Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Det hadde vært topp om dem fikk på plass noen trekk plaster i form av eksklusive spill ja. Og noe har dem nok på lur. Men om det er store tunge titler som en ser på PlayStation....det spørs altså...

 

Det jeg håper mest vil skje er at Microsoft har opprettet en egen gruppe som jobber med spill utviklere for å sikre at tredjeparts spill vil kjøre og se optimalt på Scorpio. Og ikke gå i samme spor som PS4Pro med veldig mye rett og slett dårlig støtte. Og så håper jeg at når det kommer til VR støtte så vil alle Windows 10 sertifiserte briller og kontrollere virke på kryss av Scorpio og en Windows 10 PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva jeg skal si angående Sony sammenlignet Microsoft sine spill. Begge har titler og sjangere den andre ikke kan måle seg med men ingen av de har spesielt mange titler jeg finner imponerende og minnesverdige heller da det er KUN Uncharted 4 og Ori and the Blind Forest som jeg virkelig har falt for denne generasjonen (og jeg syntes Uncharted serien var søppel fram til nr 4). Begge satser jo på spill men Sony har nok vært heldigere med utfallet av de nye titlene sine så langt uten tvil. Jeg har fortsatt til gode å prøve Nioh og Horizon så kan ikke uttale meg om de enda.

 

Når det kommer til satsing på andre tjenester som Mixer, BC, Cross buy & play, Game pass osv så går vel første, andre og tredjeplass til Microsoft mens Sony sitter på fjerdeplass og ser ut som om de har ett kromosom for mye. Her har Microsoft virkelig stått på altså.

 

Enig her angående optimalisering for Scorpio. Jeg krysser også fingrene for at framerate alltid prioriteres før oppløsning selv om det er ett helt sinnsykt hype og press rundt 4K for tiden. PS4Pro var ett så åpenbart rusha svar til Scorpio at det gikk egentlig akkurat som forventet. Det du nevner med VR headsets tror jeg er nesten garantert vil skje da alt annet ville vært å skyte seg selv i foten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke store forventninger til E3 i år. Tipper det blir stort fokus på det som kommer i høst, og lite om det som kommer i 2018. De har jo allerede bekreftet at Halo 6 ikke kommer til å bli annonsert på E3. 

Et fokus på det som kommer i år er nødvendigvis ikke så dumt, men jeg føler at MS trenger et par store og friske annonseringer nå. Enten det er en gammel IP som for eksempel Fable eller noe helt nytt som f. eks Sea of Thieves.

Lenke til kommentar

Får håpe Microsoft smeller på med store mengder nysatsinger av Xbox/W10 eksklusive spill og ikke lener seg for komfortabelt tilbake på kun Scorpios hardware. Synes de f.eks kan prøve seg på noe open world i samme stil og størrelse som Fallout og Elder Scrolls serien.

Du får Halo, Forza og Gears of War.

Lenke til kommentar

 

Får håpe Microsoft smeller på med store mengder nysatsinger av Xbox/W10 eksklusive spill og ikke lener seg for komfortabelt tilbake på kun Scorpios hardware. Synes de f.eks kan prøve seg på noe open world i samme stil og størrelse som Fallout og Elder Scrolls serien.

Du får Halo, Forza og Gears of War.

 

Ikke i år. :) Halo 6 kommer neste år og Gears 5 sannsynligvis i 2019.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et nytt tombrider kanskje? Og jeg kan godt se for meg ny halo.

 

Personlig er jeg mest spent på om kommende spill som Forza støtter win10. Vet det er påstått men vil gjerne se det. Jeg liker ikke eksklusiver. Jeg har plukket opp en billig standard ps4 på finn og det er i det store og hele pga Horizon,zero dawn og last of us.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Et nytt tombrider kanskje? Og jeg kan godt se for meg ny halo.

 

Personlig er jeg mest spent på om kommende spill som Forza støtter win10. Vet det er påstått men vil gjerne se det. Jeg liker ikke eksklusiver. Jeg har plukket opp en billig standard ps4 på finn og det er i det store og hele pga Horizon,zero dawn og last of us.

Phil Spencer har bekreftet at det ikke kommer et nytt Halo-spill til høsten. Forza Motorsport 7 til både konsoll og W10 er derimot en sikker kandidat. Så får vi se om Crackdown 3, State of Decay 2 og Sea of Thieves kommer ut i år, eller om det blir noen utsettelser på den fronten.

 

Nytt Tomb Raider er en mulighet, men etter at Square-Enix og Crystal Dynamics fikk Marvel-kontrakten kan det hende at TR blir satt litt på vent.

Lenke til kommentar

Men er det bra for ms å droppe eksklusive da? Jeg kommer ikke til å kjøpe xbox om det jeg vil spille kan spilles på pc. Det er helt supert for meg og det bekymrer meg.

De fleste som spiller på konsoll bryr seg lite om at spillene også kan spilles på PC. 

 

Det viktigste er at MS fortsetter å støtte platformerne sine og at de mener alvor med spillsatsingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er bra MS bruker tid på Halo og Gears, får aldri nok av det samme spillet, håper de lager det i minst 20 år til.

også Forza da, kjøre rundt hele verden til slutt i de samme bilene. også lage mange fler av spillene som kom for mange år siden, vil spille de igjen også, minst 3 ganger eller så er det ikke noe vits. håper ihvertfall de ikke finner på å lage noe nytt, det ville vært kjedelig.

Lenke til kommentar

det er bra MS bruker tid på Halo og Gears, får aldri nok av det samme spillet, håper de lager det i minst 20 år til.

også Forza da, kjøre rundt hele verden til slutt i de samme bilene. også lage mange fler av spillene som kom for mange år siden, vil spille de igjen også, minst 3 ganger eller så er det ikke noe vits. håper ihvertfall de ikke finner på å lage noe nytt, det ville vært kjedelig.

Og det er grunnen til at jeg kjøpte ps4. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...