Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Tenk litt lengre frem nå, om noen år er kanskje oppførselen til MS spredd til andre fordi det på en måte blir akseptert av flertallet. Det er jo klart at dette kan påvirke våre rettigheter om både eierskap og personvern i fremtiden.

Grusomt.

Og tenk når jeg er på hytta og ikke har internett tilgang. Det betyr kanskje at jeg må fiske i steden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er åpenbart en av de få som er støtter Xbox One med all din makt. Kan jeg spørre hva det er som motiverer deg til å kjøpe dette systemet? En ting er at du stole blindt på din internettleverandør. Det andre, og som er langt vanskeligere, er å stole blindt på Microsoft. Du er klar over at alt du kjøper en dag vil bli stengt? Hva om konsollen blir dyrere enn konkurrentene sin? Hva om konkurrentene har gratis online? Hva om PS4 fungerer slik som konsoller har gjort til nå? Frister Xbox One alene kun på grunn av ordene Microsoft og Xbox?

Spillene.

Og fordi systemet ms har lagt frem gjør spillingen min mye lettere og mer behagelig.

Jeg er ikke en tulling som fyller opp hyllene i huset med spill og ikke er jeg en paranoid dust som tror at MS sitter og ser på runkingen min med kinect

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Sikkert morsommere å være interaktiv med fisk, har hørt de er gode lyttere.

Da bringer jeg heller med meg min trofaste Sega Dreamcast med spillet Sega Bass Fishing. Null nettkrav, og det fulgte med fiskestang. ;)

Men tilbake til emnet.

Spillene.

Og fordi systemet ms har lagt frem gjør spillingen min mye lettere og mer behagelig.

Jeg er ikke en tulling som fyller opp hyllene i huset med spill og ikke er jeg en paranoid dust som tror at MS sitter og ser på runkingen min med kinect

De fleste spill vil uansett være multiplattform. Microsoft vil nok lansere noen spill som er eksklusiv til Xbox One, men da må de gjøre bedre enn å melke Gears of War og Forza til de ikke lenger er morsomme å spille.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spillene.

LETTERE? før kunne jeg bare lempe inn CD plata, så var jeg klar til spilling.

NÅ må jeg legge inn spillet, laste det ned, skrive inn verifikasjon på spillet er mitt(90% MS sitt) ihvertfall delvis mitt og jeg må betale for GOLD for å spill på nett noe som nesten alle spill forholder seg til idag.

Pluss at jeg må da være innom Xbonen hver 24 time.

Så hva begrepet lettere betyr er tydeligvis enda i debatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lettere? Det finnes da ingenting lettere enn å slå på systemet, putte i disken, spille.

Nå må man sørge for at:

- Nettet ditt fungerer.

- Serverne til Microsoft fungerer.

- Installere spillet (som kan ta sin tid).

- Gullmedlemskapet er betalt og aktivert.

- At den fysiske disken aldri er brukt av andre.

- Konstant slette spill, ettersom en 500 GB hardisk ikke er stor nok til å romme mange spill.

- Dersom du skal spille på en annen konsoll må du ta deg bryet med å laste ned din egen profil på andre sin konsoll, istedet for å bare ha med deg disken, som du kunne før. Du må i tillegg laste ned alle spillene på nytt igjen der du befinner deg.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fælt å logge på Xbox Live. Det er stort sett det jeg gjør med min Xbox 360 i dag. Problemene er dette:

- Du betaler full pris for å leie spill fra Microsoft.

- Du mister alle spillene dine, og konsollen blir død den dagen Microsoft stenger den. Trolig om 8-15 år.

- Du eier ingenting av det du kjøper.

- Du kan ikke låne spill.

- Du kan ikke selge spill.

- Du kan ikke spille offline i mer enn 24 timer. Da kan jeg ikke bruke den i Forsvaret, på hytta, når jeg reiser, osv. Konsollen fungerer offline i én time når du er pålogget andre steder enn hjemme.

- Du må betale for å spille online.

Alt dette er ren idioti.

Og nei, jeg blir ikke å spille på min Amiga til evig tid, men det er fint at jeg har det alternativet, for en Xbox One blir ikke å funke i evig tid. Jeg spiller fremdeles på mine gamle systemer, og jeg er glad fordi jeg har den muligheten. Microsoft har drept retro-spilling.

Nå vet jeg ikke hva forumveileder er for noe men det du driver med er bare barnslig, skjerp deg seriøst. Du har sytet på denne delen av forumet i flere dager/uker nå, move on liksom. Liker du ikke Xbox One, kjøp noe annet.

Repetere alt som vi vet om er svært lite interessant, uttale seg om ting som ikke er 100% bekreftet av MS, så jævlig mye er spekulasjoner og bare tull ball.

Er ingen xbox fan eller noe men det finnes da grenser!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva forumveileder er for noe men det du driver med er bare barnslig, skjerp deg seriøst. Du har sytet på denne delen av forumet i flere dager/uker nå, move on liksom. Liker du ikke Xbox One, kjøp noe annet.

Repetere alt som vi vet om er svært lite interessant, uttale seg om ting som ikke er 100% bekreftet av MS, så jævlig mye er spekulasjoner og bare tull ball.

Er ingen xbox fan eller noe men det finnes da grenser!

Å diskutere en spillkonsoll har ingenting med forumveiledning å gjøre.

Og hvem har sagt at tingene jeg ramset opp ikke er bekreftet? Det var Microsoft selv som bekreftet det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at du nevner kinekt og spionering. Tipper folk har gjort mye rart med en bærbar-pc med integrert webcam foran seg. PC'er som lar seg hacke rimelig lett. Hvis Microsoft eller noen andre ville laget et onani-register f.eks så har de allerede gjort det. Forskjellen ligger i en universal programvare som blir i Kinect. Hvis et kamera lar seg hacke, kan alle hackes. Og hvis det skjer, ja da treffer dritten virkelig vifta.

Lenke til kommentar

Lettere? Det finnes da ingenting lettere enn å slå på systemet, putte i disken, spille.

"Xbox on. Xbox play Gears of War."

Eg er ikkje "for" restriksjonar, men det er då verkeleg mogleg å sjå anna enn meir eller mindre konstruerte problem for dei fleste.

Lenke til kommentar

LETTERE? før kunne jeg bare lempe inn CD plata, så var jeg klar til spilling.

NÅ må jeg legge inn spillet, laste det ned, skrive inn verifikasjon på spillet er mitt(90% MS sitt) ihvertfall delvis mitt og jeg må betale for GOLD for å spill på nett noe som nesten alle spill forholder seg til idag.

Pluss at jeg må da være innom Xbonen hver 24 time.

Så hva begrepet lettere betyr er tydeligvis enda i debatt.

ja, du må være online hver dag, hvis ikke vil xboxen eksplodere. Minst.

Ironisk nok gir fiske en bedre opplevelse enn Xbox One :wee: .

Så kanskje like greit.

Ikke særlig ironisk. Fisking slår det meste.

Lenke til kommentar

Nå må man sørge for at:

- Nettet ditt fungerer.

- Serverne til Microsoft fungerer.

- Installere spillet (som kan ta sin tid).

- Gullmedlemskapet er betalt og aktivert.

- At den fysiske disken aldri er brukt av andre.

- Konstant slette spill, ettersom en 500 GB hardisk ikke er stor nok til å romme mange spill.

- Dersom du skal spille på en annen konsoll må du ta deg bryet med å laste ned din egen profil på andre sin konsoll, istedet for å bare ha med deg disken, som du kunne før. Du må i tillegg laste ned alle spillene på nytt igjen der du befinner deg.

1. Hvis du må "sjekke" om nettet fungerer hele tiden, så ville jeg bare glemt å kjøpe Xbox One...

2. Serverne til Microsoft fungerer. Dette er ikke snakk om Sony.

3. Innstallere spill og aktivere gold-medlemskap skjer jo liksom hele tiden?...

4. Å laste ned din egen profil på en annens konsoll vil ikke ta lang tid om ikke da nettet må "sjekkes" /gjennomlives med lifesupport. Mye enklere å gjøre det på denne måten Microsoft har lagt til rette for enn å drasse med 4-5 spill f.eks.

5. Blir spilldisken din brukt av noen andre (i svært sjeldne tilfeller vil jeg tro), så er det bare å gi denne personen et wink og be han avslutte spillet.

Enkelt og greit. Xbox One har blitt oppgradert på mange måter og vi som ikke skal kverulere på hver minste ting høster godene av Microsofts taktikk.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Troverdige rykter (cboat) :

Microsoft is buying out publishers to not mention the PS4 versions of multi-platform titles, so you can assume if the presenter does not say "EXCLUSIVE TO XBOX ONE", that it will also be on PS4.

More in depth DRM info at Gamescom. There is no rental strategy, they're trying to just sweep it under the rug and hope people don't remember.

Cloud power was designed as DRM. It was Microsoft's idea, and they approached other publishers. EA and Ubisoft support, Activision slightly less so.

DRM plans are worse than what they have said.

Mirror's Edge 2 at MS conference.

Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

Secret Phil Spencer game = World of Tanks. It is said that you still need Gold to play F2P games?

Paywall for Xbox One.

Dead Rising 3 as Xbox One exclusive. Exclusive DLC for another Capcom game.

No paywall for PS4, but it's unconfirmed.

Sony is very tight on their DRM policies, so no DRM info.

Hva mener dere om dette da?

(DR3 er tydeligvis ikke eksklusivt. Men det vil komme eksklusiv DLC. Men jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...