Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

l_10140215_001.jpg

Noen her som har erfaring med en slik Vision Linx 8? Ser jo ut som en rimelig digg håndholdt og siden den har W10 kan man streame Xbox og Steam spill på den, og selvsagt bruke alt av emulatorer. Dustin dumper disse for tiden for bare en tusenlapp som er ca halv pris av hva de kostet før.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal ta en grundig kikk hjemme. Jeg ser at internett er fullt av mange med samme problem, men microsoft virker ikke til å ville skrive noe løsning på problemet/overser det.

Litt krise hos meg ettersom det som sagt står i lukket skap og jeg er lite fan av at noe står og går inne i skapet med døren igjen.

 

 

"Mange" i denne sammenhengen som har dette problemet og som rapporterer om det på nett kan være noen hundre personer og disse vil bare utgjøre en veldig liten promille av alle de 36 millioner solgte konsollene, i tillegg rapporterer de om det på forums som ikke har noen tilknytning til Microsoft og jeg vil tro det bare er ett fåtall, de som er aller hardest rammet og opplever det hyppig som gidder ta saken videre til Xbox kundesupport. Problemet blir dermed registrert hos Microsoft som ett veldig ubetydelig problem som rammer ekstremt få personer.

 

Jeg søkte opp problemet selv forresten og det er flere som sier det samme du sier og har nøyaktig samme problem med at det kun skjer på kvelden eller om natta. Veldig merkelig siden jeg ikke kan fatte hvorfor tiden på døgnet skal ha noe med det å gjøre...nesten så man kan lure på om du har uvedkommende på besøk hver natt med sterk mental ubalanse som stille vandrer rundt i huset og hvisker til seg selv "xbox on...." om og om igjen og Kinecten til slutt fanger det opp når de kommer nære nok. Synes du skal strø litt mel på gulvet i god radius rundt Xboxen og kansje litt på gulvet ved fotenden av senga deres også i tilfelle denne personen liker stå se på at dere sover, da vet dere det iallefall sikkert...

 

...Sov godt i natt da :D

 

Oppdatering på saken:

Sjekket skapet og klarte ikke å skru på X-boxen uansett hvor mye jeg herjet med døra, fant heller ikke noen innstilling for HDMI-CEC eller noe. ( Har heller ikke dekoder gjennom xboxen om det skulle ha noe å si)

Har koblet til ekstern harddisk som har egen strømforsyning.

 

Har ikke opplevd noe mer siden jeg la ut posten og tok en dobbeltsjekk på settings, men dette kan være tilfeldig.

 

Avventer litt hvordan det går og tar så kontakt med MS. Håper de ikke er like kranglete på dette som de var når strømforsyningen tok kvelden på min xbox 360 og den dermed "ikke var en direkte del av konsollen" og ikke kunne erstattes selv om det var under 5 år fra kjøp.

Lenke til kommentar

l_10140215_001.jpg

Noen her som har erfaring med en slik Vision Linx 8? Ser jo ut som en rimelig digg håndholdt og siden den har W10 kan man streame Xbox og Steam spill på den, og selvsagt bruke alt av emulatorer. Dustin dumper disse for tiden for bare en tusenlapp som er ca halv pris av hva de kostet før.

 

Jeg har en slik. Forferdelig kjipe knapper, spesielt D-Pad'en. Oppløsningen er jo også litt i laveste laget til å kunne få brukt den til noe fornuftig ellers. Svak CPU. Vet ikke helt hva jeg tenkte når jeg bestilte den. Eller, jeg tror det var for å kunne ligge i sengen, og streame "tunge" spill fra spill PC'en når jeg er syk. Eller har trøbbel med nakken. Har heldigvis holdt meg frisk nok til å slippe å bruke den.. :p

Lenke til kommentar

Takk, var slik info jeg var ute etter siden jeg tenkte meg det var noen rimelig kjipe sider ved den siden den kostet kun 2000kr før den var på tilbud. Det var nøyaktig det å være syk jeg tenkte på også at den hadde vært fin til å spille med i senga når det føles som man ligger for døden en uke samt at det hender jeg sliter med ryggen og må ligge rett ut flere dager i strekk :p Er D-paden så dårlig at selv GameBoy spill hadde blitt kjipt å spille? Må si at den frister litt allikevel siden den bare koster en tusenlapp, men det er nok fare for at den stort sett vil ligge i esken sin og samle støv :p

Lenke til kommentar

Om man kan ha bruk for en slik, så må den jo nesten være verdt en tusenlapp. Og knappene er ellers kanskje ikke fullt så ille som jeg skrev. Det er bare at D-Pad'en er såå dårlig, at den trekker helhets inntrykket ned. De andre knappene kan ikke beskrives som like gode som på en original Xbox kontroller. De er dårligere. Men om man spiller litt mer casual spill når man er sengeliggende, så bør det gå greit. Jeg prøvde å streame Divinity: Original Sin. Og det fungerte egentlig helt greit. Man trenger jo ikke bruke D-Pad'en noe særlig. Og input-lag er jo ikke noe problem i en slik tittel. Men skjermen ble samtidig litt for liten til at jeg syntes det var særlig behagelig å spille slik. Den forsvant rimelig kjapt ned i skuffen etter de første testrundene, så jeg har ikke testet den godt nok til å si stort mer enn dette.

 

Om jeg hadde hatt peiling på gameboy emulator, og kunne installert noe slikt. Så tror jeg ikke jeg hadde giddet, om det er meningen at man skal bruke D-Pad aktivt som på de gamle spill kontrollerne..

Lenke til kommentar

Skal vurdere det iallefall. Tror de fleste emulatorer tillater bruk av stikkene istedenfor D-pad for samme funksjon så det er jo ikke krise. Forventa litt B-kvalitet sammenlignet med XOne kontrolleren uansett sånn ellers så det går nok greit, men ja 8" skjerm er ikke store greiene så jeg kan se for meg at det ikke er morro å spille på i lengden.

Lenke til kommentar

l_10140215_001.jpg

Noen her som har erfaring med en slik Vision Linx 8? Ser jo ut som en rimelig digg håndholdt og siden den har W10 kan man streame Xbox og Steam spill på den, og selvsagt bruke alt av emulatorer. Dustin dumper disse for tiden for bare en tusenlapp som er ca halv pris av hva de kostet før.

Aldri sett en slik før, men dette virket veldig veldig fristende å kjøpe. Så noen videoer av den nå, virker ikke som input lag er et problem heller. 

Lenke til kommentar

 

virker ikke som input lag er et problem heller. 

 

 

Var ikke så ille når jeg satt rett på siden av ruteren.. Rett på siden av datamaskinen jeg streamet fra.. :p

 

Men jo, input-lag er et problem når man ikke er i samme rom. Som jeg skrev to poster over, så finnes der spill der input-lag ikke ødelegger. Og da går det greit..

Lenke til kommentar

l_10140215_001.jpg

Noen her som har erfaring med en slik Vision Linx 8? Ser jo ut som en rimelig digg håndholdt og siden den har W10 kan man streame Xbox og Steam spill på den, og selvsagt bruke alt av emulatorer. Dustin dumper disse for tiden for bare en tusenlapp som er ca halv pris av hva de kostet før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dustinhome har aldri sviktet meg ved tidligere anledninger. Har ikke noe spesielt å utsette på den butikken, selv om det er noen år siden forrige levering :)

 

Samme her. Har faktisk en defekt vannkjøling inne til service der nå og er rimelig fornøyd med kundeservice så langt med lette å greie folk å prate med. La også inn ett ønske en uke i ettertid om å få byttet vannkjøleren til en god gammeldags luftkjøler og kundesupport noterte seg det og skulle se på saken når de var ferdig med feilsøkinga. Får se om de greier levere eller hva som skjer :D

Lenke til kommentar

Dustin Home har jeg vel faktisk måttet klage inn til forbrukerrådet 2 ganger om jeg ikke husker helt feil. Så jeg anbefaler aldri noen å handle der. Men, håper dere blir fornøyd med xbox switch'en deres. :p Bare ikke kom etterpå å si jeg ikke advarte dere.. ;)

Cdon er være da. :hm:  klagen kommer etter på :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...