Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

ja det er en forbedring, kan leve med Xbox knapp A+A for å komme hjem. men jeg savner litt avspilling i dash.

håper de legger til dette igjen.

også hvis man har på solid color som bakgrunn vil øverste del av skjermen reflektere spillet/appen (kommer opp som bakgrunnsbilde) ganske fancy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EAcJvbI.png

 

Fyren bak ori and the blind forest.

 

Spennende. Les spesielt de to siste linjene

 

Microsoft will need to do a little work to make it clear to everyone that Scorpio isn't just a half-assed upgrade (which the PS4 Pro kinda is...), but a full blown next-gen machine that's just backwards-compatible to your current library.

Det gir jo ikke mening, all den tid spill også må kjøre på Xbone. Scorpio får ikke eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Hva er all den tid spill? Skriv forståelig.

 

Les en gang til hva han skriver så forstår du nok.

 

Du kan jo ikke bare kutte halve setningen min og klage på at den ikke er forståelig. Ta fire ord ut av hvilken som helst setning så gir ikke det mye mening heller. 

 

"All den tid" betyr "så lenge det er slik at". Jeg foretrekker den første måten å si det på.

 

MS har sagt at Scorpio ikke vil få eksklusiver, ergo så kan ikke Scorpio være en ny konsollgenerasjon. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ps pro var helt håpløs så Microsoft Scorpio satsing blir spennende

Av ren nysgjerrighet, hva legger du i 'helt håpløs'? Har du en PS4 Pro du er svært misfornøyd med..?

Støy varmgang dålig impletering av hdr var største problemene. Helt klart et rushet produkt fra Sony.

Ingen dedikert vr utgang var en utrolig miss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Het tips (vet ikke hvor lenge det varer), men Elkjøp må ha gjort en feil på nett.
 

Ghost Reacon Wildlands Gold Edition koster 548. Dette er utgaven som vanligvis koster oppi mot 700-900 kroner, ettersom det følger med season pass.

EDIT: Veiledende pris er 899,- NOK.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/kommende-spill/XONEGHOSTRWG/ghost-recon-wildlands-gold-xone

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Hva er all den tid spill? Skriv forståelig.

 

Les en gang til hva han skriver så forstår du nok.

Du kan jo ikke bare kutte halve setningen min og klage på at den ikke er forståelig. Ta fire ord ut av hvilken som helst setning så gir ikke det mye mening heller.

 

"All den tid" betyr "så lenge det er slik at". Jeg foretrekker den første måten å si det på.

 

MS har sagt at Scorpio ikke vil få eksklusiver, ergo så kan ikke Scorpio være en ny konsollgenerasjon.

Men du misforstår hva han faktisk skriver. Sammenlignet med PS4 Pro så er dette tilnærmet lik et generasjons hopp. Poenget her er jo at fremtiden vil være slik at eldre/gamle spill vil fungere på nye konsoller grunnet x86 arkitektur.

 

Du tolker der som at han sier det er en ny generasjon. Men da har du ikke tryknet på bildet jeg postet og lest hva han skriver.

 

Hvis du har det så må jeg bare beklage men du misforstår helt hva han prøver å si.

 

Det han sier er at SAMMENLIGNET med ps4 vs ps4 pro. Så er KRAFTEN til scorpio vs xbox one en helt ny genrasjon. Altså hoppet i kraft er mye større med scorpio. Han snakker også om at grunnet x86 arkitektur så vil vi ikke ha typiske generasjoner mer da xbox one spill vil fungere på scorpio og fks scorpio 1/2/3/4.

 

Hvordan du drar konklusjonen. Xbox scorpio vil ikke være en ny generasjon forstår jeg ikke. Det har aldri vært antydet. Og noe du sikkert nå forstår hvis du trykner på bildet en gang til og leser.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har investert i 4K HDR tv for ikke så lenge siden, så frister å bytte ut til One S. Samtidig så vet jeg ikke om det er værdt det.

 

i tillegg passer den gamle finere inn i tvbenken siden dekoder,modem,router,nas og backupdisk til nas er svart som den gamle xboxen. Men finnes sikkert svart skin å få kjøpt til one s.

 

Hva får man for den gamle xbox one om man selger i dag uten spill? 7-900kr?

Lenke til kommentar

Har investert i 4K HDR tv for ikke så lenge siden, så frister å bytte ut til One S. Samtidig så vet jeg ikke om det er værdt det.

 

Jeg er litt nysgjerrig på dette siden jeg og investerte i en 4k tv for litt siden.

 

Jeg har den "gamle" xboxen som kom på lanseringsdagen for Xbox One. Vil jeg få merkbart bedre bilde ved å kjøpe en slik "S" som det myntes om litt lenger oppe her?

Lenke til kommentar

 

Har investert i 4K HDR tv for ikke så lenge siden, så frister å bytte ut til One S. Samtidig så vet jeg ikke om det er værdt det.

 

Jeg er litt nysgjerrig på dette siden jeg og investerte i en 4k tv for litt siden.

 

Jeg har den "gamle" xboxen som kom på lanseringsdagen for Xbox One. Vil jeg få merkbart bedre bilde ved å kjøpe en slik "S" som det myntes om litt lenger oppe her?

 

 

Forskjellen vil være at i spill som støtter HDR så vil du få det. Og det er rimelig heftig. Litt usikker på hvor mange Xbox spill som støtter det enda? Vet at Horizon 3 gjør det ihvertfall. Men om TV du har ikke har HDR så er det ikke noe vits da TV oppskalerer like bra eller bedre en konsollen gjør. Men er jo et 4K optisk drev i XBOS om du ikke har det ifra før? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som LarZen skriver, så er det ikke så mange spill som støtter HDR.
Jeg vil si den største fordelen med Xbox One S er UHD-spilleren for dem som har 4k HDR-tv og ikke har slik spiller fra før.

HDR i spill ble litt "skuffende" for meg, da Xbox One S krever å få oppskalere selv til 4k hvis den skal vise HDR.
Problemet er at hvis du har et bra tv. så skalerer tv-en mye bedre selv. Så jeg ender opp med enter XBOS som oppskalerer med HDR og gir meg et litt "uskarpt" bilde, eller uten HDR, og TV-en gir meg et mye skarpere bilde.

Vil tro en brukt Xbox One bør kunne innkassere ca 1.200,- på bruktmarkedet.

Hvit konsoll var uaktuell for meg også. Så jeg endte på den røde Gears of War 4 konsollen.

Tro det eller ei, men den er mørk rød matt og sklir rimelig bra inn i en mørk stereobenk med andre sorte komponenter.
XboxOneS_LECnslCntllr_GoW4Red_Vrt_TopOrt

Ellers kan en jo kjøpe Battlefield 1 utgaven som også "forsvinner litt" i en stereobenk:71VDmK2hZGL._SX522_.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, når er det Scorpio skal lanseres?

Om Horizon 3 er ett av de eneste HDR spillene er det litt kjedelig for meg da jeg har rundet både det og blizzard mountain og føler meg ganske ferdig..

 

Google litt :p Her er spillene jeg fant som har HDR støtte på XBO idag.

 

EDIT: Ifølge IGN vel å merke. Har ikke en XBO for tiden så har ikke oversikt. Men blir nok å plukke opp en Scorpio på slutten av året. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Hmm, når er det Scorpio skal lanseres?

Om Horizon 3 er ett av de eneste HDR spillene er det litt kjedelig for meg da jeg har rundet både det og blizzard mountain og føler meg ganske ferdig..

 

Google litt :p Her er spillene jeg fant som har HDR støtte på XBO idag.

 

EDIT: Ifølge IGN vel å merke. Har ikke en XBO for tiden så har ikke oversikt. Men blir nok å plukke opp en Scorpio på slutten av året. 

 

De listene er ikke til å stole på.

Ta Battlefield 1 for eksempel. Ble "lovet" at det skulle komme en HDR-patch etter release.

Nå, mer enn 3 måneder senere er det ikke kommet noe HDR, og ingen rykter om det i det hele tatt vil dukke opp.

Sikkert flere spill på den listen som ikke er HDR enda, og en ikke vet om/når det eventuelt kommer.

Lenke til kommentar

Takker for svar ang. 4k HDR over :)

 

---------------

 

Har akkurat runna Resident Evil og må si et er noe av det råeste jeg har spilt på lang lang tid. Det er også det første spillet jeg runder på mange år ( :sick: ), men det skyldes nok desverre at spillet var så altfor altfor kort... :(

 

Er det noen av dere som har runna det på nytt og synes "de nye tinga" var verdt det?

Kommer nok til å teste det på nytt bare for å gjøre det, for historien og stemninga var særdeles god :)

Lenke til kommentar

Har akkurat runna Resident Evil og må si et er noe av det råeste jeg har spilt på lang lang tid. Det er også det første spillet jeg runder på mange år ( :sick: ), men det skyldes nok desverre at spillet var så altfor altfor kort... :(

 

Er det noen av dere som har runna det på nytt og synes "de nye tinga" var verdt det?

Kommer nok til å teste det på nytt bare for å gjøre det, for historien og stemninga var særdeles god :)

 

Jeg er halvvegs igjennom det igjen på Madhouse difficulty og kan absolutt anbefale enda en playthrough på den! Pistolen du unlocker etter første playthrough er kraftigere enn haglene og føles veldig digg og brutal å skyte med. Enemies er flere og mange har nye spawn locations i tillegg til at de er ekstremt mye farligere, items har byttet plass og det at man har begrenset med savemuligheter da man bruker kassetter gjør hele spillet og stemningen enda litt mer nervepirrende :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...