Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinect integrert i konsollen hadde ikke funket, de fleste konsoller blir lagt på gulvet eller lavt i en tv-benk, og man har gjerne et bord imellom og andre distraksjoner.

Jeg har et stuebord som er nesten like høy som TV-benken jeg har. Så at dem ikke gikk for integrert Kinect i Xbox One er flott, for det hadde vært en katastrofe for dem som har ting i veien

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Håper egentlig jeg kan legge Kinect bort.

Kinect-spill, stemmestying og alt det der klarer jeg meg veldig fint uten, og det er jeg ikke alene om.

Viser det seg at Kinect må være koblet til for at Xbox One skal fungere, så kan det være den avgjørende faktoren for at det ikke blir kjøp for min del - dessverre.

Lenke til kommentar

Håper egentlig jeg kan legge Kinect bort.

Kinect-spill, stemmestying og alt det der klarer jeg meg veldig fint uten, og det er jeg ikke alene om.

Viser det seg at Kinect må være koblet til for at Xbox One skal fungere, så kan det være den avgjørende faktoren for at det ikke blir kjøp for min del - dessverre.

Kinekt må være koblet til for at den skal funke etter det jeg har hørt. Men mener at den ikke trenger å være på hele tiden, rett hvis det er feil: =)

Lenke til kommentar

Den må være tilkoblet Xbox One for at den skal fungere, men den har en en modus man kan ta den av via innstillinger, men selve tilkoblinga må være aktiv fra Kinect til Xbox One viss jeg ikke tar feil her.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke den formelen uten konsoll også? Du glemte forresten å nevne strøm, en hytte har ikke nødvendigvis strøm ;)

Hvis du leser min første setning så setter jeg standarden for hva jeg mener. Man er nødt til å eie en konsoll.

Hvorfor skal strøm være med? Det er åpenbart at man har strøm på hytta om man velger å ta med seg en konsoll.

For en ufattelig dårlig respons til min post. Er dette virkelig det beste du kan komme med?

Hvor bra nett kreves for å få utnytte clouden?

Dette må spesifiseres mer.

Lenke til kommentar

Det er store forskjeller på Steam og Xbox One.

Først og fremst prisene. PC-spill er generelt billigere enn konsollspill, i tillegg til at Steam kjører latterlige gode kampanjer. Prisene på Steam faller raskt, noe som tar ekstremt lang tid på Xbox Live.

Det andre er at Steam har offline mode. Last ned spillene du ønsker, sett Steam i offline, og spill lenge. På ferie hadde jeg min konto i offline over en måned, og trengte aldri noe form for reaktivering.

Steam har gratis online, Xbox Live koster penger.

Xbox Live er et lukket system som styres fullt ut av Microsoft. Vi vet ikke hvor lenge spillene vi kjøper (leier) til Xbox One blir å vare. Microsoft kuttet serverne til den første konsollen etter åtte år, og de kan like enkelt stenge konsollen og samtlige spill dere kjøper etter åtte år med Xbox One, dersom de finner ut at de vil lansere en ny konsoll. Dere har allerede sett fra Xbox 360 at spillene til Xbox One neppe blir å bli bakoverkompatibel. Steam er kanskje et lukket system, men ikke i samme grad. Skulle Valve finne på å stenge Steam vil vi allikevel kunne spille alle spillene vi har på PC-en vi har nå, og i fremtiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men selvfølgelig, dersom Microsoft kan garantere meg at Xbox One vil fungere frakoblet den dagen de ikke støtter serverne mer, da blir saken helt annerledes for min del. Dessverre vet jeg ikke hvordan de skal få dette til, ettersom de satser så høyt på cloud-baserte spill. Jeg skjønner heller ikke hvordan disse spillene skal kunne fungere uten en permanent tilkobling som Sim City i dag bruker. Det er allerede bekreftet at Forza blir å benytte seg av dette.

Lenke til kommentar

Men selvfølgelig, dersom Microsoft kan garantere meg at Xbox One vil fungere frakoblet den dagen de ikke støtter serverne mer, da blir saken helt annerledes for min del. Dessverre vet jeg ikke hvordan de skal få dette til, ettersom de satser så høyt på cloud-baserte spill. Jeg skjønner heller ikke hvordan disse spillene skal kunne fungere uten en permanent tilkobling som Sim City i dag bruker. Det er allerede bekreftet at Forza blir å benytte seg av dette.

Mest sannsynlig så vil det ikke komme noen fler fysiske konsoller etter denne generasjonen.

Din konto og spill vil ligge online og du kan sikkert koble til med alle mulige enheter og bare spille det du vil av dine gamle og nye spill.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så vil det ikke komme noen fler fysiske konsoller etter denne generasjonen.

Din konto og spill vil ligge online og du kan sikkert koble til med alle mulige enheter og bare spille det du vil av dine gamle og nye spill.

Og da skal Microsoft tjene penger på hva? låse opp kontoen din? En månedlig betaling?

Lenke til kommentar

Og da skal Microsoft tjene penger på hva? låse opp kontoen din? En månedlig betaling?

Samme som i dag? Spill, Live tjenester, filmer, tv osvSelskapene tjener ikke noe særlig på hardware.Har vært ryktet lenge at dette blir den siste fysiske konsoll generasjonen.

Lenke til kommentar

Så grafikken som kommer på dagens konsoller er det beste vi får se?

Tull, så lenge man kan tjene penger på å lansere noe nytt og markedet skriker etter det så vil det gjøres.

Tenkte akkurat det samme. Vi er fremdeles langt unna noe som kan kalles fotorealistisk grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...