Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var da mye syting over prisen til Scorpio. Vil nok tippe selv mellom 5000 og 7000 kr, men syntes det er greit hvis den er så mye bedre som det spekuleres i. De kommer jo til å fortsette å selge standard Xbox One parallellt. Det er ikke mer penger enn mange bruker på mobiltelefon pr år. Er ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe en, om den så måtte koste 8000,- (men så dyr tror jeg ikke den blir).

Lenke til kommentar

Enig med HulkHaugen.
Mircrosoft ved Phil Spencer har jo sagt at Scorpio er siktet inn på et "lite" marked med entusiaster.
Da kan man ikke si at "hvis den koster mer enn 5.000,- kjøper jeg den ikke og det blir en flopp".
Vel, i mine øyne er du da ikke i entusiastsegmentet Spencer sikter mot.
Det er derimot jeg. Og hvis denne maskinen koster 6000+++ og yter deretter, så kjøper jeg den flett.

En skal jo være rimelig entusiast for å kjøpe PSVR til nesten 5.000,- (ja, du trenger kamera også).
PSVR har jo "lite" bra innhold, og fordrer at du har en PS4 fra før. Og PSVR har gode omsetningstall. Men dette er mye entusiaster, og folk som er villig til å betale en del for denne teknolgien.

Så for dere som synes Scorpio blir dyrt. Hopp pent over det steget og kos deg med Xbox One.
For oss som er i entusiastsegmentet, må den gjerne koste mye, bare den presterer i forhold til pris.
Det er det som er entusiaster.

Så nok mas nå om prisen på Scoprio, for den er ikke ment for massemarkedet. (Det har også Phil Spencer ytret, podcast Unlocked #285.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja det er synd dem ikke har klart å få det over 900p på XBO. Om en vil ha noe bedre grafikk så kan det være greit å vente å håpe en patch vil komme på slutten av året. Hvis en skulle også ha en PS4Pro og ikke vil vente på en Scorpio patch og overlever noen latterlige ansikt og krops animasjoner så er det grei forskjell ifra XBO og opp til PS4Pro..

86k6O2p.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen blir selvfølgelig større på et 4K TV. Klippet ligger ute på YouTube for dere som har et slikt TV. Men det er nok mange som plutselig ser forskjell og synes det er verdt både det ene og det andre når Project Scorpio lanseres på slutten av året :)

EDIT: Og med HDR så blir det selvfølgelig bare enda bedre. Nvidia har lastet opp en 4K 60fps HDR film som virkelig viser hvor sykt bra Andromedia og forøvrig 4K HDR er. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Enig med HulkHaugen.

Mircrosoft ved Phil Spencer har jo sagt at Scorpio er siktet inn på et "lite" marked med entusiaster.

Da kan man ikke si at "hvis den koster mer enn 5.000,- kjøper jeg den ikke og det blir en flopp".

Vel, i mine øyne er du da ikke i entusiastsegmentet Spencer sikter mot.

Det er derimot jeg. Og hvis denne maskinen koster 6000+++ og yter deretter, så kjøper jeg den flett.

En skal jo være rimelig entusiast for å kjøpe PSVR til nesten 5.000,- (ja, du trenger kamera også).

PSVR har jo "lite" bra innhold, og fordrer at du har en PS4 fra før. Og PSVR har gode omsetningstall. Men dette er mye entusiaster, og folk som er villig til å betale en del for denne teknolgien.

Så for dere som synes Scorpio blir dyrt. Hopp pent over det steget og kos deg med Xbox One.

For oss som er i entusiastsegmentet, må den gjerne koste mye, bare den presterer i forhold til pris.

Det er det som er entusiaster.

Så nok mas nå om prisen på Scoprio, for den er ikke ment for massemarkedet. (Det har også Phil Spencer ytret, podcast Unlocked #285.

Entusiastsegmentet? Hva vil det si? De som er villig til å betale mer enn hva noe er verdt?

Lenke til kommentar

Forskjellen blir selvfølgelig større på et 4K TV. Klippet ligger ute på YouTube for dere som har et slikt TV. Men det er nok mange som plutselig ser forskjell og synes det er verdt både det ene og det andre når Project Scorpio lanseres på slutten av året :)

EDIT: Og med HDR så blir det selvfølgelig bare enda bedre. Nvidia har lastet opp en 4K 60fps HDR film som virkelig viser hvor sykt bra Andromedia og forøvrig 4K HDR er. 

kan du linke den videon ? 

Lenke til kommentar

Entusiastsegmentet? Hva vil det si? De som er villig til å betale mer enn hva noe er verdt?

I noen tilfeller ja. Men entusiaster setter seg ofte inn i tingene og ta en mer nyansert vurdering av prestasjon og verdi.

Og ikke minst verdi for dem selv, entusiasten.

I stort sett alle arenaer av livet, så er det de siste detaljene som er dyre.

Det jeg fikk inntrykk av i tråden her var ikke-entusiaster som allerede hadde bestemt seg for et pristak, og hvis den koster mer enn det så "blir det en flopp", og "da skal jeg i hvertfall ikke kjøpe den". Da snakker vi ikke om entusiast. De har tydeligvis gjort seg opp en mening på forhånd uten å vite særlig mye om hva produktet vil tilby. De er hovedsaklig opptatt et pristak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...