Gabri3L Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 4k oppskalering har jeg lite til overs for. Spesielt når flere melder om at deres TVer gjør en bedre jobb i å oppskalere enn xboxen. Man bør kanskje ha i bakhodet at oppskalering i TV blir "post processing" som kan legge til input lag. Og om man for eksempel spiller et X360 spill på bakoverkompatibilitets modus som er originalt 720p. Så blir det nok bedre oppskalering med en direkte 3x oppskalering til 4K. Enn først fra 720p til 1080p i xbox, og deretter fra 1080p til 4K i TV. Men som med alt annet er det jo ikke verre enn å prøve selv. 1 Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Godt poeng Gabri3L. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Man bør kanskje ha i bakhodet at oppskalering i TV blir "post processing" som kan legge til input lag. Og om man for eksempel spiller et X360 spill på bakoverkompatibilitets modus som er originalt 720p. Så blir det nok bedre oppskalering med en direkte 3x oppskalering til 4K. Enn først fra 720p til 1080p i xbox, og deretter fra 1080p til 4K i TV. Men som med alt annet er det jo ikke verre enn å prøve selv. Og så har ikke OLED den laveste inputlagen i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 På eksklusiv siden har det vært litt tynt for Xbox One, og det ser jo ikke ut til at det er så fryktelig mye å se frem til. Bruker riktignok hovedsaklig Xbox'en til mediasenter, og PC til spill, men får se om det ikke blir kjøp av PS4 også, mange fristende titler der til sammenligning. Ville venta til spillemessa i jul.. vil tippe att vi får se Forza Motorsport 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 På eksklusiv siden har det vært litt tynt for Xbox One, og det ser jo ikke ut til at det er så fryktelig mye å se frem til. Bruker riktignok hovedsaklig Xbox'en til mediasenter, og PC til spill, men får se om det ikke blir kjøp av PS4 også, mange fristende titler der til sammenligning. Ville venta til spillemessa i jul.. vil tippe att vi får se Forza Motorsport 7 Enda et Forza, "yey" . Jeg vil se noe nytt og unikt, med en fortreffelig utførelse. Lenke til kommentar
ApeInSpace Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Ser etter en billig TV til å spille på på soverommet når dama skal være i stua. Den vi har på soverommet er helt grusom å spille så ser etter noe som fungerer og som ikke "henger igjen" når spilles på. Fant denne http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL40WD653BAE/sony-40-full-hd-smart-tv-kdl-40wd653bae Noen som har prøvd å spille på denne? Blir nok mest spill som FIFA og minecraft jeg skal spille. Endret 19. januar 2017 av ApeInSpace Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Ser etter en billig TV til å spille på på soverommet når dama skal være i stua. Den vi har på soverommet er helt grusom å spille så ser etter noe som fungerer og som ikke "henger igjen" når spilles på. Fant denne http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL40WD653BAE/sony-40-full-hd-smart-tv-kdl-40wd653bae Noen som har prøvd å spille på denne? Blir nok mest spill som FIFA og minecraft jeg skal spille. Spiller du på One S og vil ha HDR og se 4k film burde du vel heller gå for denne: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/43UH603V/lg-43-4k-uhd-led-smart-tv-43uh603v Koster bare noen hundrelapper mer og har 4 ganger så høy oppløsning. Dog aner jeg ikke ang bildekvalitet. Endret 19. januar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Man bør kanskje ha i bakhodet at oppskalering i TV blir "post processing" som kan legge til input lag. Og om man for eksempel spiller et X360 spill på bakoverkompatibilitets modus som er originalt 720p. Så blir det nok bedre oppskalering med en direkte 3x oppskalering til 4K. Enn først fra 720p til 1080p i xbox, og deretter fra 1080p til 4K i TV. Men som med alt annet er det jo ikke verre enn å prøve selv. Og så har ikke OLED den laveste inputlagen i utgangspunktet. 28/30ms i hdr game mode holder for de fleste... Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 På eksklusiv siden har det vært litt tynt for Xbox One, og det ser jo ikke ut til at det er så fryktelig mye å se frem til. Bruker riktignok hovedsaklig Xbox'en til mediasenter, og PC til spill, men får se om det ikke blir kjøp av PS4 også, mange fristende titler der til sammenligning. Ville venta til spillemessa i jul.. vil tippe att vi får se Forza Motorsport 7 Enda et Forza, "yey" . Jeg vil se noe nytt og unikt, med en fortreffelig utførelse. I år kan du vente deg disse spillene fra Microsoft: -Halo Wars 2 -Sea of Thieves -Crackdown 3 -State of Decay 2 -Forza Motorsport 7 I hvert fall basert på det de har sagt så langt. Det hadde dog ikke forundret meg om et av de ble utsatt til 2017. Kanskje det kommer en overraskelse eller to også, men litt for tidlig å si ennå. Gikk rykte om oppfølger til Ori & The Blind Forest i fjor i hvert fall. Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Ingen som opplever at man ikke får logget seg på brukeren sin? Support sa det kunne ta alt mellom et par timer og dager før man har fikset det. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Er Resident Evil 7 digital unlocked på Xbox/W10 nå? Usikker på om jeg skal betale 100kr mer hos Microsoft og få Play Anywhere eller om jeg bare skal ta steam versjonen og spare en hundrings. 4 timer til Steam unlocker. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Resident Evil har lastet ned over natta - Da er det bare å glede seg til kvelden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) har litt lyst til å spille RE7, men vet ikke om jeg tør Endret 24. januar 2017 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Er Resident Evil 7 digital unlocked på Xbox/W10 nå? Usikker på om jeg skal betale 100kr mer hos Microsoft og få Play Anywhere eller om jeg bare skal ta steam versjonen og spare en hundrings. 4 timer til Steam unlocker. Nye Resident Evil ser helt rått ut, og er Xbox Anywhere-tittelhttp://itavisen.no/2017/01/19/nye-resident-evil-ser-helt-ratt-ut-og-er-xbox-anywhere-tittel/ Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 har litt lyst til å spille RE7, men vet ikke om jeg tør Jo du tør da, jeg spiller det i vr å det er mye være da, å er langt utti spillet. plz gi Resident evil 7 en sjanse da du angrer ikke på det. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Dæven Resident Evil er fett OG minner meget om de første RE spillene - det liker jeg godt. Liker IKKE å ha et monster luskende rett bak ryggen min, så det var jaggu deilig å komme seg forbi scenene med gamlefar i huset Er litt usikker på hva jeg synes om savingssystemet, men det også virker å være det samme som i de gamle spillene. Det finnes en del auto-mellomlagringer, men skal man skru av xboxen bør man vente til man finner en av de "stasjonære" lagringsplassene. Formin del lar jeg istedet xboxen stå å gå Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Er vel bare å sette den i standby, og starte den og så fortsette ? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Er vel bare å sette den i standby, og starte den og så fortsette ? Joda, men likevel... Har kommet til et sted hvor det stadig dukker opp monstre, og jeg dør med jevne mellomrom. Har nå endt opp med å springe tilbake til lagringsplassen hver gang jeg dreper noe eller gjør noe spesielt - sånn skal det vel ikke være, men mulig det er bare meg. Angrer litt på at jeg ikke valgte "easy" Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) Standby funksjonen på PS4 er i hvertfall satt pris på her. I løpet av sekunder er man tilbake hvor man slapp Jeg mener det må være bedre i stedet format konsollen står på full pinne å trekker støv. Vet ikke om den funksjonen er på som standard på Xbox One da, husker ikke fra når jeg hadde konsollen sist. Endret 24. januar 2017 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå