Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft er ikke problemet i denne situasjonen og MS er ikke akkurat noe politi som kan gå dypt inn å etterforske kredittkortsvindler eller skille mellom slik personlig drama som utspiller seg her. Exen til han duden som eier av kortet har sagt at kjøpene er gjort uten hennes godkjennelse og det er alt som skal til da hun har siste ord i saken rett og slett uansett om hun lyver eller ikke. Noe lignende skjedde for en stund siden med en fyr som hadde kjøpt keys fra G2A som G2A selv visstnok hadde skaffet med stjålet kredittkort. I hans tilfelle ble han unbanned etter å ha forklart situasjonen og de så på bevisene og kvitteringene og det faktum at G2A er rimelig godt kjent for å drive på med ganske mye snusk.

 

Om han har grundige nok bevis for å få henne anmeldt for kredittkortsvindel så må han først til banken og politiet, og resultatet av dette kan eventuelt gis til MS for en ny vurdering og mulig unban.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere her som sliter med at xbox one skrur seg på av seg selv?

Står på at den skrur seg av helt og alt auto er skrudd av.

 

 

Skjedd meg ofte i det siste. Den står inne i et lukket skap når den ikke brukes sammen med kontrollere, ingen barn eller dyr, samt at det ofte skjer på kvelden så jeg finner det ut når jeg står opp/ eller når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Har ikke fått tilbakemelding fra mine bedre halvdeler på at jeg sier "xbox on" i søvne eller når jeg våkner heller. 

Lenke til kommentar

Hans egen feil... Når han er så dum at han tillater andres kredittkort på sin egen konto, ja, da får man ingen sympati fra meg. 

Microsoft har sitt på det rene, han her må rett og slett lære av sin egen feil istedenfor å klandre verken ex eller ms. Ex-en er såklart ikke god i hodet, men han har selv ansvaret over hva som skjer på sin egen konto.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Liker at han prøver skyte inn i posten sin at han nå skal gå over til PS4 fordi han ikke greier innse fakta og mener Xbox support er ubrukelige...Sony hadde gjort nøyaktig det samme i denne situasjonen, og å gå over til en annen plattform som har beryktet dårligere support er jo litt av ett sjakktrekk. Snakk om å snuble med vilje ut av døra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flere her som sliter med at xbox one skrur seg på av seg selv?

Står på at den skrur seg av helt og alt auto er skrudd av.

 

 

Skjedd meg ofte i det siste. Den står inne i et lukket skap når den ikke brukes sammen med kontrollere, ingen barn eller dyr, samt at det ofte skjer på kvelden så jeg finner det ut når jeg står opp/ eller når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Har ikke fått tilbakemelding fra mine bedre halvdeler på at jeg sier "xbox on" i søvne eller når jeg våkner heller. 

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at Xboxen står såppast langt fram i hylla at skapdøra får kontakt med fronten når den er lukket? Eksterne ting som vind, unger eller dyr kan få døra til å bevege seg smått og aktivere touchknappen. Min Xbox har sinnsykt sensitiv knapp så det skjer ganske ofte her faktisk at enten kattene går forbi og sneier borti med halen og skrur den av eller på, i tillegg til at jeg har greide skru den på selv bare ved å gå forbi og at t-skjorten min blafrer borti knappen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

 

Lanseres ikke svært få filmer som 4K?

 

 

Det begynner å ta seg opp nå. Stort sett alt av nye filmer kommer nå i 4K også. Problemet er egentlig mest prisen...da en ny film koster fort 250-300kr. Lurt å følge litt med på Amazon og Zavvi til tider. 

 

Er det samme som en dvd kostet i helt i førsten da den kom ut da.

Lenke til kommentar

Men da hadde man ikke alle streaming mulighetene vi har i dag å forholde oss til heller. Dette er noe folk syns eg godt nok, selv om det på langt nær slår den fysiske motparten og ekte vare

 

Jeg tror 4K film på fysisk medie er ganske nisje enda.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er nok det. Men det meldes om at det selges overaskende mye 4K filmer. Selv synes jeg streaming i 4K er helt topp. Men noen filmer kan jeg godt ha på plate for å ha til odel og eie. Og ikke minst få best mulig bilde. Men det blir forbeholdt noen få favoritt filmer. 

 

Om jeg ikke husker feil så kan en leie noen få filmer i 4K HDR på Xbox i USA nå. Forhåpentligvis rulles dette ut til alle snart. 

Lenke til kommentar

 

 

For meg som har 4k tv så er det faktum at Xbox One X har 4k Blu-ray spiller et stort argument for kjøp.

Samme argumentet som gjorde at jeg ved lansering ikke gadd å gå til innkjøp av en PS4 Pro.

 

Nå er riktignok Xbox One X som en ren spillkonsoll et helt annet monster enn orginale Xbox One og i så måte mer verdt oppgraderingen, men det faktum at den har en 4k spiller gjør at jeg sparer minst rundt 1700kr. 1700kr jeg garantert ikke hadde sett i prisreduksjon på konsollen om de hadde droppet drevet.

4K Blu-ray spiller er prikken over i'en for min del. Som du nevner så koster fks Samsung sin første 4K Blu-ray spiller rundt 1700kr på tilbud. Men skal du ha en som ikke er flere år gammel så koster den nyeste til Samsung 4500kr. Så for rundt 5000kr så får vi en 4K Blu-ray spiller og verdens kraftigste konsoll.

 

Grei deal for min del :)

Lanseres ikke svært få filmer som 4K?

 

 

Alle nye store titler lansers i 4K etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar

 

 

Lanseres ikke svært få filmer som 4K?

 

 

Det begynner å ta seg opp nå. Stort sett alt av nye filmer kommer nå i 4K også. Problemet er egentlig mest prisen...da en ny film koster fort 250-300kr. Lurt å følge litt med på Amazon og Zavvi til tider. 

 

 

Eller Black Friday. Jeg angrer fortsatt på at jeg ikke plukket opp de 4K filmene til 99,- pr. stk på Black Friday i fjor. Ganske dumt av meg egentlig, for alle filmene kommer jo i både 4K og vanlig Blu-Ray, så selv uten 4K spiller så hadde jeg jo ikke hatt noe problem med å få brukt de.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

Flere her som sliter med at xbox one skrur seg på av seg selv?

Står på at den skrur seg av helt og alt auto er skrudd av.

 

 

Skjedd meg ofte i det siste. Den står inne i et lukket skap når den ikke brukes sammen med kontrollere, ingen barn eller dyr, samt at det ofte skjer på kvelden så jeg finner det ut når jeg står opp/ eller når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Har ikke fått tilbakemelding fra mine bedre halvdeler på at jeg sier "xbox on" i søvne eller når jeg våkner heller. 

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at Xboxen står såppast langt fram i hylla at skapdøra får kontakt med fronten når den er lukket? Eksterne ting som vind, unger eller dyr kan få døra til å bevege seg smått og aktivere touchknappen. Min Xbox har sinnsykt sensitiv knapp så det skjer ganske ofte her faktisk at enten kattene går forbi og sneier borti med halen og skrur den av eller på, i tillegg til at jeg har greide skru den på selv bare ved å gå forbi og at t-skjorten min blafrer borti knappen.

 

 

Skal ta en grundig kikk hjemme. Jeg ser at internett er fullt av mange med samme problem, men microsoft virker ikke til å ville skrive noe løsning på problemet/overser det.

 

Litt krise hos meg ettersom det som sagt står i lukket skap og jeg er lite fan av at noe står og går inne i skapet med døren igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Flere her som sliter med at xbox one skrur seg på av seg selv?

Står på at den skrur seg av helt og alt auto er skrudd av.

 

 

Skjedd meg ofte i det siste. Den står inne i et lukket skap når den ikke brukes sammen med kontrollere, ingen barn eller dyr, samt at det ofte skjer på kvelden så jeg finner det ut når jeg står opp/ eller når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Har ikke fått tilbakemelding fra mine bedre halvdeler på at jeg sier "xbox on" i søvne eller når jeg våkner heller. 

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at Xboxen står såppast langt fram i hylla at skapdøra får kontakt med fronten når den er lukket? Eksterne ting som vind, unger eller dyr kan få døra til å bevege seg smått og aktivere touchknappen. Min Xbox har sinnsykt sensitiv knapp så det skjer ganske ofte her faktisk at enten kattene går forbi og sneier borti med halen og skrur den av eller på, i tillegg til at jeg har greide skru den på selv bare ved å gå forbi og at t-skjorten min blafrer borti knappen.

 

 

Skal ta en grundig kikk hjemme. Jeg ser at internett er fullt av mange med samme problem, men microsoft virker ikke til å ville skrive noe løsning på problemet/overser det.

 

Litt krise hos meg ettersom det som sagt står i lukket skap og jeg er lite fan av at noe står og går inne i skapet med døren igjen.

 

 

Kan det være noe med CEC? At TV eller receiver er innom HDMI porten til XBOX og dermed skrur den på?

 

Apropos snakke i søvne. Hunden min har separasjons angst, og begynner å ule hvis jeg er for lenge borte. Kom hjem en gang til TV skrudd på, og menyen endret til Polsk!! :p

 

Har skrudd av stemmestyring etter det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal ta en grundig kikk hjemme. Jeg ser at internett er fullt av mange med samme problem, men microsoft virker ikke til å ville skrive noe løsning på problemet/overser det.

Litt krise hos meg ettersom det som sagt står i lukket skap og jeg er lite fan av at noe står og går inne i skapet med døren igjen.

 

 

"Mange" i denne sammenhengen som har dette problemet og som rapporterer om det på nett kan være noen hundre personer og disse vil bare utgjøre en veldig liten promille av alle de 36 millioner solgte konsollene, i tillegg rapporterer de om det på forums som ikke har noen tilknytning til Microsoft og jeg vil tro det bare er ett fåtall, de som er aller hardest rammet og opplever det hyppig som gidder ta saken videre til Xbox kundesupport. Problemet blir dermed registrert hos Microsoft som ett veldig ubetydelig problem som rammer ekstremt få personer.

 

Jeg søkte opp problemet selv forresten og det er flere som sier det samme du sier og har nøyaktig samme problem med at det kun skjer på kvelden eller om natta. Veldig merkelig siden jeg ikke kan fatte hvorfor tiden på døgnet skal ha noe med det å gjøre...nesten så man kan lure på om du har uvedkommende på besøk hver natt med sterk mental ubalanse som stille vandrer rundt i huset og hvisker til seg selv "xbox on...." om og om igjen og Kinecten til slutt fanger det opp når de kommer nære nok. Synes du skal strø litt mel på gulvet i god radius rundt Xboxen og kansje litt på gulvet ved fotenden av senga deres også i tilfelle denne personen liker stå se på at dere sover, da vet dere det iallefall sikkert...

 

...Sov godt i natt da :D

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Hans egen feil... Når han er så dum at han tillater andres kredittkort på sin egen konto, ja, da får man ingen sympati fra meg. 

Microsoft har sitt på det rene, han her må rett og slett lære av sin egen feil istedenfor å klandre verken ex eller ms. Ex-en er såklart ikke god i hodet, men han har selv ansvaret over hva som skjer på sin egen konto.

 

Microsoft har en funksjon som gjør at man kan gå inn og klage på saker som dette. Men den funker ikke, og da sier de bare vel good luck son, have fun.

 

Men det var en fra Xbox Support som i etterkant har gjort det Xbox Support sa de ikke kunne gjøre, så håper for hans skyld han han får fiksa det.

 

Min erfaring med slike saker etter å henge på Sony og Xbox-forumer er at de begge er like ræva på slike saker, men så fort det havner på forumer og slikt og får litt oppmerksomhet så er de der og fikser det som i utgangspunktet ikke kunne fikses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...