Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring, men spillet er jo såppast nytt at en skulle jo tro det ikke var noe problem å bytte det inn. På den andre siden så solgte wel HW2 så dårlig at det var en grunn til at Elkjøp kvittet seg med kopier til bare en 50-lapp så det kan jo hende Gamestop har svartelistet det :p GameStop pleide ha innbytteliste på nett men finner den ikke nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off...hva er greia med Xbox One og grusomme tider på installering? Satte GeOW4 disc utgaven på install og hoppet i dusjen, men det var jo ikke akkurat rare greiene på fremgangen. Så ser jeg at hele dritten lastes ned i stedet? Ikke kom og fortell meg at det er så funksjonshemmet at konsollen ikke skjønner greie med at du har disc, og at man helle burde være offline når man installerer fra disc? :p Dette er nakkeskudd verdige greier.

 

EDIT: Er visst tilfelle ja..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Den skal i utgangspunktet installere dataen den trenger fra disc og samtidig laste ned updates og annet innhold fra nett, men om det alltid går etter planen tviler jeg på :p 360 spill via BC er alltid nedlasting derimot både med og uten disc.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Noen som har byttet inn Halo Wars 2 på Gamestop i det siste? Sitter plutselig med 2 eksemplarer i plast :p Fikk konsollen i hus igjen i dag etter å ha fått tak i en rimelig 1TB utgave av One S, og har med ett endret litt oppfattningen av One S utgaven, selv om den er hvit hehe. Veldig liten og nett konsoll, og så er det selvsagt ett stort pluss at man slipper noen form for ekstern PSU klosse..

Usikker på om det er placebo eller hva enn det kan være. Har lest at One S skal ha identiske spesifikasjoner enn orginalen, opplever fortsatt mye mer stabil framerate og slikt på One S enn orginalen.
Lenke til kommentar

XtaZ:

Nei OS på One har jeg aldri hatt noe sansen for i grunn, for det er jo helt på trynet rotete mye av det. Men det er i det minste godt å se at det har skjedd litt endringer her siden sist jeg hadde konsollen i hus. Virker en del mer snappy og rent enn før. Store har jeg ikke testet enda, da jeg ble så forbanna i sted pga. iden mislykka nstalleringen :p  Men det var i hvert fall ren tragedie å finne frem rundt Halo 5 tidene, har det skjedd noe siden den gang kanskje?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Usikker på om det er placebo eller hva enn det kan være. Har lest at One S skal ha identiske spesifikasjoner enn orginalen, opplever fortsatt mye mer stabil framerate og slikt på One S enn orginalen.

 

 

Noen spill er litt bedre på Xbox One S :)

 

hyJKpjs.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Så nettopp King arthur legend of the sword, kan ikke forstå hvorfor denne filmen fikk elendige karakterer. Syntes det var bra skuespill og CGI sekvensene var EPIC. 3 Spill jeg fikk skikkelig lyst til å spille ved å se denne filmen. Nummer 1: Dark souls 3, nummer 2 The Witcher 3  og nummer 3 Assassins creed. AC mest fordi hoved skuespillerern er basert ut i fra Hovedpersonen i Assassins creed Black flag :D Så må vell være noe med at man kanskje må være en gamer for å virkelig like denne filmen xD

Lenke til kommentar

Noen som har tips eller erfaring med en bra component til HDMI converter? Har lyst til å bruke originale Xboxen på PC skjermen å få spilt litt Turok Evolution igjen :D Finner noen på ebay men kvaliteten virker å variere fra dritt til enda mer dritt utifra bruker reviews :p

Lenke til kommentar

XtaZ:

Nei OS på One har jeg aldri hatt noe sansen for i grunn, for det er jo helt på trynet rotete mye av det. Men det er i det minste godt å se at det har skjedd litt endringer her siden sist jeg hadde konsollen i hus. Virker en del mer snappy og rent enn før. Store har jeg ikke testet enda, da jeg ble så forbanna i sted pga. iden mislykka nstalleringen :p  Men det var i hvert fall ren tragedie å finne frem rundt Halo 5 tidene, har det skjedd noe siden den gang kanskje?

 

Release OSet var rotete ja, snap funksjonen var irriterende som faen og den twitch drittappen kan brenne så inn i helvete, men synes OS er blitt knallbra nå og Beam/Mixer er awesome :) Jeg bruker også W10 Xbox appen en del for å hente GwG eller kjøpe nye spill så er rimelig fornøyd med den også. Angående innstalleringene så har jeg gradvis gått helt over til digitalt til tross for at jeg gikk inn i denne generasjonen forhåndsbestemt på at jeg skulle fortsette med fysisk for samlinga sin skyld. Digitalt er rett og slett bare for praktisk og digg, spesielt etter jeg fikk fiberlinje :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Noen som har tips eller erfaring med en bra component til HDMI converter? Har lyst til å bruke originale Xboxen på PC skjermen å få spilt litt Turok Evolution igjen :D Finner noen på ebay men kvaliteten virker å variere fra dritt til enda mer dritt utifra bruker reviews :p

Vet ikke om den er bra, prøve den. 

Komponent til HDMI

https://www.123elektronikk.no/komponent-til-hdmi/

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Noen som har tips eller erfaring med en bra component til HDMI converter? Har lyst til å bruke originale Xboxen på PC skjermen å få spilt litt Turok Evolution igjen :D Finner noen på ebay men kvaliteten virker å variere fra dritt til enda mer dritt utifra bruker reviews :p

Bruk heller VGA ut, bedre kvalitet enn komponent som har sync on green.

Lenke til kommentar

Release OSet var rotete ja, snap funksjonen var irriterende som faen og den twitch drittappen kan brenne så inn i helvete, men synes OS er blitt knallbra nå og Beam/Mixer er awesome :) Jeg bruker også W10 Xbox appen en del for å hente GwG eller kjøpe nye spill så er rimelig fornøyd med den også. Angående innstalleringene så har jeg gradvis gått helt over til digitalt til tross for at jeg gikk inn i denne generasjonen forhåndsbestemt på at jeg skulle fortsette med fysisk for samlinga sin skyld. Digitalt er rett og slett bare for praktisk og digg, spesielt etter jeg fikk fiberlinje :p

Har i grunn gått helt over til digitalt jeg også denne generasjonen, med mindre jeg finner gode tilbud på fysiske utgaver. GeOW4 fikk jeg med i pakken på disc, derfor spørsmålet om installasjon :p

Lenke til kommentar

Bruk heller VGA ut, bedre kvalitet enn komponent som har sync on green.

 

 

Finnes ingen reine VGA kabler til Xbox som jeg kan finne iallefall. Skjønte ikke bæret av sync on green selv etter å ha søkt det opp, men forstod det slik at PC monitoren må støtte det eller noe? Fant en component til VGA adapter så denne er vel verdt ett forsøk og koster bare 20kr ca.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart at det ikke satses mere på digitale kopier. Bransjen klager jo så mye på bruktmarkedet også. Det forsvinner jo med digitale kopier

 

MS prøvde seg, men vi ser jo hvordan det gikk. Dårlig framføring, nyhetsmedia som er rabiate etter noe spinne noe negativt for å få clicks, pluss Sony som utnyttet situasjonen og kastet de under bussen = katastrofe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting, bortsett fra å begå selvmord med hele Xbox avdelingen selvsagt. DRM var nødvendig for at alt skulle fungere og ALLE kastet seg på DRM hatbølgen uten å vite hva det var, og det finnes fortsatt folk i dag som tror Xbox originalt ikke kunne spille bruktspill overhodet eller at maskina ikke engang kunne starte uten internettkobling. Selv etter helomvendingen med originalplanene og 4+ år med total kundevennelighet og service så ligger de fortsatt bak konkurrenten med nesten 50% mindre salg. Det sier litt om hvor krise det faktisk var.

 

MS følte nok det ikke var verdt å satse videre på originalplanene sine etter revealfiaskoen, med god grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Avdukingen av One som fra første sekund var fatalt,  er nok noe som kommer til å prege Xbox merkevaren sterkt hele denne generasjonen ut ja, og kanskje lenger. Sony kan jo finne på å bli kjepphøye igjen slik som med PS3 og gå på en smell der, noe MS da selvsagt må utnytte  ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...