Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig sortert litt med spill på Slim Sn min ... lasta ned alle x360 spillene jeg har kjøpt på live som er one kompitabel til 2tb intern HDD. Slim S blir min Xbox 360 digital spille hub.

Laster ned x360 gratis spilla på den og bruker Scorpio kun til Xbox one spill.

Får seperert spillene bedre og blir enklere å "finne" de

post-240853-0-23167600-1497033537_thumb.jpg

Endret av samco
Lenke til kommentar

Må bare spørre, er det flere som irriterer seg over kolossalt over navnene til de to siste Xbox konsollene? Blir litt kvalm når jeg ser på spillhylla mi og det står på rekke og rad sortert etter generasjon og det er slik: Xbox - Xbox 360 - Xbox One... WHY MS??!

Xbox - Xbox II - Xbox III hadde sett så sinnssykt mye mer delikat ut i hylla, for ikke å snakke om i digitalbiblioteket på konsollen også.

Lenke til kommentar

Føler meg ganske komfortabel med Scorpio så synes de kan beholde det, men idiotien til MS gjør vel at de i beste fall velger ett annet zodiak-tegn så det endelige navnet blir nok Xbox Cancer.

Enig. Scorpio funker for meg. Blir faktisk litt gretten om de endre navn.
Lenke til kommentar

Snodig tankegang i denne tråden. Konsollene til Sony og MS er x86 baserte så det er totalt uproblematisk å kjøre samme spill på forskjellig hardware. Akkurat som PCene har gjort siden tidenes morgen. Variasjoner i CPU/GPU/Minne og alt annet har vært løst uten større vanskeligheter. Men på konsoll er det plutselig helt krise? 

Når det gjelder PC spill bruker utviklerne high-level kode og lar stort sett tunge API’er og drivere håndtere de forskjellige hardware konfigurasjonene. På konsoll blir det noe verre, ihvertfall hvis utvikleren har low-level kodet spillet for den spesifikke GPU 'enfor å få bedre utnyttelse av GPU’en. For PS4Pro og Scorpio er ikke dette et problem da GPU’ene er arkitektur og funksjonsmessig like de som sitter i PS4 og XBO med noe ekstra funksjonalitet lagt til, men for å ha BC med en fremtidig konsoll med en GPU med en ny arkitektur og funksjonsett må man ha tatt høyde for dette med high-level koding og følgelig kompatibelt API på fremtidig konsoll, tilpasse spillet den nye konsollen (patching) eller bruke emulering.

Den andre veien (la nye spill fungere på eldre konsoller) vil ikke være en stor utfordring, men kan være begrensende for nye konsoller mtp ting som level design, spill logikk og nye rendering tekniker (der det ville vært for mye jobb/penger med en alternativ løsning for eldre konsoller). For Scorpio og PS4Pro der hovedsakelig høyere rendering oppløsning (4K) er poenget er heller ikke dette et problem.  

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...