Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disc drive burde isåfall bli en valgfri USB addon eller noe. Mange har allerede gått 100% digitalt og bryr seg ikke om fysisk på noen måte, allikevel så følger disc driven med og drar opp prisen på konsollen. For ikke å snakke om størrelsen på konsollen også.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

 

Har dere noen tanker om hvilke fysiske media som vil bli brukt i Nextbox og PS5, om noe overhodet? Nå som Forza 7 er 100GB så begynner vi jo faktisk å nærme oss absolutt max kapasitet på BluRay som er 128GB, og det alternative mediaet som kan møte kapasitetskravet per dags dato er minnebrikker som har kapasiteter fra 128-256GB, men disse er jo også svindyre å koster alt fra 500-1000kr stykket og da er ikke spillprisen inkludert engang. Kan ikke helt se for meg at spill skal begynne komme på flere disker igjen.

 

Digital-only på den andre siden møter problemet med at flere land har lave datakvoter og generelt elendig gjennomsnitts internett-hastigheter, og så lenge det ikke skjer noe drastisk på denne fronten så vil vel fysisk være urealistisk å gå bort i fra for Sony og MS. Det eneste jeg kan tenke meg vil snu dette er om MS og Sony starter med kampanjer i samarbeid med internettleverandørene hvor man får økt eller ubegrenset datakvoter ved kjøp av konsoll, eventuelt at leverandørene kutter ut kvotetullet av egen fri vilje.

 

Microsoft og Facebook legger forresten en fiberkabel over Atlanterhavet med 160 terabit pr sekund båndbredde, så om ikke dette kun bare er for møte datamengdene dataparkene deres krever i dag, så kan det jo hende at dette er starten på noe stort i form av internettutbygging.

Det er ikke verre enn at de bruker to 50 GB Bluray til spill som Forza 7, bare de kommer i gang og får gjort dette. Neste generasjon er det sannsynligvis UHD Bluray som blir brukt.

Neppe. Gammeldags cd media er på god vei til å dø ut heldigvis. Nedlasting og streaming som er framtiden. Idioti å måtte dra i butikken eller bestille på nett en fysisk plate man får i posten etter lang tid når de fleste har skikkelige linjer hjemme. Men at blu ray kommer til å leve en del lengre i uland med dårlig nett gjør det helt sikkert.

 

Feks The grand tour i 4k HDR fra Amazon er ca 30 gb for rundt 45 min og bedre kvalitet enn bluray. Bruker aldri bluray på Xbox one s jeg har og hadde egentlig håpet de droppet hele driten på Xbox one X. Bortkasta plass så kunne heller cd nissene kjøpt ekstern spiller.

Finnes nesten ikke UHD bluray å få kjøpt i de fleste butikkene siden det er ikke noe etterspørsel. Man ser tydelig i butikkene at det dør mer og mer ut.

Joda, men fysisk media blir ikke å dø ut med det aller første, og frem til da er de faktisk nødt å forholde seg til et komplett spill på disken.

 

Du er vel klar over at fysisk media fortsatt er enerådende over digitalt?

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

For meg så kunne de også bare droppe disk drive. Bransjen sutrer over bruktmarkedet. Digitale kopier vil jo fikse det.

Dropp den, for all del. Personlig ser jeg ingen grunn til å kjøpe konsoll mer, skulle det skje. Da får jeg mye mer valutta for pengene mine på PC, og vil jeg spille i stua, så streamer jeg til TV.

Lenke til kommentar

Du er vel klar over at fysisk media fortsatt er enerådende over digitalt?

 

 

Innad spill så er fysisk fortsatt litt større iallefall men GameStop spår at dette skal snu innen 2019. I musikkverden gikk digitalt forbi fysisk i 2015 mens serie og film streaming gikk forbi DVD og BluRay i starten av dette året.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Du er vel klar over at fysisk media fortsatt er enerådende over digitalt?

 

Innad spill så er fysisk fortsatt litt større iallefall men GameStop spår at dette skal snu innen 2019. I musikkverden gikk digitalt forbi fysisk i 2015 mens serie og film streaming gikk forbi DVD og BluRay i starten av dette året.

Ja, og fortsatt får du hvert eneste album på CD.

Lenke til kommentar

 

Om et par når når stadig flere spill er 100+Gb så vil vi nok se en økning av fysiske spill igjen. Er så mange land som har trege nett og data begrensninger pr.mnd.

Da må vi ha nye medier. Evt. Spill utgis på flere BD plater.

 

 

Gleder meg til 8K pushet begynner og spill kommer på 10 BluRay discer og man kan plusse på ett par discer til for DLC. Datakvotene til folk kommer uansett til å bli spist opp dag 1 når patchene skal lastes ned.. :p

 

Neida, en løsning blir vel at Sony og Panasonic sin Archival Disc som foreløpig bare er rettet mot bedrifter og datasentre kanskje blir forbrukervare også da disse har en startkapasitet på 300GB med målkapasitet på 1TB i første omgang. Minnekort er en mulighet som allerede nevnt men med dagens priser så blir dette aldri realistisk, og i tillegg er vel all slik minneslagring sett på som ganske ustabilt og har kort levetid. Som jeg nevnte i sta så kunne avtagbar harddisk for å få kopiert hele og ferdigpatchede spill fra maskin i butikk være en løsning, og kanskje dette vil være en av trekkmidlene GameStop kan bruke i fremtiden for å holde butikkene sine i live.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke noe problem å laste ned spill om man har dårlig nett, om de tillater nedlastningen noen dager før noe enkelte allerede støtter.

 

Jeg er 100% digital om dagen, har verken hatt problemer med plass eller nedlasting. Hadde jo vært spennende å fått en konsoll uten CD drive må sies

Lenke til kommentar

Har man helt sinnssykt dårlig nett så er 100+gig ganske brutalt, men ja preload av spill over flere dager er løsningen for disse folka. Hovedproblemet er de veldig lave datakvotene folk har i mange land hvor de beste abonnementene vanligvis er på max 150GB i mnd. Her til lands får man max 200GB på 4G nett, så bruker man Forza 7 som eksempel igjen så forsvinner 50% av hele månedskvoten på ett spill, før patches.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg som har 4k tv så er det faktum at Xbox One X har 4k Blu-ray spiller et stort argument for kjøp.

Samme argumentet som gjorde at jeg ved lansering ikke gadd å gå til innkjøp av en PS4 Pro.

 

Nå er riktignok Xbox One X som en ren spillkonsoll et helt annet monster enn orginale Xbox One og i så måte mer verdt oppgraderingen, men det faktum at den har en 4k spiller gjør at jeg sparer minst rundt 1700kr. 1700kr jeg garantert ikke hadde sett i prisreduksjon på konsollen om de hadde droppet drevet.

Lenke til kommentar

For meg som har 4k tv så er det faktum at Xbox One X har 4k Blu-ray spiller et stort argument for kjøp.

Samme argumentet som gjorde at jeg ved lansering ikke gadd å gå til innkjøp av en PS4 Pro.

 

Nå er riktignok Xbox One X som en ren spillkonsoll et helt annet monster enn orginale Xbox One og i så måte mer verdt oppgraderingen, men det faktum at den har en 4k spiller gjør at jeg sparer minst rundt 1700kr. 1700kr jeg garantert ikke hadde sett i prisreduksjon på konsollen om de hadde droppet drevet.

 

4K Blu-ray spiller er prikken over i'en for min del. Som du nevner så koster fks Samsung sin første 4K Blu-ray spiller rundt 1700kr på tilbud. Men skal du ha en som ikke er flere år gammel så koster den nyeste til Samsung 4500kr. Så for rundt 5000kr så får vi en 4K Blu-ray spiller og verdens kraftigste konsoll.

 

Grei deal for min del :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For meg som har 4k tv så er det faktum at Xbox One X har 4k Blu-ray spiller et stort argument for kjøp.

Samme argumentet som gjorde at jeg ved lansering ikke gadd å gå til innkjøp av en PS4 Pro.

 

Nå er riktignok Xbox One X som en ren spillkonsoll et helt annet monster enn orginale Xbox One og i så måte mer verdt oppgraderingen, men det faktum at den har en 4k spiller gjør at jeg sparer minst rundt 1700kr. 1700kr jeg garantert ikke hadde sett i prisreduksjon på konsollen om de hadde droppet drevet.

4K Blu-ray spiller er prikken over i'en for min del. Som du nevner så koster fks Samsung sin første 4K Blu-ray spiller rundt 1700kr på tilbud. Men skal du ha en som ikke er flere år gammel så koster den nyeste til Samsung 4500kr. Så for rundt 5000kr så får vi en 4K Blu-ray spiller og verdens kraftigste konsoll.

 

Grei deal for min del :)

Lanseres ikke svært få filmer som 4K?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...