Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Noen som har erfaring med å bruke XBone med Altibox dekoder (eventuelt annen dekoder) i HDMI-inngangen?  

Fordeler/ulemper?

Enkelt/praktisk å bruke?

Syns det fungerte langt under forventning.

Eneste positive jeg fant med det var at jeg slapp å bytte input på TVen, ellers brukte jeg det som vanlig med kontrollen og menyene til dekoderen.

Er riktignok en stund siden (har sagt opp Altibox TV), mulig integrasjonen har blitt bedre. 

Nå har jeg Chromecasten tilkoblet heller HDMI in inngangen i stedet, slik at jeg kan starte den fra menyen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har stor tro på at MS kommer til å levere beste E3 på lenge. alle spillene som er eksklusive for xbox kommer i år, om ikke noen vil bli pusha til 2018. Vi kommer nok til å få noen fine overaskelser på ny IPer. 

 

ønskeliste til E3:

 

 - Xbox scorpio Augsut/september lansering

- 2 nye IPer

- Crackdown 3 beta (starter under E3)

- Halo 6 

- VR

Endret av Tommx
Lenke til kommentar

Tror det blir dritstusselig selv, etter det intervjuet med Phil Spencer om at de vil gå mer bort fra single playerspill med historie og campaign. Det er de typer spill jeg vil ha, ikke online og servicestyrte spill.

Tror du har missfortsått greit her. Han har rettet på dette flere ganger på twitter den siste uken. Det han menter er at om du ser på hvilke spill som blir mest spilt er det bare multiplayer/online spill. Men grunnen her er at ingen spiller et vanlig singel player spill i 4-500 timer. De vil fortsatt satse på historie/singeplayer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan jeg styre Xbone/Kinnect med stemmen i det hele tatt, eller er dette begrenset for norske kunder?  

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/feature-availability

 

Så du må bytte land og språk, og da er det masse annet som ikke fungerer (Altibox som du nevnte tidligere deriblant). 

 

Noe så dumt!

Mente jeg leste at de var slik i starten, men jeg forventet at det hadde blitt bedre nå...

 

Edit: Ikke mulig å snakke engelsk til xbox, men beholde norsk region?  Har ikke noe å si for meg at ting står på engelsk...

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Kan jeg styre Xbone/Kinnect med stemmen i det hele tatt, eller er dette begrenset for norske kunder?  

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/feature-availability

 

Så du må bytte land og språk, og da er det masse annet som ikke fungerer (Altibox som du nevnte tidligere deriblant). 

 

Noe så dumt!

Mente jeg leste at de var slik i starten, men jeg forventet at det hadde blitt bedre nå...

 

Edit: Ikke mulig å snakke engelsk til xbox, men beholde norsk region?  Har ikke noe å si for meg at ting står på engelsk...

 

Har ikke forsøkt på en stund, dvs. før Cortana og den versjonen av Xbox OS som vi har nå.

Så vett faktisk ikke. 

Lenke til kommentar

Jeg tror også at Xbox vil imponere stort i år. Dem har alt å bevise i år og om dem ikke gir full fart nå så er det noe alvorlig galt en plass hos Microsoft. 

 

Dem skal vise verdens kraftigste spill konsoll. Forhåpentligvis kommer det nyheter rundt VR løsningen Scorpio vil ha også. Krysser fingrene for at det er et samarbeid mellom Microsoft og Oculus med en ny AR/VR brille som også vil virke på PC med Windows 10.

 

Demonstrasjon av hvor mye bedre ytelse og oppløsning eldre som nye spill vil få på Scorpio. Ekte 4K i det meste av eldre som nye spill. Og forhåpentligvis så har dem noen eksklusive å vise i full 4K pupp på deres nye konsoll.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 ...

Edit: Ikke mulig å snakke engelsk til xbox, men beholde norsk region?  Har ikke noe å si for meg at ting står på engelsk...

 

Du kan kjøre engelsk selv om du har Norge som region nå. Skrudde om til engelsk i påska og fant ut at Cortana funker rimelig dårlig.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med å bruke XBone med Altibox dekoder (eventuelt annen dekoder) i HDMI-inngangen?  

Fordeler/ulemper?

Enkelt/praktisk å bruke?

Syns det fungerte langt under forventning.

Eneste positive jeg fant med det var at jeg slapp å bytte input på TVen, ellers brukte jeg det som vanlig med kontrollen og menyene til dekoderen.

Er riktignok en stund siden (har sagt opp Altibox TV), mulig integrasjonen har blitt bedre. 

Nå har jeg Chromecasten tilkoblet heller HDMI in inngangen i stedet, slik at jeg kan starte den fra menyen. 

 

 

Vet ikke om folk tenker over det. Men for egen del blir det litt irriterende å måtte inn i menyen og endre av og på "gaming mode" hver gang man skifter fra TV til spill og omvendt. Det er enklere da, å ha dem på hver sitt input..

Lenke til kommentar

Seriøst. Installerte gears of war 4 disken  i offline mode for at det skulle gå fortere. Gjekk så online for og kjøre oppdatering. 47 gb uppdate. Kan vel ikke stemme. Virker som den laster ned hele spillet fra marketplace.

Spillet er 90GB stort totalt med alle patchene. Enkelte utviklere har gått helt bananas når det gjelder filstørrelser. Halo 5 er 98GB stort nå.

 

 

Jeg tror også at Xbox vil imponere stort i år. Dem har alt å bevise i år og om dem ikke gir full fart nå så er det noe alvorlig galt en plass hos Microsoft. 

 

Dem skal vise verdens kraftigste spill konsoll. Forhåpentligvis kommer det nyheter rundt VR løsningen Scorpio vil ha også. Krysser fingrene for at det er et samarbeid mellom Microsoft og Oculus med en ny AR/VR brille som også vil virke på PC med Windows 10.

 

Demonstrasjon av hvor mye bedre ytelse og oppløsning eldre som nye spill vil få på Scorpio. Ekte 4K i det meste av eldre som nye spill. Og forhåpentligvis så har dem noen eksklusive å vise i full 4K pupp på deres nye konsoll.

 

E3 blir spennende i år. Jeg er enig i at Xbox har mye å bevise. Nå har Phil Spencer sagt at de ikke ønsker å annonsere spill for lenge i forveien, men jeg håper at vi får et innblikk i hva som kommer etter Crackdown 3, Forza Motorsport 7, State of Decay 2 og Sea of Thieves. Den umiddelbare lineupen ser brukbar ut, men bortsett fra de sikre kortene Halo 6 og Forza Horizon 4 vet vi lite om hva som kommer i 2018. Jeg håper vi får se noen overraskende annonseringer i år. 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Crackdown 3 ja, hvor mange år har ikke folk ventet på det og den fantastisk bruken av skykraften som Xbox One skulle yte så godt av ? :p

Nærmer seg tre år nå. :p

 

For min del har skykraften aldri vært det største trekkplasteret til Crackdown 3. Jeg så på den mer som et negativt aspekt ved spillet før jeg fant ut at det kun er online multiplayeren som krever internett/skykraft.

 

Jeg gleder meg mest til campaignen og en ny runde med orb collecting. :)

Lenke til kommentar

Har stor tro på at MS kommer til å levere beste E3 på lenge. alle spillene som er eksklusive for xbox kommer i år, om ikke noen vil bli pusha til 2018. Vi kommer nok til å få noen fine overaskelser på ny IPer. 

 

ønskeliste til E3:

 

 - Xbox scorpio Augsut/september lansering

- 2 nye IPer

- Crackdown 3 beta (starter under E3)

- Halo 6 

- VR

Er ikke E3 jeg mener nå. Du glemte et spill, jeg anbefaler det på det sterkeste å kjøpe det til xbox din når den er vr klar er Resident evil 7 i vr  :green:  :green:  :green:  :green:

Den store Resident Evil 7 PSVR tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1757773 :love:

Lenke til kommentar

 

Har stor tro på at MS kommer til å levere beste E3 på lenge. alle spillene som er eksklusive for xbox kommer i år, om ikke noen vil bli pusha til 2018. Vi kommer nok til å få noen fine overaskelser på ny IPer. 

 

ønskeliste til E3:

 

 - Xbox scorpio Augsut/september lansering

- 2 nye IPer

- Crackdown 3 beta (starter under E3)

- Halo 6 

- VR

Er ikke E3 jeg mener nå. Du glemte et spill, jeg anbefaler det på det sterkeste å kjøpe det til xbox din når den er vr klar er Resident evil 7 i vr  :green:  :green:  :green:  :green:

Den store Resident Evil 7 PSVR tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1757773 :love:

 

Har kjøpt det:) fantastisk spill. Testa det hos en kompis i VR. veldig uvant med kontrollen og litt skuffa over bildekvalitetten. Skal nevnes at det var på vanlig PS4 og ikke Pro. Vet ikke om det er noe forskjell

Lenke til kommentar

 

 

Har stor tro på at MS kommer til å levere beste E3 på lenge. alle spillene som er eksklusive for xbox kommer i år, om ikke noen vil bli pusha til 2018. Vi kommer nok til å få noen fine overaskelser på ny IPer. 

 

ønskeliste til E3:

 

 - Xbox scorpio Augsut/september lansering

- 2 nye IPer

- Crackdown 3 beta (starter under E3)

- Halo 6 

- VR

Er ikke E3 jeg mener nå. Du glemte et spill, jeg anbefaler det på det sterkeste å kjøpe det til xbox din når den er vr klar er Resident evil 7 i vr  :green:  :green:  :green:  :green:

Den store Resident Evil 7 PSVR tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1757773 :love:

 

Har kjøpt det:) fantastisk spill. Testa det hos en kompis i VR. veldig uvant med kontrollen og litt skuffa over bildekvalitetten. Skal nevnes at det var på vanlig PS4 og ikke Pro. Vet ikke om det er noe forskjell

 

Jo det er forskjell fra vanlig ps4 til pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...