en ikke trenger de. Sitter jo bare med en magnet. Selv uten triggerene så er kontrollen sabla god. Jeg syns ihvertfall den legger bedre i hånden enn den vanlige og alle knappene og slikt føles bedre med bedre presisjon. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 X selger vist bra ifølge Microsoft 1 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 (endret) Vent, var det bare første preorder batch som var Scorpio edition? Jeg trodde alle One X som ble produsert fra de åpnet preorders og fram til rundt releasevinduet skulle være Scorpio for så å bli faset ut etter det igjen. Plutselig ble jeg litt ekstra glad for at jeg la inn en preorder Endret 25. august 2017 av XtaZ Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Triggerene på undersiden kan lett fjernes da, hvis en ikke trenger de. Sitter jo bare med en magnet. Selv uten triggerene så er kontrollen sabla god. Jeg syns ihvertfall den legger bedre i hånden enn den vanlige og alle knappene og slikt føles bedre med bedre presisjon. Av nysgjerrighet heiv jeg kontrollerne på kjøkken vekta nå. "Ett tonn" viste seg å være hele 56g tyngre enn Recon kontrolleren. Men det gjør den jo 20,9% tyngre da, og jeg merker det absolutt som negativt. Med Play and charge batteri i ble fasit slik: XB1S 264g, XB1 266g, Recon 268g, og Elite (uten ekstra pedalene) på 324g.. Som sagt fjernet jeg ekstra pedalene. Men i litt intense spill situasjoner så kan man (ihvertfall jeg) gripe ganske hardt i kontrolleren. Og de grønne bryterne til å låse RT og LT med, samt gropen på siden blir etter en stund ganske ubehagelige. Det går selvsagt greit i en times tid. Men jeg spiller gjerne 4 - 8 timer+ i strekk når jeg først er i gang. Da blir det som med kinesisk vanntortur. Holder man på lenge nok, kan det minste ubehag bli ganske så stort.. At XY AB knappene skal være noe bedre på Elite kan jeg ikke forstå. Kanskje jeg har fått en pirat kopi? Får klage til Power. Jeg hadde solgt min på brukten for lenge siden om det ikke hadde vært for at den gikk i bakken (fluffy teppe) med Play and Charge kabelen i, fra hele 45cm høyde. Så nå funker selvsagt ikke USB porten ordentlig lenger. jommen sa jeg "kvalitet". Men det er klart, smak og behag er vanskelig å diskutere. For som du vet med det gamle ordtaket: "Enkelte har bare ikke smak". Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 For dere som ikke fikk tak i en X denne runden så kommer vist Microsoft med info on neste pre-order rundt i September for den "vanlige" modellen. kilde Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Men med min spillestil så ble det et irritasjons moment med de lange spakene. Fordi de er så tunge, så er det slik at om man løper fremover, og så slipper spaken. Så spretter ikke spaken bare tilbake til midten. Men litt forbi midten, slik at man blir stående motsatt vei av veien man løp. Veldig praktisk i de fleste spill, å stå med ryggen til det man skal sloss mot... Not! Akkurat det irriterer meg litt med den også - ikke så mye i spill, men hvis man skal navigere menyer og slikt, skriving osv. Ikke slipp spaken! Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 For dere som ikke har investert i Elite-kontrolleren ennå er det bare å løpe til butikken! Den er helt super. Helt annen kvalitetsfølelse enn det standard kontrollere kan tilby. Også ser den ikke ut som et leketøy, slik som den over her gjør Har fattet litt mer interesse for Elite kontrollen, etter en liten avsporing i PS4 tråden av alle steder. Men det er ikke aktuelt å betale full pris for den, så mye bruker jeg ikke One. Men ved neste DNB rabatt hos Power så slår jeg kanskje til Kan ikke fordra triggerene på One kontrollen, men det kan man jo justere på Elite kontrollen. Endring av stikker er også aktuelt for min del. Ekstra dill-dallet med triggere og styr under har jeg neppe sjangs til å vende meg til etter erfaring med Nacon Pro kontrollen på PS4, som var helt grusom. Bare så du er klar over det med triggerne, så er det brukt en veldig billig fysisk sperre som kun hindrer deg i å trykke dem helt inn. Mao. fungerer jævla dårlig i f.eks. bil-spill, som forventer at du skal trykke knappen helt inn for å få full gass. Mulig det finnes innstillinger for å endre det i noen spill. Jeg er egentlig fryktelig skuffet over Elite kontrolleren så mye skryt som den har fått. Levde absolutt ikke opp til forventningene. Folk snakker om byggekvalitet, og det er klart den knirker og knaker ikke slik originalene kan gjøre. Men så er ikke orginalene frest ut av et stykke bly heller! Ja bly, Elite kontrolleren veier "ett tonn". Og som nevnt over, den funksjonen med å begrense bevegelses-rommet til triggerne, er skikkelig half-assed. Utrolig dårlig kvalitets følelse man får når man bruker den funksjonen. De ekstra "pedalene" som følger med plukket jeg av siden det var for lett å komme borti dem ved uhell. De etterlater seg noen grønne "kuler" av noe slag som graver seg inn i fingertuppene når man holder kontrolleren over tid. Rett og slett ubehagelig. Det å kunne bytte spaker var en funksjon jeg var litt mer optimistisk over. Men med min spillestil så ble det et irritasjons moment med de lange spakene. Fordi de er så tunge, så er det slik at om man løper fremover, og så slipper spaken. Så spretter ikke spaken bare tilbake til midten. Men litt forbi midten, slik at man blir stående motsatt vei av veien man løp. Veldig praktisk i de fleste spill, å stå med ryggen til det man skal sloss mot... Not! Dritten var så dyr at jeg bruker den av og til på trass fremdeles. Men jeg bør vel slutte med det. Den er bare et irritasjonsmoment. Eneste jeg liker med den er D-Pad'en formet som en sirkel.. Beste kontrolleren jeg har, er denne som jeg kjøpte for 349,- på tilbud hos Cdon, men de fører den ikke lenger. Etter den foretrekker jeg originalen fra XB1, og til og med knirke helvetet som fulgte med XB1S slår Elite kontrolleren i mine øyne.. [/rant] Phew, godt å få det ut! Helt enig, returnerte min 5 dager etter kjøp av samme årsaker. Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Bruker kun Elite kontrolleren klarer ikke vanelig one kontrolleren lengre får vondt i tommlene av plastikken. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Triggerene på undersiden kan lett fjernes da, hvis en ikke trenger de. Sitter jo bare med en magnet. Selv uten triggerene så er kontrollen sabla god. Jeg syns ihvertfall den legger bedre i hånden enn den vanlige og alle knappene og slikt føles bedre med bedre presisjon. Av nysgjerrighet heiv jeg kontrollerne på kjøkken vekta nå. "Ett tonn" viste seg å være hele 56g tyngre enn Recon kontrolleren. Men det gjør den jo 20,9% tyngre da, og jeg merker det absolutt som negativt. Med Play and charge batteri i ble fasit slik: XB1S 264g, XB1 266g, Recon 268g, og Elite (uten ekstra pedalene) på 324g.. Som sagt fjernet jeg ekstra pedalene. Men i litt intense spill situasjoner så kan man (ihvertfall jeg) gripe ganske hardt i kontrolleren. Og de grønne bryterne til å låse RT og LT med, samt gropen på siden blir etter en stund ganske ubehagelige. Det går selvsagt greit i en times tid. Men jeg spiller gjerne 4 - 8 timer+ i strekk når jeg først er i gang. Da blir det som med kinesisk vanntortur. Holder man på lenge nok, kan det minste ubehag bli ganske så stort.. At XY AB knappene skal være noe bedre på Elite kan jeg ikke forstå. Kanskje jeg har fått en pirat kopi? Får klage til Power. Jeg hadde solgt min på brukten for lenge siden om det ikke hadde vært for at den gikk i bakken (fluffy teppe) med Play and Charge kabelen i, fra hele 45cm høyde. Så nå funker selvsagt ikke USB porten ordentlig lenger. jommen sa jeg "kvalitet". Men det er klart, smak og behag er vanskelig å diskutere. For som du vet med det gamle ordtaket: "Enkelte har bare ikke smak". Ja, det er smak og behag. Personlig kan jeg ikke fordra lette kontrollere. Den orginale PS3 kontrolleren er noe av det verste jeg noen gang har brukt. Ikke fordi den hadde fæl form eller noe slikt, den veide bare ikke noe. Igjen, personlig syns jeg Elite kontrolleren er bedre å holde i og knappene og stickene føles bedre ut i forhold til den vanlige. Hvordan den er i forhold til Recon vet jeg ikke, aldri prøvd den. Investerte i Elite kontrolleren når den kom og jeg angrer ikke, men så er jo jeg av typen som sitter med en Hori Real Arcade Pro V også da, så ta det som du vil. Jeg anbefaler derimot å prøve selv og gjøre opp din egen mening om den for de som er nysgjerrig på den. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Gabriel (og dere andre),Takk for infoen, Elite-kontrolleren min går i retur. Får helle bare bestille meg en ekstra vanlig kontroller Bruker dere noe spesielt headset til Xbox-en deres? Har ikke hatt Xbox siden 360, falt litt ut av hva som er bra eller ikke på denne frontenEDIT: Og er alle kontrollere som blir solgt i dag V2-kontrolleren? Ser på MS sine sider at de kommer i litt forskjellige farger, og fikk litt lyst på den i blå Endret 26. august 2017 av bshagen Lenke til kommentar
samco Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 (endret) Bruker Nyko Speaker Com. Liker ikke ledninger når jeg spiller. https://nyko.com/products/speakercom-for-xbox-one Endret 26. august 2017 av samco Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Blir ikke den der litt klumpete å ha på kontrolleren da? Lenke til kommentar
samco Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Blir ikke den der litt klumpete å ha på kontrolleren da? Nei Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Path of exile fungerer bra på xbox. Skulle bare teste det litt, og voops så gikk tiden avgårde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå